Šta znamo o kompaniji koja je srpske fudbalere prevozila u avionu s hrvatskom zastavom

Srpski fudbaleri na Evropsko prvenstvo su putovali u avionu na kojem je nacrtana hrvatska zastava. U njega su uveli i predsednika Vučića, zbog čega se o tome raspravljalo i u medijima. Avion je u vlasništvu hrvatske kompanije Fly Air41, pa smo odlučili saznati nešto više o samoj kompaniji.
Srpski mediji prevoz fudbalera na Euro nazvali su brukom, nakon što se saznalo kako se na avionu kojim su leteli u Nemačku nalazila hrvatska zastavica.
Fudbaleri su u hrvatski avion uveli i svog predsednika Aleksandra Vučića, a događaj bi možda prošao neprimećeno da o njemu u jednoj TV emisiji nije govorila predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić.
Kako otkriva Sport klub, reč je o avionu kompanije Fly Air41 registrovane u Zagrebu, ujedno i sestrinske kompanije nemačkog Sundair-a. Fudbalski savez Srbije za spomenuti čarter angažovao je nemačku kompaniju, koja je poslala hrvatski avion.
Kako deo komercijalnih aviona pored registracionog broja ima otisnutu i zastavu države u kojoj je registrovan, tako je i avion Fly Aira 41 blizu repa imao otisnutu hrvatsku zastavu.
Ovo nije jedina situacija vezana uz Euro u kojoj su srpski fudbaleri neplanirano dobili hrvatska obeležja. Na utakmici sa Slovenijom organizator je greškom uz ime Srbija stavio hrvatsku zastavu.
Fly Air41 je mlada kompanija osnovana 2021. godine. Njeni vlasnici su nemačka kompanija Schauinsland-Reisen i Marcos Dieter Rossellö Höfner.
Schauinsland-Reisen od prošle godine ima većinski udeo u Fly Airu 41 i sestrinskoj nemačkoj kompaniji Sundair. Rossellö je izvršni direktor i suvlasnik Sundair-a koji u Hrvatskoj poseduje i male kompanije Aviotools i neaktivne kompanije AirBerlin.
Flyair41 koristi dva Sundair-ova aviona Airbus, a prihodi im kontinuirano rastu. U 2023. godini iznosili su 35,88 miliona evra uz 2,72 miliona evra gubitka.
To znači da su po prihodima četvrta aviokompanija u Hrvatskoj. Ispred nje su samo Croatia Airlines Trade Air i filijala Lufthanse, dok iza nje slede ETF Airways, filijala Austrian Airlines-a, Jung Sky, Delić Air, Winair, Air Medulin i druge.

U trenutku kad je Fly Air 41 pokretan, Sindikat stjuarda i stjuardesa UFO upozorio je kako bi Sundair mogao da sledi primer Ryanair-a o preseljenju zaposlenih u jeftinije strane zemlje. Fly Air trenutno zapošljava oko 190 radnika, a prema podacima Fine, prosečna plata u 2023. godini iznosila je samo 1.069 evra neto – znatno manje nego kod konkurentskih kompanija.
U poređenju s njima, u Croatia Airlines-u ona iznosi 1.953 evra, u Trade Air-u 1.474 evra, u ETF Airways-u 2.260 evra, a u Jung Sky-u 1.753 evra.
Nemačka sestrinska kompanija Sundair osnovana je 2017. godine. Imaju pet Airbus-a A320 i četiri Airbus-a A319 koje koriste za organizaciju čarter letova koji iz Nemačke lete za brojne turističke destinacije.
Forbes Hrvatska je poslao upit kompaniji Fly Air41 o angažovanju aviona za EURO 24 i o poslovanju kompanije, ali do zaključenja teksta nismo dobili odgovor.
Bojan Bajgorić Šantić, novinar Forbes Hrvatska