Još ne lete, ali se šire: Kompanija Flyus Nikole Petrovića i Delte preuzima još jednu firmu

featured image

6. dec 2024. 07:00

Tek što su se osnovali, a kreću u ekspanziju. Flyus, firma registrovana za „vazdušni prevoz putnika“, iza koje stoje Delta Holding i Nikola Petrović, očigledno ima velike ambicije. Pod okrilje će primiti još jednu kompaniju – Ben Air.

Društvo Ben Air je osnovano 2009. godine. Osnivač je Benlee internacional LTD sa sedištem na Devičanskim ostrvima. Ova karipska kompanija vlasnik je svih 100% udela.

Ben Air je registrovana za iznajmljivanje i lizing opreme za vazdušni trasport. Na kraju prošle godine firma je, prema finansijskom izveštaju, imala troje zaposlenih. Godinu pre – četvoro.

Ortaci od jeseni

Potencijalni kupac Flyus je znatno mlađi od „ciljanog društva“. Osnovala ga je firma Nikole Petrovića prvih dana marta ove godine. Tek što je bez dozvole za letenje ostala njegova firma Star Fly Wings, Petrovićeva kompanija El&MI Group, osnovala je Flyus.

Ove jeseni u upravljanje i suvlasništvo nad tek osnovanim avio-prevoznikom ušla je i Deltina kompanija Airstar. Formalno, suvlasnik Flyus-a, u kojem sada drži 50 odsto, Airstar je postao 10. oktobra. Tih dana Flyus je zauzeo mesto i na listi zvaničnih operatera Direktorata za civilno vazduhoplovstvo. Sve je bliži prevozu putnika.

Deluje da su sada u poslu obezbeđivanja i neophodnih sredstava. Suvlasnik Flyus-a, firma Airstar, osnovana je 2006. godine i bavi se iznajmljivanjem i lizingom opreme za vazdušni transport. Njen većinski vlasnik je kiparski Hemslade holding čijih je 90 odsto. Preostalih 10 odsto drži Delta Holding, ćerka kiparskog holdinga.

Ukoliko pribave neophodna odobrenja, pridružiće im se još jedno preduzeće iste delatnosti. Ben Air, kako pokazuju podaci iz finansijskog izveštaja, ostvario je oko 16 miliona dinara poslovnih prihoda i u 2023. i u 2022. godini. Prošlu su završili sa neto dobitkom od blizu sedam miliona dinara, a godinu pre sa gubitkom od oko 21 milion dinara.

Deo šire porodice

Ben Air je dosad bio član jedne šire porodice. Vlasnik, Benlee internacional LTD, drži i 26 odsto firme Deka inženjering. Deka inženjering je jedini vlasnik preduzeća David Pajić Daka. Deka je jedini vlasnik i Poljoprivrednog dobra Maglić, pa i Downtown Wellness-a. Možda ne bi trebalo da čudi da je Deka inženjering 100-odstotni vlasnik i Baka inženjeringa. Baš kao i 80 odsto zemunske firme Princess Park.

Zato nije na odmet pomenuti i druge suvlasnike Deka inženjeringa. Dok Benlee internacional LTD poseduje 26 odsto, još po nepunih 37 odsto firme je u rukama Andreja Jovanovića i Bojana Milovanovića.

Prijava koncentracije

Da se sprema preuzimanje vidi se iz obaveštenja Komisije za zaštitu konkurencije Severne Makedonije. Juče su obavestili da im je prijavljena buduća koncentracija.

„Komisija za zaštitu konkurencije je zvanično obaveštena o koncentraciji pošto Flyus namerava da stekne samostalnu kontrolu nad firmom Ben Air“, stoji u obaveštenju. „Jedan od učesnika u koncentraciji je Flyus. Kompanija je trenutno još uvek u fazi pripreme za obavljanje delatnosti, tako da ne pruža nikakve usluge trećim licima, niti ima prihoda. Pripada Delta Holdingu, kao i EL&MI Grupi“.

Stigao jedan avion?

Teško je doći do značajnijih detalja o poslovanju nove avio-kompanije. Sajt još ne nudi skoro nikakve detalje. Ukoliko se izuzme ime, kontakt i adresa. Na internetu je moguće naići samo na najavu da će se definitivno baviti privatnim prevozom putnika.

Screenshot/flyus.rs

„Vaš glavni biznis avio-operater sa sedištem u Srbiji. Osnovan 2024. godine, Flyus je posvećen pružanju usluga privatne avijacije bez premca“, najavljuje se na jednom poslovnom sajtu.

Prema nepotvrđenim informacijama, zasad su nabavili jednu letilicu.

Prema istraživanju ch-aviation, Flyus je nabavio citation jet 3. Kako ovaj portal navodi, avion ima 18,8 godina i ranije je registrovan u Nemačkoj kao D-CEMS.

„Njen poslednji operater je bio Air Hamburg, koji je sada deo Vista grupe i posluje kao VistaJet. Poslednji let pod šifrom ‘AHO’ obavljen je 30. juna 2023. iz Ciriha za Menhengladbah, gde je letelica ostala parkirana godinu dana. Probni let je obavio 16. avgusta 2024. godine, a 21. avgusta je doleteo u Beograd, Aerodrom „ Nikola Tesla“, još pod nemačkom registracijom. Potom je ponovo registrovan u Srbiji i završio je dva dodatna probna leta 12. i 13. septembra 2024. pre nego što je obavio prvi servis za Flyus – povratno putovanje za Ljubljanu“, navodi ch-aviation.