Milan Sudar, Hotel Square Nine: Naša usluga je personalizovana, tačna i konstantna

Milan Sudar, general manager Hotela Square Nine
Svedoci smo da je u poslednje vreme u Srbiji više novootvorenih hotela sa pet zvezdica i da se mnogi takmiče u segmentu luksuza kada je reč o hotelskoj industriji. Šta je to što hotel Sqare Nine izdvaja na tržištu i po čemu se razlikuje od drugih hotela?
Hotel Square Nine koji postoji na ovom tržištu već skoro 15 godina je svakako sinonim za luksuz što u pogledu enterijera, lokacija, a naravno i usluge. Ostavljam gostima da procene šta je to što izdvaja nas od drugih hotela, ono gde se mi trudimo da se istaknemo u odnosu na ostale je usluga, koja je personalizovana, tačna i konstantna – kaže u razgovoru za Forbes Srbija general manager Hotela Square Nine Milan Sudar.
Koji će trendovi u hotelijerstvu obeležiti ovu godinu i šta su dalji izazovi u kreiranju usluga kada je o luksuznim hotelima reč?
Mislim da je to svakako upotreba veštačke inteligencije, koja neminovno ulazi i u naš segment poslovanja. Ima jako veliki benefit u određenim oblastima gde neke operacije postaju lakše i brže. Naravno, AI ne sme da preovlada jer usluga u luksuznim hotelima mora imati ljudski faktor kao noseći činilac našeg poslovanja.
Izazovi i dalje ostaju nalaženje radne snage, koje je sve manje, a novih hotela sve više. Ono što je neminovno je da se hoteli sve više adaptiraju kako bi ublažili ovaj problem.

Šta danas traže gosti i kako nastojite da prilagodite ponudu u cilju potpunog zadovoljstva savremenog gosta? Planirate li neke novitete u radu, organizaciji prostora ili gastronomskoj ponudi?
Usluga se generalno dosta promenila u prethodnih 20 godina, a najviše se promenila zbog drugačijih navika gostiju. Danas se sve meri, od momenta za koliko si se javio na telefon, do odgovaranja na email, samog prijavljivanja u hotel i naravno brzina usluge u restoranu. Gosti traže brzinu, tačnost i kvalitet. Mi smo naš servis donekle modifikovali da ispratimo te trendove, od služenja doručka, procesa prijavljivanja pa i same komunikacije sa gostima.
Određene novitete planiramo, ali još uvek je rano da pričam o tome. Siguran sam da ćemo se uskoro još jednom videti.



Šef kuhinje hotela David Šimunić već je poznat javnosti i važno je ime u svetu kulinarstva i gastronomije. Ko su ostali članovi tima hotela koje biste izdvojili.
Šef kuhinje David definitivno prevazilazi naše prostore po važnosti u poslu kojim se bavi. Mislim da priznanja koja dobija sigurno govore u prilog tome i mi smo neverovatno ponosni na njega i njegov tim. Sa druge strane, hotel kao jedna kompleksna operacija zahteva da svi budu jednako uključeni. Ne bih nikoga izdvajao posebno jer ne bih mogao nikog da izostavim. Mi smo tim koji zavisimo jedni od drugih, da bi hotel funkcionisao svaki zaposleni u svom odeljenju je jednako bitan.
U okviru Ebisu restorana na krovu hotela gostima služite specijalitete japanske kuhinje. Kako dolazite do namirnica za njih i autentičnih pića sa azijskog podneblja, da li angažujete i japanske kuvare, ko je zaslužan za meni?
U nabavku namirnica za restoran Ebisu uključeni su i šefovi, kao i nabavna služba. Veliki je izazov stalno imati kvalitetne namirnice. Zahvaljujući našim dugogodišnjim dobavljačima, ovaj proces je ipak nešto lakši. Naravno, dolaskom japanskog šefa Ryo Suheiro, izazov je postao još veći. Zadovoljiti ukus šefa iz Kobea kvalitetom može biti prilično stresno, ali do sada smo zaista uspeli. Mislim da smo zajedno sa njim napravili odličan izbor kako namirnica, tako i procesa pripreme i čuvanja hrane.
Na društvenim mrežama podelili ste informaciju da je glavni konsijerž u hotelu Square Nine Nikola Spajić nedavno dobio nagradu Young Concierge Award za 2024. od Les Clefs d’Or Mađarske, zahvaljujući čemu će nastupiti i na takmičenju Les Clefs d’Or u Madridu ove godine. Koliko ovakve nagrade i priznanja jačaju prepoznatljivost hotela, ali i vašeg osoblja? Kako izgleda samo takmičenje?
Mislim da samo učestvovanje na takmičenju koje je organizovano na svetskom nivou i gde učestvuju ozbiljni svetski hoteli je samo po sebi već uspeh. Treba pomenuti da Nikola predstavlja Srbiju i Mađarsku i verujte mi da neće imati ni malo lak zadatak. Mislim da pojavljivanje Nikole kao predstavnika iz Square Nine hotela, već ima ozbiljan odjek u konsijerž svetu. To nije samo priznanje za hotel već i za njega jer kontakti koje će ostvariti u Madridu otvaraju vrata sa svetom i njemu i nama.


Deo ste odabrane selekcije hotela iz grupacije The Leading Hotels of the World. Hoteli ove grupe prepoznati su po arhitekturi, enterijeru, dizajnu, eleganciji, nameštaju, atmosferi. Da li je upravo to što je posetiocima danas najvažnije dok biraju gde će odsesti?
Da budem iskren odlično pitanje. Mislim da su svi pomenuti segmenti jednako bitni. Dodao bih i lokaciju, koja takođe igra bitnu ulogu. Ipak, za mene je, kao deo atmosfere, svakako najvažnija usluga. Dizajn hotela Square Nine niko ne može da ospori – naši gosti ga opisuju kao vanvremenski. Takođe smo ponosni na uključivanje hotela u luksuznu monografiju Design: The Leading Hotels of the World, koju su izdali Phaidon i Monicelli. Ova izuzetna publikacija predstavlja pažljivo odabranu selekciju hotela iz grupacije The Leading Hotels of the World, prepoznatih po svojoj izvanrednoj arhitekturi i enterijeru. Ipak, ono u šta čvrsto verujem je da pravu razliku prave naši ljudi i usluga kao njihov produkt. Retko ćete čuti da se gost vraća zbog dizajna ili arhitekture. Ima i toga, ali velika većina se odlučuje zbog ljudi, zbog usluge, zbog nečega što vas emotivno povezuje. Ne zaboravite da mi ovde upravljamo ljudskim emocijama, i ako svoj posao uradimo dobro, ne postoji arhitektura koja će ga sprečiti da se vrati u hotel.



Uspostavili ste saradnju sa svetski poznatim kozmetičkim premium brendom Augustinus Bader koji je nagrađen visokim priznanjima za najbolju skincare liniju. Zašto baš ova kozmetika i šta sve imate u ponudi iz njihove linije u spa delu hotela?
Kozmetika Augustinus Bader je pojam luksuzne kozmetike u svetu. Svakako da je Square Nine, kao lider u hotelskoj industriji na ovim prostorima, našao zajednički cilj sa liderom u kozmetici. Mi smo veoma ponosni što smo uspeli da napravimo direktnu saradnju sa njima. Da smo odabrali pravu kozmetiku svakako primećujemo kroz pozitivne komentare naših gostiju koji svakako prepoznaju kvalitetan brend. Osim kozmetike koja se izdvaja po specifičnoj patentiranoj formuli TFC8, u ponudi imamo personalizovane tretmane lica i tela, po metodi profesora Augustinus Badera.