Everati pretvara klasične automobile u električna vozila

Biznis Forbes 23. avg 2025. 08:00
featured image

23. avg 2025. 08:00

Kompanija Everati, čije je sedište u Velikoj Britaniji, pretvara klasične automobile sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u električna vozila.

Osnivač i direktor ove kompanije Džastin Lani poseduje iskustvo u tehnologiji, uključujući i softver. Ali takođe ima i interesovanje za automobile.

„Oduvek sam imao strast za sve što ima četiri točka“, rekao je Lani u intervjuu.

Kaže da je ideju za Everati dobio 2018. godine, kada su princ Hari i Megan Markl vozili posebno izrađeni električni Jaguar nakon svog kraljevskog venčanja.

„Mi smo kompanija koja uzima legendarna vozila i potpuno ih prepravlja“, rekao je Lani. „Mi prodajemo san.“

U zavisnosti od modela, Everati vozilo može da košta od oko 250.000 do preko 500.000 dolara.

Everati nudi električne verzije Lend Rovera Series IIA, Poršea 911 (964), Mercedes Benza W113 SL „Pagoda“, i GT40 – superautomobila koji je Ford prvobitno razvio kako bi pobedio Ferrari na trci 24 sata Le Mana tokom šezdesetih.

Kako Everati sklapa vozilo?

Kompanija započinje sa „donatorskim vozilom“, odnosno originalnim primerkom.

Većina Everatijevih klijenata ne poseduje takvo vozilo. Everati će da ga nabavi uz dodatnu nadoknadu.

„Donatorski automobil se rastavlja do šasije“, rekao je Lani. Takođe se tretira kako bi bili sugurni da nema rđe. Nakon toga, vozilo se ponovo sklapa od nule.

Lani je rekao da Everati ulaže hiljade sati u inženjering. „Mi zapravo ponovo konstruišemo to vozilo.“ Kočioni i oslanjajući sistemi se unapređuju. Instaliraju se novi audio sistemi. Automobili su opremljeni vlasničkim softverom kompanije Everati. Za izradu svakog vozila potrebno je oko godinu dana.

„Na prvi pogled, izgleda kao prelepo restaurirano vozilo“, rekao je direktor ove kompanije.

Everati je osnovan 2019, a prve isporuke usledile su nekoliko godina kasnije.

Prodato između 20 i 30 primeraka

Kompanija ne otkriva tačne prodajne statistike, ali Lani kaže da su do sada prodali između 20 i 30 električnih vozila. „Skoro smo utrostručili prodaju ove godine u odnosu na prošlu.“

Kompanija ima više proizvodnih centara, uključujući i jedan u Sjedinjenim Američkim Državama, koji je zadužen za proizvodnju Porsche vozila.

„Stvari poput carina predstavljaju manji problem“, rekao je direktor. Administracija američkog predsednika Donalda Trampa uvela je carine na čitav niz proizvoda, uključujući vozila i automobilske delove. Carine plaćaju uvoznici.

Među savetnicima upravnog odbora Everatija nalazi se i Endi Palmer, bivši generalni direktor kompanije Aston Martin.

Modeli kompanije imaju očigledno visoku cenu. Ipak, Lani kaže da postoji tržište. Everati radi na dodatnim projektima vozila.

„Zauzeti smo više nego ikada“, rekao je Lani. „To je način života koji nudimo“.

Bil Koenig, saradnik Forbes