KOMENTAR Infrastruktura železnice Srbije, bezbednost i cinizam

Forbes Srbija dobio je odgovor preduzeća Infrastruktura železnice Srbije na upit o preseljenju dela zaposlenih iz zgrade u Nemanjinoj ulici na drugu lokaciju.
Umesto direktnih i konkretnih odgovora na naša pitanja dobili smo „poduku“ šta je ili nije unutrašnja stvar kompanije i šta je od značaja za javnost. Uz to, dobili smo i „zahvalnicu“ za brigu o zaposlenima preduzeća.
Redakcija Forbes Srbija ovo nije mogla da prihvati drugačije nego kao ciničan i potpuno neprimeren odgovor.
Pogotovo što dolazi iz preduzeća koje je devet meseci pod najvećom mogućom lupom javnosti zbog tragedije u Novom Sadu.
Infrastruktura železnice Srbije je kompanija koja bi od tog trenutka trebalo sa najvećim oprezom da pristupa upotrebi reč bezbednost.
I još neko vreme će biti daleko od pozicije da bilo kome deli lekcije kako bi trebalo da postupa u oblasti u kojoj radi. Jer, u postupcima koji će se voditi povodom te nesreće, u sudnici će se posredno naći i sama kompanija odnosno njene procedure, odgovornosti, kadrovska osposobljenost, način održavanja infrastrukture. O tome će se diskutovati.
Šta god da sudovi odluče, jedno je sigurno, neko novo, bolje vreme zahtevaće ozbiljno resetovanje velikih državnih kompanija. Preispitivanje ko je i kako radio. I, naravno, preispitivanje ko je uopšte kvalifikovan da radi u državnim i lokalnim preduzećima i organima.
Kako razumeti da vam neko iz državnog preduzeća objašnjava šta je od interesa javnosti? U preduzeću koje dobar deo prihoda ostvaruje putem državnih subvencija odnosno direktno iz džepa poreskih obveznika, javnost ima pravo da zna i koliko puta dnevno su otvorili ulazna vrata, a kamoli nešto ozbiljnije.
Da, morate da nam polažete račune. Za sve.
Ono za šta se bore studenti (i ostali građani s njima) ne doseže samo do pravde za poginule. Ruka te borbe usmerena je mnogo dalje. Cilj je da se nesreće nikad više ne ponove. A toga nema dok se iz javnog sektora ne iskoreni osećaj pozicije moći, nestručnost i prostor za korupciju.
Za danas toliko.