Kineski automobilski brendovi će držati trećinu svetskog tržišta

Kineski automobilski brendovi osvojiće trećinu svetske prodaje vozila do 2030. godine, saopštila je konsultantska kompanija AlikPartners.
Oni će tako povećati udeo sa procenjenih 21% tržišta, koliko drže u 2024. godini a predviđanja su da će prodati devet miliona vozila van Kine 2030.
Oni skraćuju vreme za razvoj novih modela na dve godine, pa i manje, rekao je AlikPartners. To će primorati tradicionalne proizvođače automobila da drastično preurede način na koji dizajniraju i konstruišu vozila, saopštila je konsultantska firma.
„Ne može se zabrljati“, rekao je Mark Vejkfild, globalni ko-lider kompanije za automobilsku i industrijsku praksu, na brifingu za medije. „Nije stvar u tome da se ista stvar radi brže“.
Prema AlikPartners-u, kineski brendovi imaju prednost u troškovima od 35% i imaju fleksibilnost. U Evropi i drugim regionima mogu da snize cene. Imaju niže troškove rada i visoku integraciju „od sirovina, preko dobavljača komponenti do finalne montaže i prodaje drugim proizvođačima automobila“, navodi AlikPartners.
„Kineski brendovi daju prednost karakteristikama koje kupci zaista mogu iskusiti, kao što su dizajn i tehnologija u kabini. Nemilosrdno su fokusirani na održavanje prednosti u pogledu troškova čak i kada grade fabrike u inostranstvu. Izgradili su značajnu prednost u novoj tehnologiji električnih i hibridnih vozila, rekao je Andrev Bergbaum, drugi ko-lider automobilske i industrijske prakse.
„Proizvođači automobila koji nameravaju da nastave da rade u skladu sa principima uobičajenog poslovanja doživeće grubo buđenja – oni će zastariti“, rekao je Bergbaum.
Kineski brendovi, takođe, uživaju u rastu na svom domaćem tržištu. Prodaja u Kini će se povećati sa procenjenih 26,7 miliona vozila ove godine na više od 32 miliona u 2030, saopštila je konsultantska firma. Oko 70% kineske prodaje su kineski brendovi, rekao je AlikPartners.
„Kinesko tržište raste više od ostalih tržišta zajedno“, rekao je Vejkfild.

Izveštaj donosi i ove prognoze:
- U SAD isporuka vozila će porasti za 3% u 2024. Do 2030. tradicionalna vozila sa unutrašnjim sagorevanjem će činiti samo 35% prodaje, dok će EV i hibridi dostići 41%.
- Globalno, prodaja električnih vozila i hibrida će porasti za 32% u 2024. i zauzeti 45% tržišta 2030.
- Prodaja u Evropi će porasti za 2% ove godine „i imaće marginalni rast od otprilike 1% do 2027. Većina rasta se dešava u istočnoj Evropi.
- Baterije za elektrificirana vozila „brzo postaju ekonomičnije zahvaljujući inovacijama u hemiji i smanjenju cena materijala.
- Troškovi sirovina opadaju, ali tradicionalna vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje imaju veliku prednost u pogledu troškova. AlikPartners procenjuje da su troškovi EV materijala 85% veći u poređenju sa unutrašnjim sagorevanjem.
- Ugovori sindikata Ujedinjenih radnika u automobilskoj industriji koji su postignuti sa Dženeral Motorsom, Fordom i Stelantisom povećali su jaz u poređenju sa meksičkom radnom snagom.
Bil Kenig, saradnik Forbes