Potrošači menjaju navike pri kupovini hrane

Potrošači prilikom kupovine hrane aktivno razmišljaju o uticaju na životnu sredinu i na njihovo lično zdravlje. Ekološki osvešćeni kupci, pritom, spremni su da promene svoje prehrambene navike kako bi zaštitili planetu, pokazuje Indeks izveštaj za 2023. godinu kompanije Tetra Pak.
Prema istraživanju Tetra Paka 70 odsto ispitanih smatra da zdravi proizvodi ne treba da štete životnoj sredini, dok je 54 odsto ispitanika spremno da preuzme odgovornost za planetu i promeni svoju ishranu kako bi doprineli boljem svetu. Precizirano je da je tako skoro polovina svih ispitanih potrošača navela da smanjuje unos mesa ili ga potpuno isključuje iz svoje ishrane.
Tetra Pak Indeks, zasnovan na istraživanju sprovedenom u deset zemalja širom sveta od strane globalne istraživačke firme IPSOS, otkrio je da je trend smanjenja unosa mesa globalni fenomen. Tako je 56 odsto ispitanika navelo zdravstvene razloge za usvajanje fleksitarijanske, peskatarijanske, vegetarijanske ili veganske ishrane, ali više od trećine, odnosno 36 odsto posebno navodi zaštitu životne sredine kao svoj primarni motiv.
Istraživanje je otkrilo i da praktičnost više nije na prvom mestu, jer bi se 70 odsto ispitanika odreklo praktičnosti zarad zdravijih proizvoda, dok je istovremeno samo 17 odsto ispitanika spremno da se odrekne hrane i pića sa zdravstvenim prednostima u trenutnoj ekonomskoj situaciji.
Predsednik i generalni direktor kompanije Tetra Pak Adolfo Orive istakao je da nalazi ovogodišnjeg Indeks izveštaja odražavaju smer dekarbonizacije u prehrambenoj industriji, kako bi se prehrambeni sistemi učinili otpornijim i održivijim.
„U mnogim delovima sveta ljudi se oslanjaju na proizvode poput mleka i sokova za svoju svakodnevnu ishranu, pa je ključno optimizovati njihov lanac vrednosti inovacijama u nabavci, pakovanju, obradi i distribuciji, što su sve oblasti u kojima smo aktivno učestvovali zajedno sa našim klijentima i dobavljačima“, kazao je on.
Kako je dodao, uzimajući u obzir da će svetu do 2050. godine trebati 60 odsto više hrane, dodatno se potpomažu ovi napori kroz tehnologije koje mogu pomoći u istraživanju novih izvora ishrane – u rasponu od novih izvora na biljnoj bazi do alternativnih proteina proizvedenih biomasom i preciznom fermentacijom.
Istaknuto je da je dobra vest da su potrošači spremni da prihvate inovacije koje poboljšavaju način na koji žive i hrane se, jer 62 odsto ispitanika veruju da tehnologija ima ulogu u stvaranju održivije budućnosti.
Istovremeno, pojedini potrošači su zabrinuti da ove inovacije možda nisu tako prirodne kao sveža, neprerađena hrana, tako da će pronalaženje ravnoteže biti ključno.
Istraživanje je sprovedeno u partnerstvu sa kompanijom IPSOS i sastoji se od 5.000 onlajn intervjua održanih u Brazilu, Kini, Nemačkoj, Indiji, Keniji, Južnoj Africi, Južnoj Koreji, Španiji, Velikoj Britaniji i SAD.
Beta