Pet štetnih radnih navika koje treba da ostavite iza sebe u 2023

Potrebno je mesec dana da se formira nova navika i godine da je neprestano ponavljamo dok ne postane automatska reakcija. Ove navike utiču na naše živote i oblikuju naše odluke. Pomažu u formiranju naših reakcija prema ljudima i utiču na stvari poput pogleda na svet i radnu etiku. Ali, šta ako nas naše navike aktivno sprečavaju da budemo najbolje verzije sebe?
Ovih pet radnih navika lako je prevideti, a još lakše ih je nastaviti. Nastavite da čitate da biste videli koje treba ostaviti iza sebe pre nego što nova godina stigne (i zašto vam više štete nego što pomažu)!
Ugađanje ljudima
Jedan od najvećih faktora koji ljude koči u ostvarivanju svojih idealnih karijera je previše oslanjanje na reakcije drugih. Ovo dovodi do stalnog prilagođavanja potrebama drugih na račun vlastite udobnosti i granica, dok ljude drži u imaginarnim projekcijama. Ugađanje ljudima je negativna navika, posebno štetna na radnom mestu.
Prema Berkli institutu za dobrobit, razlika između ugađanja i jednostavne pomoći ljudima je u tome što se kod prvog više brine o očekivanom ishodu, a kod drugog ne. Najbolje je ostaviti ugađanje ljudima iza sebe u ovoj godini jer utiče na vašu reputaciju i moral na radnom mestu. Ako želite da vaš šef vidi ko ste stvarno i koliku vrednost donosite, ostavite ovu naviku!
Govoriti ‘Da’ kada želite da kažete ‘Ne’
Bilo da pokrivate smenu prijatelja ili preuzimate dodatni radni teret tokom vikenda, reći onu reč od dva slova može se činiti kao izdaja nečijeg poverenja i vere u vas. Ali, stalno prihvatanje svega može učiniti stvari stresnijim za vas i vaš tim. Navika da kažete „da“ kada mislite „ne“ dovodi do prekoračenja vaših granica i samopoštovanja. Čak i ako imate osećaj da činite uslugu drugima, ova navika podstiče preterano angažovanje i zadovoljavanje onih kojima pomažete. Konstantno izgovaranje „da“ može dovesti i do ozbiljnog sagorevanja! Zapamtite: Niko ne može da sipa iz prazne čaše, a rad ka izgaranju je poput udaranja čekićem po porcelanu.
Tračarenje radi prilagođavanja
Tračarenje se lako uklapa u besmisleno ćaskanje tokom ručka ili kafe. Međutim, ova navika postaje posebno štetna kada širenje glasina postane stalni deo vaših interakcija na poslu. Razgovori sa kolegama dobijaju prizvuk pristrasnosti, što može ugroziti poverenje i vašu sposobnost da dobro sarađujete s određenim ljudima u timu. Tračarenje da biste se uklopili je štetno i može uništiti buduće radne odnose, posebno ako ste novi. I kada stigne do pogrešnih ljudi, mogu vas i otpustiti! Stvar u vezi s pričanjem o ljudima iza leđa je da će na kraju i sami saznati za to. Deljenje negativnosti o jednom kolegi nije vredno gubitka posla i reputacije, stoga je najbolje zadržati stvari za sebe.
Preterivanje s poslom
Preterano radno angažovanje, bez obzira na to koliko društveni mediji i kultura „truda“ to glorifikuju, nije preporučljivo. Studija objavljena na Medicinskoj školi Harvarda kaže da su ljudi koji rade do 50-55 sati nedeljno podložniji srčanim udarima, dijabetesu, gojaznosti i bolestima abdomena. Osećaj anksioznosti zbog odlaska kući rano ili nemogućnosti ispunjenja roka znak je da su nivoi stresa u vašem telu stalno visoki i da su postali normalizovani. Osim zdravstvenih faktora, preterano radno angažovanje dovodi i do kompromitovanog kvaliteta rada. Kada se ne osećate 100% sposobnim za rad, šanse su da vaš rad neće biti 100% spreman da bude podnet. Rizikovanje zdravlja kako biste ispunili rok jednostavno nije vredno toga, pa ostavite tu naviku iza sebe u 2023. godini.
Tolerisanje loše šefa
Loši šefovi mogu biti sitničavi, zlobni, ljubomorni ili čak zlostavljajući. Tolerisanje njihovog ponašanja može naterati druge da misle da je to u redu, što otvara ceo ciklus zlostavljanja na radnom mestu i nezdravog radnog okruženja. Oduzima vam snagu i nagoni vas da sumnjate u svoju vrednost. Prvi korak je pružiti konstruktivnu povratnu informaciju na profesionalan i poštovan način kako biste se uverili da li vi i vaš menadžer delite isto mišljenje. Ali, ako se ponašanje nastavi bez znakova poboljšanja, često je najbolje pronaći drugi tim koji vam više odgovara.
Izgaranje koliko god je moguće kako biste zadržali posao možda deluje kao jedina opcija, ali morate zapamtiti: vi ste stručni i vredni. Posvetite se pripremi alata za traženje posla i pronađite drugu kompaniju u kojoj znate da će vas bolje tretirati. Vaše mentalno zdravlje vredi više od bilo koje plate.
Sada kada znate šta treba ostaviti iza sebe u 2023. godini, na vama je da preduzmete korake! Navike mogu biti teške za iskorenjivanje, ali uz praksu, doslednost i dodatno strpljenje prema sebi, to je izvodljivo. Navijam za vas u novoj godini!
Šo Devan, saradnik Forbes