Kontinuirano ulaganje u Srbiju potvrđuje njenu snažnu poziciju u okviru BAT Grupe

Biznis Promo 4. dec 2024. 13:52
featured image

4. dec 2024. 13:52

Frederico Pinto Monteiro izvršni je direktor sa više od tri decenije iskustva u marketingu i poslovnoj transformaciji, koje je stekao na rukovodećim pozicijama u različitim industrijama i tržištima. Trenutno je član Upravnog odbora kompanije BAT, gde obavlja funkciju regionalnog direktora za Amerike i Evropu.

Svoju karijeru započeo je u rodnom Brazilu, a profesionalni put ga je odveo širom sveta, uključujući Kubu, Venecuelu, Istočnu Evropu i Japan, gde je bio generalni direktor. Posebno se istakao u razvoju portfolija BAT-ovih proizvoda novih kategorija, i tokom cele karijere bio je posvećen digitalnoj transformaciji.

Obrazovanje je stekao na prestižnim institucijama, među kojima su Harvard Business School i The Wharton School.

Tokom vaše posete Srbiji imali ste važan sastanak sa premijerom Milošem Vučevićem, nakon kojeg ste izjavili da je Srbija veoma važno tržište za BAT. Kako ocenjujete uspeh vaše kompanije na tržištu Srbije u poslednjih 20 godina?

Srbija zauzima značajno mesto u okviru BAT Grupe, što potvrđuju stalna ulaganja u proizvodnju, inovativnu tehnologiju, zapošljavanje i izvoz. Prisutnost BAT-a u Srbiji obeležena je značajnom investicijom u fabriku u Vranju, na jugu zemlje, u koju je uloženo preko 280 miliona evra. Pored toga, naša kompanija zapošljava više od 500 ljudi u Srbiji i do sada je doprinela srpskom budžetu sa skoro 4,5 milijardi evra kroz poreze i akcize. Fabrika u Vranju izdvaja se kao jedna od najuspešnijih u okviru BAT Grupe.

Značajno je to što je BAT Vranje jedina evropska fabrika koja je četiri godine zaredom dobila Globalnu nagradu za izvrsnost u kvalitetu. Takođe, odlična saradnja sa vlastima u Srbiji daje nam sigurnost da nastavimo da ulažemo i širimo svoje prisustvo u zemlji. Ljudi su ovde kvalitetni i sposobni, a potencijal za rast je značajan. Zahvalni smo i zadovoljni izvanrednim komercijalnim i operativnim učinkom u Srbiji. Izuzetno smo zadovoljni rezultatima sastanka sa premijerom Milošem Vučevićem, koji je dodatno naglasio čvrst stav Srbije u borbi protiv sive ekonomije, koja negativno utiče na sve oblasti privrede i ometa napore države da ostvari planirane socijalne i razvojne ciljeve i potrebe.

Izjavili ste da je BAT Vranje jedina evropska fabrika koja je četiri godine zaredom dobila Globalnu nagradu za izvrsnost u kvalitetu. Gde se Srbija nalazi kada je reč o održivosti i praćenju ESG standarda?

Održivost je u središtu svega što radimo u BAT-u. S tim u vezi, ponosni smo što smo globalni lideri u sprovođenju ESG strategiije. Radimo naporno kako bismo ispunili globalnu ambiciju postizanja ugljenične neutralnosti do 2030. godine, kao i da do 2050. cela vrednosna mreža grupe postane ugljenično neutralna. Kada je reč o ESG-u, prošle godine naša fabrika u Vranju dobila je sertifikat za ugljeničnu neutralnost (Carbon Neutral Factory za emisije iz domena 1 i 2) i sertifikat za održivo upravljanje vodnim resursima (Alliance for Water Stewardship). Na lokalnom nivou postavljamo najviše standarde u upravljanju vodom i otpadom, uz poseban fokus na zaštitu i bezbednost naših radnika.

Vaša vizija budućnosti zasniva se na novim, bezdimnim proizvodima. Da li su novi proizvodi zamena za cigarete, koje se često pominju kao prošlost?

Mogu s ponosom reći da smo na samom vrhu industrije u Srbiji kada je reč o smanjenju štetnosti duvana (THR) kroz uvođenje potpuno novih kategorija proizvoda na tržište. U skladu sa strategijom „A better tomorrow“, koja teži svetu bez dima, činimo dodatne napore da upoznamo svoje timove sa novim proizvodnima. Pored toga, BAT je u potpunosti posvećen edukaciji stručnjaka iz oblasti javnog zdravlja, predstavnika vlasti i potrošača u Srbiji o konceptu smanjenja štetnosti, što predstavlja jedan od najvažnijih prioriteta kompanije.

Foto: Sanja Kovanović

Naša vizija sveta bez dima zasnovana je na proizvodima bez dima gde, gde je krajnji cilj da cigarete postanu stvar prošlosti. Potrošači su ključ naše transformacije i pažljivo pratimo njihove potrebe i očekivanja, zamišljajući svet u kojem odrasli pušači prelaze sa tradicionalne cigareta na alternative bez dima. U poslednje tri godine uložili smo više od 1,2 milijarde funti u razvoj, komercijalizaciju i nauku za proizvode iz portfolija sa smanjenim rizikom.

BAT trenutno ima 26,4 miliona korisnika svojih novih kategorija bez dima, koji su u prvoj polovini 2024. godine doprineli sa 17,9% ukupnih prihoda Grupe. Naša vizija je da većinu poslovanja usmerimo ka proizvodima bez dima, a jasno definisana ambicija jeste da do 2035. godine 50% prihoda dolazi upravo iz ove kategorije.

BAT ulaže značajna sredstva u istraživanje i razvoj kako bi podržao svoju transformaciju i globalnu strategiju “A better Tomorrow”. Koji je vaš pristup istraživanju i razvoju novih kategorija?

Posvećenost istraživanju i razvoju predstavlja temelj naše misije stvaranja „A Better Tomorrow“. Od 2012. godine investirali smo milijarde u razvoj proizvoda nove generacije, e-cigarete, uređaje za zagrevanje duvana i nikotinske kesice. Danas, više od 1.500 vrhunskih naučnika predano radi na kreiranju inovativnih rešenja sa smanjenom štetnošću, postavljajući nove standarde u industriji.

Takođe, širom sveta razvijamo nove kapacitete kako bismo ostali korak ispred promena u potrošačkim preferencijama i tehnološkim inovacijama, uključujući uspostavljanje digitalnih i inovacionih centara. Ovi napori omogućavaju nam da kreiramo proizvode koji zadovoljavaju najviše standarde istraživanja i kvaliteta.

Naš cilj je da do 2030. godine 50 miliona korisnika pređe na naše proizvode bez sagorevanja. Takođe, ubrzavamo rast prihoda u segmentu novih kategorija, sa ambicijom da do 2025. godine ostvarimo prihod od 5 milijardi funti.

Kroz odgovornu promociju i saradnju sa renomiranim stručnjacima, nastojimo da motivišemo pušače koji bi inače nastavili sa ovom navikom da u potpunosti pređu na naučno potvrđene alternative sa smanjenim rizikom. Ova misija predstavlja prilagođavanje potrebama potrošača, s krajnjim ciljem transformacije industrije i stvaranja bolje budućnosti.

BAT je lansirao i objavio novu sveobuhvatnu OMNI platformu. Šta možete da nam kažete o tome?

Nova OMNI platforma BAT-a predstavlja vizionarski i sveobuhvatan resurs osmišljen da podrži budućnost bez dima. Platforma objedinjuje više od decenije naučnih istraživanja, analiza i inovacija BAT-a na polju smanjenja štetnosti duvana u jedan dostupan hab. Platforma je zamišljena kao manifest zasnovan na dokazima, kroz jedinstvenu i bezprecedentnu saradnju, i otvorena je za sve koji žele da se upoznaju sa naučnim i regulatornim osnovama THR-a.

OMNI je revolucionarni alat osmišljen da premosti jaz između naučnih dokaza i regulatornog prepoznavanja. Konsoliduje opsežna istraživanja BAT-a i nezavisnih izvora, pokrivajući nauku, dokaze i regulatorne stavove ključne za unapređenje THR-a. Po prvi put, BAT deli sve naučne podatke koje je prikupio u poslednjih 10-15 godina, s ciljem podrške razvoju i politikama vezanim za proizvode sa smanjenim rizikom. Putem platforme OMNI, želimo da ponudimo uvide i dokaze koji doprinose dobro informisanim politikama i regulatornim okvirima za podršku budućnosti bez dima.