Hotelski giganti – Hilton, Hajat i drugi – smanjuju prognoze za 2025. zbog ekonomske neizvesnosti

Velike hotelske kompanije Hilton, Hyatt i Wyndham ove sedmice su smanjile svoje godišnje prognoze. Kao razlog navode izazovno makroekonomsko okruženje i slabljenje tražnje, usled zabrinutosti da putnici odlažu putovanja kako se približava letnja sezona.
U četvrtak su Hyatt Hotels i Wyndham Hotels & Resorts snizili svoje prognoze prihoda od smeštaja za celu godinu za nekoliko procentnih poena.
Tokom konferencijskog poziva povodom rezultata u prvom kvartalu, izvršni direktor Hajata, Mark Hoplamazian, rekao je investitorima da su „kratkoročna očekivanja definitivno poremećena“, s obzirom na to da su rezervacije pale „za visoke jednocifrene procente u odnosu na prošlu godinu tokom proteklih nekoliko nedelja“.
U očekivanju ostalih
Izvršni direktor Vindama, Džef Baloti, rekao je analitičarima sa Volstrita da „potrošački sentiment proistekao iz makroekonomske neizvesnosti“ negativno utiče na sektor putovanja.
U utorak je Hilton takođe smanjio svoju prognozu rasta prihoda od soba za 2025. godinu na raspon od 0% do 2%. Prethodni cilj bio je od 2% do 3%.
Marriott i Choice Hotels objaviće svoje rezultate za prvi kvartal sledeće nedelje.
Indeks američkih hotela Dow Jones pao je 14% u poslednja tri meseca.
Pad poverenja potrošača
Poverenje potrošača u ekonomiju je u aprilu naglo opalo na nivoe iz vremena pandemije. To je dovelo do smanjenja potrošnje na stvari poput odmora. Podaci o potrošnji putem kreditnih kartica ukazuju da je objava carina predsednika Donalda Trampa 2. aprila bila prelomna tačka. Godišnji rast prodaje u američkom hotelskom sektoru pao je za oko 9%. Podaci su iz analize više od 110 miliona anonimizovanih kreditnih i debitnih kartica koju je sprovela kompanija Consumer Edge. Ona je specijalizovana za podatke o potrošnji. Ova „značajna promena može ukazivati da putnici počinju da odlažu rezervacije putovanja“, izjavio je za Forbes Majkl Ganter, potpredsednik i šef sektora za analitiku u Consumer Edge-u.
Ostaje pitanje da li će poverenje potrošača dodatno opasti pre vrhunca letnje sezone. „Iako su sezonski obrasci bili prisutni, sa rastom ukupne potrošnje od januara do marta, čini se da se taj trend ne nastavlja u aprilu, što može biti zabrinjavajući znak za hotelsku industriju, ali i širu potrošačku sliku“, rekao je Ganter za Forbes. Dodao je da putnici „možda odlažu planove za odmor dok se ekonomska situacija ne razjasni“. Na pozivu povodom kvartalnog izveštaja, izvršni direktor Hiltona, Kristofer Naseta, istakao je da su se „slabiji trendovi nastavili i u drugom kvartalu“.
Aviokompanije prve signalizirale problem
Gosti hotela u SAD potrošili su 747 milijardi dolara tokom 2024. godine, prema podacima Američkog udruženja za hotele i ugostiteljstvo.
Velike američke aviokompanije prve su signalizirale da potražnja za putovanjima opada. Gotovo sve velike aviokompanije – Delta, American, Sautvest, Alaska i Džet Blu – smanjile su svoje godišnje prognoze, dok je Junajted ponudio dve: jednu za slučaj recesije, i drugu ako se ekonomija stabilizuje.
Suzan Roan Keleher, novinarka Forbes