Američke carine neće značajno uticati na prodaju i profit Ferarija

Italijanski proizvođač luksuznih sportskih automobila Ferari neće pretrpeti veći udarac po pitanju prodaje i profita u SAD-u, bez obzira na to kakav novi režim carina predsednik Donald Tramp na kraju uvede, smatraju analitičari.
Britanski Aston Martin, koji se suočava sa finansijskim poteškoćama i ostvaruje trećinu svoje prodaje u SAD-u, izgleda nešto ranjivije. Na SAD otpada oko 25 odsto Ferarijeve prodaje.
Najavljene promene u carinskom režimu SAD-a, privremeno postavljene na 25 odsto, mnogi komentatori u Evropi dočekali su kao „Smoot-Hawley zakon verzija 2.1“. Ovo se odnosi na carine uvedene 1930. godine. Te carine izazvale su globalni trgovinski rat i zaustavile razmenu. To se, kako se veruje, dodatno odrazilo na produžavanje Velike depresije.
EU poriče da su carine nepravedne
Predsednik Tramp je izjavio da želi da izjednači uslove carinske razmene i zaustavi ono što naziva nepoštenim tretmanom SAD-a od strane nekih trgovinskih partnera. Ovaj plan o 25 odsto carine na automobile predstavlja početnu ponudu u njegovoj nameri da izmeni ono što smatra nepoštenom trgovinom. Posebno od strane Evropske unije. On želi da ispravi nejednakost u trenutnim carinama – 2,5 odsto u SAD-u naspram 10 odsto u EU. Takođe želi da eliminiše necarinske barijere, često skrivene delove evropskih propisa koji diskriminišu američke automobile i druge proizvode. To sugeriše da će pregovori biti dugi i komplikovani. EU poriče da su njihove carine nepravedne.
Za Ferari, uticaj carine od 25% (u odnosu na trenutnih 2,5%) biće ograničen. HSBC Global Research je istakao da se carine obračunavaju na osnovu uvozne vrednosti, a ne na krajnju prodajnu cenu.
„Umerena povećanja cena u velikoj meri pokrivaju smanjenje profita“.
S obzirom da cena SUV modela Ferrari Purosangue počinje od oko 408.000 dolara, ova povećanja cena neće mnogo uticati.
Investiciona banka UBS je navela da će povećane američke carine uticati na globalni profit Ferarija, ali će i nepovoljni devizni kursevi igrati ulogu, te je smanjila svoju procenu EBITDA (dobit pre kamata, poreza, amortizacije i deprecijacije) za 2025. za 0,8 procentnih poena, na 37,7%.
Ferari popunio knjigu porudžbina
Investiciono-istraživačka firma Bernstein zadržala je svoju ocenu „Outperform“ za Ferari, uz ciljnu cenu akcije od 575 dolara.
Ferari je prošle godine povećao profit na 2,56 milijardi evra (2,67 milijardi dolara). To je blagi rast u odnosu na EBITDA iz 2023. godine od 2,28 milijardi evra (2,37 milijardi dolara).
Ferari je saopštio da mu je knjiga porudžbina popunjena do 2026. godine. Tako je svih 799 F80 superautomobila od 3,6 miliona evra (3,75 miliona dolara) već prodato.
Aston Martin je prošlog meseca bio prinuđen da prikupi dodatna sredstva – 162 miliona dolara od svog predsednika Lorensa Strola i prodajom svog udela u njegovom Formula 1 timu. Ovo je učinjeno kako bi se pokrili rastući gubici i ublažio uticaj američkih carina, prema agenciji Rojters. Strol je uložio oko 600 miliona funti (777 miliona dolara) u Aston Martin otkako je preuzeo kompaniju 2020. godine.
Strol je povećao svoj udeo na 33% i razmatra da ga poveća na 35%. To je podstaklo spekulacije da možda planira potpuno preuzimanje kompanije.
Aston Martin je za 2024. prijavio prilagođeni gubitak pre oporezivanja od 255,5 miliona funti (330 miliona dolara), u poređenju sa gubitkom od 171,8 miliona funti (222 miliona dolara) prethodne godine. Kompanija se suočila sa smanjenom potražnjom na ključnim tržištima poput Kine.
Aston Martin je sproveo mere štednje, uključujući smanjenje globalne radne snage za 5%, sa ciljem uštede od oko 25 miliona funti, prema Rojtersu.