Sami svoje gazde: Ovako izgleda svetski „street food koncept“ na domaći način

Biznis Jelena Andrić 19. avg 2024. 07:00
featured image

19. avg 2024. 07:00

„Street food“ koncept koji je do sada u Srbiji uglavnom podrazumevao šarenolikost i bio asocijacija za roštiljsku hranu, ćevape, pljeskavice, girose, falafele i slične specijalitete poslednjih godina poprima i nudi drugačije obeležje i gastronomsko iskustvo.

Od pre dve godine koncept street food hrane upakovan u uličnom bistro objektu iznenadio je mnoge Zemunce.

Thyme StreetFood & Breakfast“bar koji su pokrenuli trojac – Nikola, Krsta i Nenad sa bogatim kulinarskim iskustvom stečenim širom sveta, ali i brojnim beogradskim restoranima, sada je omiljeno mesto mnogima.

Ovaj kulinarski koncept pokrenuli su u septembru 2022. sa idejom da ponude takozvana „fusion“ jela, koja podrazumevaju spoj različitih kuhinja.

Kombinacija različitih ukusa

Kako kažu ova “tri šefa“ vodili su se idejom da ponude neobičan, nesvakidašnji spoj ukusa i da gosti u svakom zalogaju osete njihovu posvećenost i strast prema kuvanju koju gaje od malena.

Posebno ih raduje, kako kažu, što su svojom kulinarskom filozofijom sa timom kolega, talentovanih i kreativnih kuvara, uspeli da to, za kratko vreme približe svojim gostima.

„Inspiraciju za naša jela crpimo iz dinamičnog sveta ulične hrane, dodajući naš jedinstveni kulinarski pristup“, ovako u najkraćem opisuju svoju ideju. Nastoje da za svoja jela koriste domaće namirnice, a meni menjaju shodno godišnjem dobu i u skladu sa time kojih svežih naminica imaju.

Foto: Nikola, Nenad i Krsta ispred Thyme StreetFood & Breakfast“ bara u Zemunu, Thyme

Burgeri od junetine, piletine, rebra spremljena na različite načine i u različitim sosevima, meksički tacos, samo su neki od specijaliteta koje gosti mogu da biraju.

Iskustva i rad u restoranima širom sveta, kao i u Srbiji pomoglo je Nikoli, Krsti i Nenadu da ostvare svoj cilj – budu sami svoje gazde.

Nikola Rosić se zahvaljujući iskustvu iz poznatih restorana sa Mišlenovom zvezdicom u Norveškoj i nekih od najboljih restorana u Beogradu afirmisao kao lider i rukovodilac razvoja u ovoj platformi.

Kako kažu kolege, njegova odlučnost u kuhinji i posvećenost u radu sa mlađim kolegama pokazuje neobičnu ljubav prema kuvarskoj profesiji.

Krsta Simović ima desetogodišnje iskustva sticano u dobro poznatim beogradskim restoranima na kuvarskim i šefovskim pozicijama. Razvoj njegovih veština u svim kulinarskim sekcijama naveo ga je na to da najveću inspiraciju nađe upravo u svetu ulične hrane, jer mu to omogućava da kombinuje ukuse različitih svetskih kuhinja.

Iskustva stečena u svetu primenili u Srbiji

Iskustvo Nenada Atanaskovića koji je odnedavno poznat i široj publici zbog učešća u popularnom takmičenju Master Chef Srbija vodi do prestižnih kulinarskih škola „Le Cordon Bleu“ u Londonu, kuhinja u Dubaiju i Velikoj Britaniji.

Od malena je voleo kuvanje, još kao dete je umeo da spremi neke od specijaliteta, a usavršavajući svoje veštine uz svetski poznate učitelje i upijajući znanje uspeo je da iskustva i veštine stečena u svetu gastronomije i beogradskim restoranima Hajat, Square Nine i JaM primeni kroz sopstveni biznis.

Foto: Nikola Atanasković, Thyme

Nenad, koji je šef kuhinje kaže da je ideja bila da služe i budu prepoznati kao majstori za ukusna, kremasta, hrskava, mekana i sočna jela, kao i da insistiraju na sezonskim namirnicama.

Koriste različite tehnike zahvaljujući kojima fermentišu povrće, zatim praktikuju višednevna spremanja mesa u sosevima u kojima meso mora da odstoji. Takođe, eksperimentišu sa ćumurima u japanskom konro grilu, zahvaljujući čemu daju specifičan ukus u nekim jelima.

Nakon uspeha Thyme StreetFood & Breakfast lokala u Zemunu otvorili su i Thyme StreetCusine & Cocktails restoran u centru Beograda, a početkom maja i Banovo brdo je dobilo svoj Thyme bar.

Foto: Novi objekat na Banovom brdu, Thyme

Ovaj lokal će po konceptu biti dosta bliži onom u Zemunu, ali sa nekoliko novih elemenata iz njihove Street Cuisine priče, kaže Nenad Atanasković za Forbes Srbija.

„Od osnivanja biznisa rukovodili smo se idejom da nećemo da stanemo na samo jednom lokalu, već da ćemo imati više lokala i zadovoljni smo kako nam posao ide sada“, priča sagovornik Forbesa.

Otvaranje lokala na Banovom brdu, ističe, poslužiće im da bolje pozicioniraju brend, koji se uveliko odmaćio.

Želeli su da „otkrave“ street food biznis i u Srbiji

Kako kaže, u Srbiji klasičnog i pravog „street food“ koncepta kakav postoji u svetu nije bilo mnogo pa su želeli da “otkrave ovaj biznis“.

Ipak, budući da od nedavno u Zemunu čak i na maloj udaljenosti imaju „Pretop“ i „Koordinatu“ on kaže da ih upravo konkurencija motiviše i podstiče i ohrabruje u tome da se ovaj koncept odmaćuje i kod nas.

Nastoje da budu inovativni pa se tako s vremena na vreme ponove nekim novim jelom.

Foto: Thyme

„Gosti traže nešto drugačije i važna je inovativnost u svemu, pa i kuvanju. Takođe, nastojimo i da namirnice koje koristimo budu kvalitetne, kao i celokupna usluga. Smashburgeri su nešto po čemu smo prepoznatljivi. Takođe classic burgeri su dosta traženi, a postepeno smo vremenom uvodili nova jela i specijalitete poput bao bansa (azijsko slatko testo kuvano na pari, punjeno raznim prilozima)“, dodaje.

Objekat u Rajićevoj, gde im se u timu kao šef kuhinje pridružio i kolega Lazar Svrkota objašnjava, više je restoranskog tipa u odnosu na koncept u Zemunu i u njemu su osim hrane, posebnu pažnju posvetili servisu – prodaji koktela, vina i slično.

Tamo su u ponudu jela ubacili ramen koji je jedan od najtraženijih specijaliteta sada i gosti su ga prepoznali kao dobar imajući u vidu da često dobijaju pohvale za njega.

Nenad ističe da mu je iskustvo koje je stekao u svetu bilo korisno jer je usavršio mnoga jela iz različitih kuhinja i primenu začina koje je kako kaže pozitivno prihvatili gosti „Thyme“ u Beogradu.

Na pitanje koja kuhinja mu je omiljena, Nenad kaže da se oprobao u mnogim, a da mu je francuska, ipak u srcu.

Budući da su sva trojica prošli slična iskustva i uvek radili za nekoga želeli su da otvore nešto svoje kad se za to steknu uslovi.

Cilj: Sami svoje gazde

Izazov je, priča Nenad bilo pronaći prvi lokal, srediti ga, zatim pronaći radnike, organizovati posao.

Kaže da nije bilo lako i da im je najteže bilo skupiti ekipu koja isto gleda na posao.

U timu imaju oko 50 kolega, većinom kuvara. Iskreno kaže, da ih je teško naći, ali da se trude da u tome uspeju uz pomoć preporuka.

Foto: Tim Thyme

„Ono što je za nas važno je da nam se ljudi sami javljaju, zovu nas i pitaju i treba li nam kuvara što pokazuje da znaju da je to zdrava priča i da rastemo sa zaposlenima. Mislim da je najvažnije da ljudi koji rade sa vama imaju istu sliku o biznisu i cilj kao i vi. Od starta „Thyme“ pravimo kao koncept koji može da se bavi svačim vezano za ugostiteljstvo i nastojimo da rastemo, ali ćemo videti kojim tempom“, navodi on.

Ističe da mu je jasno i zašto mnogi koji krenu u posao nekada i odustanu od toga i da upuštanje u preduzetništvo nosi sa sobom mnogobrojne rizike. Kaže da sredstva nekada jesu problem, ali da je dobro to što su za podršku preduzetnicima dostupni krediti i da su i sami bili korisnici jednog od njih.

A ko su gosti Thyme restorana i bara ? Njihova „ciljna grupa“ su mladi od 17 pa sve 50 godina.

„Kod nas u objekat u Zemunu dolaze ljudi svih profila i ono što nam je posebno drago je da viđamo i ljude koji dolaze kod nas na poslovne sastanke u odelima do ljudi iz kraja koji žele da svrate na dobru klopu. U objektu u Rajićevoj je nešto drugačije u odnosu na Zemun, tamo nam dolaze stranci u većem broju“, kaže Nenad.

Nenada mnogi gosti u Beogradu sada lako prepoznaju budući da je bio u žiriju „Mater šefa“, popularnog takmičenja, koje sada očekuje i druga sezona.

Kaže da iako je želeo da se oproba u tome, stekne novo iskustvo, ali i razbije tremu pred kamerama ovo je nesporno doprinelo i popularnosti Thyme-a, što mu je, kaže posebno drago.