Pet stvari koje ne smete reći na razgovoru za posao: Prva je da mrzite šefa

Biznis Forbes 2. avg 2024. 07:00
featured image

2. avg 2024. 07:00

Intervju za potencijalni posao može biti stresan. Ipak, sve i da ste proveli sate prilagođavajući svoj CV i propratno pismo, i dalje morate ostaviti dobar utisak tokom samog intervjua.

U proseku, 118 ljudi se prijavi na jedno radno mesto, a samo 20% od tih kandidata bude pozvano na razgovor, što znači da morate ostaviti dobar i trajan utisak kako biste povećali šanse za dobijanje posla.

Kandidati su često više zabrinuti oko toga šta bi trebali reći, a istina je da se mora voditi računa i o tome šta ne bi trebalo reći na razgovoru za posao kako bi se ostavio dobar utisak i dobila željena pozicija.

Evo pet stvari koje ne bi trebalo da kažete tokom intervjua:

Mrzite svog trenutnog šefa

Vaš CV i propratno pismo već su istakli vaše karijerne uspehe i veštine koje vas čine dobrim kandidatom za tu poziciju. Dakle, zašto je još uvek potrebno da obavite intervju?

Intervjueri koriste ovo kao priliku da vas bolje upoznaju i vide da li se uklapate u kompaniju i tim. Dakle, jedna stvar koju treba izbegavati kada vas pitaju o stvarima koje vam se ne dopadaju u trenutnom poslu je da kažete da mrzite svog menadžera ili šefa.

Govoriti negativno o njima može delovati neprofesionalno i može izazvati zabrinutost kod poslodavca u vezi sa vašom sposobnošću da dobro sarađujete sa drugima. Umesto da se fokusirate na negativne aspekte, izrazite svoje razloge za odlazak pozitivno, na primer, da tražite nove izazove i prilike za rast ili bolju usklađenost sa vašim karijernim ciljevima.

Ne znate koja vam uloga najbolje pristaje

Ljudi često traže bolje prilike ili izazove kada se prijavljuju za novu ulogu u novoj kompaniji, tako da reći da ne znate koja vam uloga najviše odgovara nije dobro. To sugeriše nedostatak jasnog pravca u karijeri ili ciljeva, i da niste odvojili vreme da procenite svoje veštine, snage i interese.

Takođe može pokazati nesklad između onoga što tražite i onoga što posao nudi. Poslodavci žele da osiguraju dobru usklađenost između vaših ciljeva i uloge na poslu. Bolje je da se fokusirate na elemente posla koji vas uzbuđuju i zašto ste zainteresovani za ovu posebnu ulogu i kompaniju.

Ne znate ništa o kompaniji ili industriji

Nikada ne dolazite na intervju nepripremljeni. Reći intervjueru da ne znate ništa o kompaniji ili industriji pokazuje nedostatak pripreme, što može biti interpretirano kao znak da niste ozbiljno zainteresovani za poziciju. Takođe se loše odražava na vašu radnu etiku, jer kompanije preferiraju da zapošljavaju kandidate koji pokazuju inicijativu i posvećenost, čak i u ranim fazama procesa zapošljavanja.

Indeed navodi deset stvari koje bi neko trebalo da zna o kompaniji pre nego što ode na intervju, a to uključuje istoriju kompanije, njenu jedinstvenu prodajnu ponudu, klijente, usluge, proizvode i konkurente.

Takođe možete proveriti najnovije vesti o kompaniji ili industriji kako biste saznali o trendovima i trenutnim problemima s kojima su se suočili i kako su ih rešili. Ovo vam može omogućiti da spomenete relevantne detalje tokom intervjua i tako pokažete svoje znanje o industriji ili oblasti.

Želite da pokrenete svoju kompaniju

Poslodavci uvek traže kandidata koji je posvećen i koji će se dugoročno uklopiti u ulogu. Tako da, reći intervjueru da želite da pokrenete svoju kompaniju u istoj industriji može biti zabrinjavajuće za njih. Oni bi ulagali vreme i resurse u vašu obuku, što nosi rizik da iskoristite njihove resurse, znanje ili kontakte za svoje dobro. Pominjanje vaših preduzetničkih ambicija može sugerisati da je vaš glavni fokus budućnost vašeg posla, a ne doprinos uspehu kompanije za koju se prijavljujete.

Bolje je da formulišete svoje dugoročne ciljeve karijere sa fokusom na razvoj veština i dugoročan doprinos. Ovaj pristup pokazuje da ste usmereni na ulogu i uzbuđeni što ćete doprineti uspehu kompanije, što je ono što poslodavci žele da vide kod kandidata.

Nemate pitanja

Period za pitanja je prilika da saznate više o kulturi kompanije, dinamici tima i specifičnostima uloge. Ako ne postavite pitanja, propuštate dragocene informacije koje bi vam mogle pomoći da odlučite da li je uloga dobra za vas. Umesto toga, treba da pripremite pitanja prilagođena osobi s kojom razgovarate. Ako znate s kim ćete razgovarati, potražite informacije o toj osobi putem sajta kompanije ili mreža poput LinkedIn-a kako biste dobili uvid u njenu prošlost.

Na primer, možete reći: „Video sam u vašem profilu da ste ranije radili u konkurentskoj kompaniji, šta mislite da je razlika u kulturi između ove kompanije i vaše prethodne?“ ili „Već nekoliko godina ste u ovoj ulozi/kompaniji, šta vas je učinilo uspešnim tokom vaše karijere?“

Postavljanje promišljenih pitanja pomaže da pokažete da ste razmotrili kako se vaši ciljevi uklapaju u ulogu, kako možete doprineti timu i kako možete rasti unutar kompanije. Intervjui nisu samo prilika da dokažete svoje kvalifikacije, već i da se predstavite kao kompatibilan i entuzijastičan potencijalni član tima.

Zapamtite, tokom intervjua je važno da razgovor teče prirodno, tako da vežbajte unapred kako biste imali dobru predstavu o tome kako možete ostaviti pozitivan utisak i dobiti posao!

Šo Devan, saradnik Forbes