Potražnja za kamionetima dostiže vrhunac, dok su električna vozila „tu da ostanu“

Novi izveštaj o auto-industriji pokazuje da je potražnja za kamionetima i SUV vozilima dostigla vrhunac. Električna vozila su „tu da ostanu“, čak i nakon što je predsednik Donald Tramp izdao izvršnu naredbu kojom poništava politike administracije Džoa Bajdena u vezi sa električnim vozilima.
Ovo predviđanje dolazi od Dave Cantin Group, konsultantske kompanije za auto-dilere. Predviđanje je objavljeno u trenutku kada Nacionalno udruženje auto-dilera održava svoju godišnju konvenciju u Nju Orleansu.
Ovo su najvažniji nalazi izveštaja Dave Cantin Group.
Potražnja za kamionetima
„SAD se konačno udaljavaju od kamiona i SUV ka pristupačnijim limuzinama, vođene brigom o cenama vozila“, navodi se u izveštaju.
„Ovaj trend predstavlja izazov za proizvođače koji nemaju konkurentne modele limuzina“.
Dženeral Motors, Ford i američki deo Stelantisa uglavnom su odustali od proizvodnje automobila. Fokusirali su se na kamione i SUV vozila. GM i Ford koriste profit od prodaje ovih modela kako bi finansirali investicije u električna i hibridna vozila.
Veliki kamioneti su najprofitabilniji modeli za američke proizvođače: Ford F-150 i Super Duty, Chevrolet Silverado i GMC Sierra (GM), kao i Ram modeli Stelantisa.
Električna vozila
Dave Cantin Group ističe da su EV „nesumnjivo tu da ostanu“.
„Hibridna i električna vozila su pokretač rasta, a kako dileri postaju otvoreniji za njihovu prodaju, možemo očekivati da će ovaj segment postepeno osvajati veći udeo na tržištu“.
Proizvođači su prilagodili svoje EV investicije zbog usporenog rasta ovog segmenta. GM je 2. decembra objavio da će prodati svoj udeo u skoro završenoj fabrici baterija u Lansingu u Mičigenu svom partneru LG Enedži Solušn. GM će sada zavisiti od dve zajedničke fabrike u Ohaju i Tenesiju za snabdevanje svojih EV postrojenja.
Istovremeno, izvršna direktorka GM-a, Meri Bara, snažno podržava EV segment.
„U osnovi verujemo da su električna vozila bolja“, rekla je u decembru na skupu Automobilskog udruženja novinara.
EV segment suočava se sa izazovima pod novom administracijom u Vašingtonu. Trampova izvršna naredba navodi da se ukidaju „nepoštene subvencije i druge loše osmišljene državne intervencije koje favorizuju EV vozila u odnosu na druge tehnologije i praktično nameću njihovu kupovinu pojedincima, privatnim kompanijama i državnim institucijama, čineći druge tipove vozila nepriuštivim“.
Uprkos tome, izveštaj Dave Cantin Group ostaje optimističan. Navode se „razvoj infrastrukture, pad troškova baterija i nove baterijske hemije“, što bi moglo dovesti do „lansiranja pristupačnijih EV modela u narednim godinama“.
Korejci postaju favoriti
„Potrošačke preferencije za korejske brendove rastu brže od svih ostalih“, navodi se u izveštaju. Korejski proizvođači su „postigli savršen balans između dizajna, tehnologije, cene i pouzdanosti, što je dovelo do rasta tržišnog udela i pozitivnog odnosa potrošača prema ovim markama“.
Neizvesnost
Izveštaj takođe upozorava na faktore koji mogu uticati na auto-industriju, uključujući „nepredvidivost političkih odluka – posebno u vezi sa trgovinskim politikama i carinama u SAD.“
Takođe se navodi da će proizvođači „ulagati više nego ikada u borbi za tržišni udeo, što će dovesti do jasnih pobednika i gubitnika i izazvati potrese u industriji“.