Sećate li se generalnog direktora čiji je zaposleni prodao psa da bi se vratio u kancelariju

Video koji je svojevremeno procureo u javnost doveo je do toga da generalni direktor Klirlinka (ClearLink) Džejms Klark postane viralna senzacija iz nekoliko, pogrešnih, razloga. U intervjuu za Forbes, on objašnjava kako je do toga došlo.
Skoro 15 meseci nakon što se Klark vratio kao izvršni direktor Klirlinka, kompanije koju je osnovao 2001. i prodao deceniju kasnije, njegov entuzijazam je prerastao u ogorčenje.
Osećao je da previše zaposlenih omalovažava mogućnost rada od kuće. U video pozivu u kom se obratio zaposlenima rekao je da njih 30-ak koji rade na daljinu nisu ni otvorili svoje računare mesec dana.
Odlučio je da je vreme za razgovore. Klark je 3. aprila 2021. najavio da će zaposleni koji žive u krugu od 50 kilometara od sedišta kompanije za digitalni marketing sada morati da dolaze u kancelariju četiri dana u nedelji.
Tokom zum sastanka rekao im je: „Pogrešno ste protumačili moju dobrotu kao slabost”

Ali montirani video snimak koji je objavljen na Reditu učinio ga je da izgleda neljubazno, čak i potpuno bezdušno.
U njemu je Klark pohvalio sopstvenu radnu etiku dok se protivio zaposlenima koji se brinu o deci tokom radnog vremena.
Činilo se da čak hvali kolegu koji je „izašao i prodao svog porodičnog psa“ nakon što je dobio obaveštenje za povratak u kancelariju.
PR noćna mora
Rezultat je bila noćna mora odnosa s javnošću koja je Klarka učinila metom uznemiravanja i simbolom šefova odlučnih da unište obećanje o radu na daljinu.
U intervjuu za Forbes Klark je govorio o ishodu svojih postupaka – dobrim i lošim. Dobar deo, kaže on, je to što većina radnika sada dolazi u kancelariju četiri dana u nedelji i govori mu da je njihovo mentalno zdravlje značajno poboljšano usled toga. Štaviše, kaže da su završili 2023. sa rekordnom zaradom, skoro udvostručivši ono što je kompanija uradila 2021. pre napora za preokret koji su počeli pre tačno dve godine.
Ali, povratni udarac sa viralnog videa bio je poražavajući, stavljajući njegovu kompaniju, pa čak i porodicu, u centar pažnje iz svih pogrešnih razloga. Suočio se sa pretnjama nasiljem i zabrinut za bezbednost svoje dece. Takođe to ga je nateralo da se pogleda u ogledalo kako bi prepoznao koliko je loše preneo svoju poruku.
Izgledalo je i da ne podržava zaposlene roditelje. „Niko ne treba da bira da li će imati decu ili imati posao… to mi uopšte nije bila namera…“, rekao je.
O psu
Ali, ništa nije zvučalo bezosećajnije i komičnije od njegovog komentara o kolegi koji je prodao psa. On je pokušavao da objasni da povratak u kancelariju znači donošenje nekih teških izbora.
Istakao je da je to možda ispalo bezosećajno, i da nije ispričalo celu priču do kraja.
Jedna od zaposlenih, koja je unapređena u potpredsednika nakon što se vraćala u kancelariju četiri dana u nedelji pokušavala je da omogući udomljavanje za jednog od svoja dva psa kada je Klarkovo obaveštenje stiglo. „Povratak u kancelariju dao joj je hrabrost da tako postupi pošto je pas ujeo decu i uništio tepihe“, objašnjava on.
„Razvijeni“ izvršni direktor
Najveća promena je, kaže, u njegovom sopstvenom stilu upravljanja. Oštar povratni udar, iznutra i spolja, primorao ga je da vodi mnogo teških razgovora o fleksibilnosti i onome što je izgledalo kao nefleksibilan način. To mu je pomoglo da postane empatičniji i bolji vođa.
„Danas sam drugačiji“, primećuje on. „Nadam se da sam ‘razvijeni izvršni direktor’ prilagođen ovom novom danu.“
Uz to, on je i dalje uveren da je vraćanje ljudi u kancelariju bila prava stvar za one koji su to mogli da urade.
„Za naše poslove u krizi, koji su se u tom trenutku okrenuli, trebalo nam je to vreme povratka na posao i zadatke“, primećuje on. Sutra može biti drugačije.
„Fleksibilnost – kako moja, tako i mojih ljudi, je tu da ostane“, zaključio je.
Dajana Brejdi, novinarka Forbes