Četiri načina za održavanje zdrave konkurencije na poslu

Konkurencija je mač sa dve oštrice u radnom okruženju. Može biti moćan motivator koji omogućava zaposlenima da oslobode svoj potencijal i pruže najbolje rezultate, što doprinosi uspehu kompanije. Međutim, ako se loše upravlja, može da uzrokuje stres, uništi timski rad i smanji produktivnost, što šteti poslovanju.
Ključ je u postizanju ravnoteže i održavanju konkurencije laganom i prijateljskom. Evo četiri efikasna načina da pomognete svom timu da razvije pozitivno konkurentsko okruženje.
Organizujte aktivnosti za timove
Ako želite da probudite uzbuđenje, kreativnost i možda čak i smeh kod svojih zaposlenih, razmislite o organizovanju izazovnih i zanimljivih timskih aktivnosti. Na primer, organizujte kviz večeri koji naglašava prekretnice kompanije, kancelarijsku kulturu i zabavne činjenice o svakom odeljenju.
Strategijske igre, poput društvenih igara, lova na blago, eskejp rum izazova i pantomime, takođe podstiču zabavnu i zdravu konkurenciju među zaposlenima. Možete osmisliti i takmičenja u predlaganju novih proizvoda ili usluga kako biste podstakli inovacije. Pored toga, karaoke večeri i zabavni izleti puni igara omogućavaju zaposlenima da se bolje povežu i otkriju skrivene talente.
Podstičite međusobno priznavanje
Da li ste znali da više od 80% zaposlenih radi vrednije kada se oseća cenjeno? Uspostavljanjem kulture međusobnog priznavanja možete podići moral zaposlenih i inspirisati ih da dosledno pružaju kvalitetan rad. Kao lider, dajte dobar primer priznavanjem individualnih i timskih napora tokom sastanaka i kroz interne komunikacione kanale. Takođe možete postaviti zid slavnih kako biste javno istakli zaslužne zaposlene.
Jednostavno „Odlično urađeno“ ili „Hvala na trudu“ može napraviti ogromnu razliku. Međutim, možete poruku da učinite specifičnijom i personalizovanijom kako biste dodali iskrenost i uticaj. Da biste podstakli međusobno priznavanje, omogućite članovima da nominuju svog „zaposlenog meseca“. Nakon toga, zamolite nekog zaposlenog da napravi video u kojem kolege iznose pohvale za tu osobu. Ovakvi gestovi čine da se zaposleni osećaju cenjeno i motivisani su da postanu sledeći najbolji zaposleni.
Nudite podsticaje
Pored lepih reči, ponudite atraktivne podsticaje kako biste motivisali zaposlene da daju svoj maksimum. Na primer, oni sa najvećom prodajom mogu da dobiju potpuno plaćeno putovanje. Takođe, možete da dodeljujete novčane nagrade, trofeje ili plaćene slobodne dane najboljim radnicima. Druge opcije uključuju ručak sa rukovodiocima, poklon-vaučere i rad od kuće.
Davanje karata za predstave, koncerte ili sportske događaje omogućava zaposlenima da se bave svojim interesovanjima van posla. Spa dani i neformalne zabave omogućavaju timovima da se opuste i obnove energiju. Takođe, promovišite zdravlje i fitnes obezbeđivanjem članstava u teretanama ili sponzorisanjem časova fitnesa.
Ponudite kvalitetne programe obuke kao podsticaje za lični i profesionalni razvoj. Finansiranje i podsticanje zaposlenih za završetak sertifikacionih kurseva ili prisustvo velikim konferencijama predstavlja dugoročnu investiciju koja koristi i zaposlenima i kompaniji. Fokusirajte se na pružanje podsticaja umesto oduzimanja privilegija onima koji nisu ostvarili očekivanja, i pružite konstruktivnu povratnu informaciju kako bi i oni mogli da uživaju u istim mogućnostima.
Merenje i unapređenje
Da biste izbegli potencijalne izvore sukoba i kontroverzi, praktikujte deljenje metrika u realnom vremenu. Na taj način zaposleni znaju kako se ocenjuje njihov rad i da imaju jednake šanse za osvajanje nagrada. Transparentnost takođe povećava njihovo poverenje u kompaniju.
Redovno pregledajte odabrane aktivnosti i sisteme priznanja kako biste utvrdili da li su još uvek efikasni. Prikupite povratne informacije od zaposlenih kako biste istražili nove načine za unapređenje programa. Možda ćete želeti da razmotrite i da li su se vaši ciljevi promenili. Da li želite da smanjite fluktuaciju zaposlenih, podstaknete prodajne timove na povećanje prihoda ili poboljšate timsku saradnju?
Razumevanje ciljeva i identifikovanje praznina može vam uštedeti vreme i resurse dok održavate zdravu konkurenciju na poslu.
Iako konkurencija može da izazove napetost i konflikte među zaposlenima, ako se pravilno sprovede, ona podstiče produktivnost i rast. Implementacijom raznovrsnih i zanimljivih timskih aktivnosti sa podsticajima, izgradnjom kulture međusobnog priznavanja i kontinuiranim praćenjem rezultata, možete negovati konkurentsko okruženje koje motiviše zaposlene i stvara nove poslovne uspehe. Živela konkurencija u kojoj svi pobeđuju!