Gregor Bierent, NF Innova: Budućnost digitalnog bankarstva iz perspektive fintech lidera

– Ova godina je bila veoma aktivna i poslovno orijentisana godina za NF Innova. Pored izazova koje su doneli geopolitička situacija i ekonomske prilike, uspeli smo da uđemo na nova tržišta i proširimo našu bazu klijenata na međunarodnom nivou. Nalazimo se na putu rasta, zahvaljujući našoj razvijenoj softverskoj platformi i ekspertizi u oblasti digitalnog bankarstva. Međutim, 2024. nije bila značajna samo po ulasku na nova tržišta, već i po snažnom fokusu na digitalne inicijative s našim postojećim regionalnim klijentima. Podržali smo ih, na primer, u lansiranju mobilne aplikacije za mlade generacije, poboljšanju ponude usluga za mikro i mala preduzeća, kao i u pripremi novih digitalnih funkcionalnosti koje će biti lansirane početkom 2025. Sa organizacionog aspekta, uspeli smo da privučemo nove talente, sveže ideje i eksperte, koji već aktivno doprinose rastu naše organizacije – kaže u razgovoru za Forbes Srbija Gregor Bierent, direktor NF Innova.
Inovacija je osnova vaše SW platforme. Kako vaš pristup inovacijama pomaže bankama da zadovolje napredne potrebe svojih klijenata?
Čvrsto verujem da naš jedinstveni pristup inovacijama oblikuje budućnost za nas i naše partnere. Tako zovemo naše klijente. Težimo da budemo na čelu tržišnih trendova i tehnološkog razvoja, što kombinujemo sa našim poslovnim i tehnološkim razumevanjem kako bismo pružili poslovnu vrednost našim partnerima.
Uz pomoć internih timova za inovacije i istraživanje i razvoj, kao i kroz saradnju sa Fintech zajednicom i našim partnerima, u stanju smo da brzo identifikujemo i procenimo inicijative s potencijalom za stvaranje vrednosti. Takve inicijative ubrzano prototipujemo i testiramo na tržištu, a ako postignu uspeh i zadovolje ključne poslovne pokazatelje (KPI-ove), prelazimo na detaljnu implementaciju.
Današnji dinamični svet zahteva agilnost – brzo donošenje odluka, validaciju ideja kroz prototipe i PoC modele, i na kraju, efikasnu implementaciju. Naš jedinstveni proces omogućava bankama da odgovore na sve sofisticiranije zahteve svojih klijenata, pružajući im priliku da budu lideri u digitalnom svetu.
Sa klijentima na tri kontinenta, kako vaša kompanija prilagođava svoju platformu jedinstvenim potrebama različitih tržišta? Koje strategije su bile najefikasnije u izgradnji vašeg globalnog prisustva i obezbeđivanju partnerstava sa bankama širom sveta?
Naša tehnološka platforma je izgrađena tako da možemo brzo da reagujemo na zahteve ili propise lokalnog tržišta, koje platforma mora da poštuje. Koristimo osnovu platforme za sve klijente, bez obzira u kojoj zemlji ili delu sveta posluju. Samo specifičnosti zemlje i banke biće implementirane po meri, ali arhitektonski integrisane u celokupnu platformu. Na ovaj način upravljamo besprekornim održavanjem postojećih usluga, uvodimo nove karakteristike proizvoda i nadograđujemo tehnologije bez velikog uticaja na poslovne inicijative i planove naših klijenata.
FINTENSE redefiniše digitalno bankarstvo, pružajući personalizaciju, integraciju i inovacije koje klijentima olakšavaju svakodnevni život, a bankama osiguravaju lidersku poziciju. Možete li da objasnite po čemu se izdvaja, posebno u pogledu personalizacije i segmentacije kupaca?
Naša FINTENSE platforma donosi inovativne funkcionalnosti koje odgovaraju na savremene izazove digitalne transformacije u bankarstvu. Dok su funkcije poput otvaranja računa ili apliciranja za kredit onlajn postale standard, naš fokus ove godine bio je na unapređenju personalizacije, segmentacije klijenata i integraciji nebankarskih usluga.
Ključna inovacija su Super aplikacije – napredna mobilna aplikacija koje objedinjuju tradicionalne bankarske usluge sa dodatnim funkcionalnostima. Na primer, kroz aplikaciju korisnici mogu ne samo obavljati finansijske transakcije, već i koristiti usluge osiguranja, telekomunikacija ili digitalne zabave (kao što su HBO, Netflix ili Spotify). Ovakva integracija omogućava bankama da prate potrebe svojih klijenata, pružajući im personalizovano iskustvo koje pojednostavljuje svakodnevne aktivnosti.
Pored toga, segmentacija korisnika omogućava bankama da ciljano ponude proizvode i usluge koje odgovaraju specifičnim interesima i ponašanju svakog korisnika, čineći interakciju sa bankom prirodnijom i relevantnijom. Na ovaj način, FINTENSE platforma osnažuje banke da budu ključni partneri svojim klijentima u svakodnevnom digitalnom životu.

Kako FINTENSE platforma integriše više finansijskih usluga i kakvu vrednost ona donosi korisnicima?
Super aplikacije i inicijative integrisanog bankarstva omogućene su zahvaljujući lakoći otvaranja „bankarskih“ aplikacija ka drugim tehnološkim servisima. Tzv. API-ji omogućavaju strukturiran i standardizovan pristup za povezivanje različitih aplikacija. Otvoreno bankarstvo, koje je kao regulatorna inicijativa započeto u evropskom regionu 2019. godine, podržava ovu vrstu otvaranja i saradnje između industrija i digitalnih servisa.
Srbija planira da omogući Otvoreno bankarstvo do juna 2025. godine, a mi smo veoma ponosni što naša softverska platforma već omogućava ovu obaveznu uslugu bankama. Stoga je ispunjavanje ovog regulatornog zahteva u predviđenom roku jednostavno i potpuno ostvarivo za naše zainteresovane banke u regionu.
Kako se veštačka inteligencija uklapa u ovo? Kako poboljšava korisničko iskustvo i čini platformu za digitalno bankarstvo boljom?
Veštačka inteligencija (AI) je postala centralna tema u tehnologiji, a njen potencijal za transformaciju industrija, uključujući bankarstvo, neosporan je. U okviru naše FINTENSE platforme, AI se koristi kao ključni alat za unapređenje korisničkog iskustva, posebno kroz personalizaciju.
Na osnovu podataka prikupljenih kroz digitalne kanale – kao što su korisnički profil, transakcije, geolokacija i obrasci potrošnje – kreiramo individualni digitalni bankarski skor za svakog korisnika. Ovaj skor omogućava bankama da prilagode svoju ponudu i interakciju tako da svaki klijent dobije jedinstveno iskustvo.
Veštačka inteligencija omogućava ne samo personalizaciju već i njenu automatizaciju, predviđajući potrebe korisnika i prilagođavajući proizvode i usluge u realnom vremenu. Rezultat je intuitivnije, efikasnije i prijatnije svakodnevno bankarstvo, koje ne samo da zadovoljava očekivanja klijenata, već ih i prevazilazi.
Koji savet biste dali mladim profesionalcima koji žele da ostvare uticaj u fintech industriji?
Postoji mnogo mladih talenata i industrija zahteva sveže znanje, energiju i nove poglede na određene oblasti. Fintech je veoma interesantna oblast za duboko izučavanje i učenje. Svakom građaninu je potrebno bankarstvo i postoji ogromna prilika da bankarstvo učinimo drugačijim i boljim nego što je danas. Mladi talenti mogu oblikovati budućnost bankarstva, kombinujući priliku da revolucionizuju postojeće stanje sa novim tehnologijama, razmišljajući izvan okvira, nudeći nova rešenja za postojeće izazove i nove probleme. Tehnologija je i biće ključni igrač Fintech industrije i njenih klijenata, privatnim klijentima, mikro-malim i srednjim kompanijama i velikim preduzećima, u svakom segmentu bankarstva.
Kompanija koju vodite NF Innova je ove godine dobila nekoliko nagrada. Šta ove nagrade znače vama i vašem timu?
Nagrade su veoma lepo priznanje za trud i rad koji svakodnevno ulažemo u naše inicijative. Veoma smo srećni što spoljni analitičari vide trud koji smo uložili da izgradimo najsavremeniju SW platformu. Da dobijemo klijente i pružimo visok kvalitet usluge koji se ne vidi uvek na tržištu.
Posebno smo ove godine ponosni što smo se našli među finalistima za prestižnu nagradu Finovate 2024. Rame uz rame s globalnim gigantima poput JP Morgan i DBS banke iz Singapura. Iako nismo poneli nagradu, ovo priznanje nas motiviše da idemo još dalje. Nedavno smo u Beču osvojili nagradu za „Najbolju platformu za digitalno bankarstvo za mala i srednja preduzeća u CEE regionu“, koju je dodelio SME banking Club – priznanje koje dodatno potvrđuje naš uticaj na regionalnom nivou.
Ove nagrade nisu samo podstrek za naš tim već i inspiracija za naredne korake. Nastavljamo da inoviramo, kreiramo prototipe i implementiramo ideje koje omogućavaju našim klijentima da napreduju u digitalnom svetu. To je ono što nas pokreće i definiše našu misiju.
Nagrade poput priznanja na Finovate 2024 i titule ‘Najbolje platforme za digitalno bankarstvo za mala i srednja preduzeća u CEE regionu’ ne samo da potvrđuju našu posvećenost inovacijama, već nas inspirišu da nastavim da unapređujemo rešenja koja pomažu našim klijentima da napreduju u digitalnom svetu.
Gledajući u budućnost, gde vidite kompaniju u naredne dve godine?
Tehnološka industrija se brzo menja, ne postoje petogodišnji ili desetogodišnji strateški planovi kao što smo imali mnogo godina unazad. Naš cilj je da dodatno osnažimo svoje partnerstvo sa bankama u regionu i na međunarodnom nivou. Fokusiraćemo se na vođenje njihovih digitalnih transformacija, koristeći poverenje koje su nam ukazali naši klijenti i moć naše tehnologije. Naš stručni tim nastaviće da unapređuje poslovna rešenja i inovacije koje omogućavaju bankama da ostvare svoj puni potencijal u digitalnom svetu.
Verujemo da su snaga tima, fleksibilnost tehnologije i posvećenost klijentima naši ključni aduti za budući uspeh. Ove vrednosti nastaviće da nas vode dok oblikujemo budućnost bankarstva.