Upoznajte proroka pečurke: Tvrdi da je njegova psihodelična religija najistinitija na svetu

Kada se susretnete sa sveštenikom pečuraka u San Francisku, prvo morate proći pored dva naoružana čuvara koji nose pancirne prsluke i kroz detektor za metal. „Prošle nedelje se dogodilo ubadanje ispred ovih vrata,“ kaže pastor Dejv Hodžes, 42-godišnji osnivač i vođa Crkve Ambrozija, koju opisuje kao versku organizaciju bez denominacije, osnovanu na uverenju da su kanabis i psihodelične pečurke sakramenti koji se mogu koristiti kao duhovni alati.
Osnovana je pre pet godina u Ouklendu, a Hodžes je nedavno otvorio drugu lokaciju crkve u SoMa kvartu San Franciska. „Vidite ljude kako puše krek i ubrizgavaju se, kao i ljude koji se predoziraju“, kaže Hodžes, objašnjavajući kako je njegov grad pun kriminala i drugih uličnih kuga. „Možete videti zašto nismo problem„.
Ukazali mu se bogovi pečuraka
Hodžes, koji nosi kariranu košulju, crne pantalone i patike New Balance, više izgleda kao IT specijalista nego kao verski vođa koji tvrdi da je sreo Boga tokom sopstvenog trenutka inspirisanog magičnim pečurkama 2019.
„Ceremonija je završila sa tri sjajna zlatna bića, koja su se identifikovala kao najstariji od bogova pečuraka, sela sa mnom i rekla mi zašto sam prošao kroz sve u mom životu, i šta mi je potrebno i šta trebam da radim“, kaže Hodžes na onaj specifičan kalifornijski način gde je teško reći da li je lud, prosvetljen ili malo i jedno i drugo. „I [rekli su mi] da moram osigurati da ljudi imaju pristup ovim sakramentima i širiti znanje“.
Kao i drugi verski lideri, Hodžesa je progonila vlada – policija je upala u crkvu u Ouklendu 2020. godine i zaplenila 200.000 dolara vredan kanabis, pečurke i gotovinu, ali ga nije uhapsila. Ipak, za razliku od većine drugih osnivača crkava, njegovi članovi mogu dobiti kanabis, halucinogene pečurke i još jedan psihodelik zvan DMT (aktivni sastojak u ajahuaski) – u zamenu za novčani prilog. Drugim rečima, njegova crkva poseduje dovoljno ilegalnih droga da Hodžesa stavi u zatvor na mnogo godina.
Njegova crkva takođe sedi na malom bogatstvu. Crkva Ambrozija je najveća poznata mega crkva u Sjedinjenim Američkim Državama: sa 105.000 članova, ima više vernika od Crkve života u Oklahomi, koja ima 85.000 članova, i više nego dvostruko od Crkve Lejkvud u Teksasu, koju vodi televanđelista Džoel Ostin. Novi članovi plaćaju 10 dolara da se pridruže Crkvi Ambrozija, dok postojeći članovi daju pet dolara u blagajnu da bi ušli ako im je isteklo članstvo od mesec dana.
Između članarina i redovnih priloga za droge, crkva Hodžesa zarađuje više od pet miliona dolara godišnje, procenjuje Forbes. Odbio je da razgovara o finansijama, osim što je rekao da novac ide nazad u crkvu i da plaća tri miliona dolara godišnje za pravne troškove, kiriju i obezbeđenje. Dok je šetao kroz hodnike njegove lokacije u Ouklendu, koja se zove Zide Door, Hodžes je rekao da nikada nije nameravao da vodi crkvu ove veličine. „Postali smo mnogo veći mnogo brže“, kaže sa bolnim izrazom na licu. „Ludo je“.
Najvažnija zapovest: Pušićeš više trave
Crkva nema olakšice poreskih vlasti, niti je registrovana kao neprofitna organizacija. Ipak, učenja pastora Hodžesa, za koja kaže da su mu otkrivena kroz „drevne pretke“ koje sreće na „drugoj strani“ dok tripuje, slede osnovne principe samostalnog rasta i samoopredeljenja. Prema Hodžesu, pečurke vas mogu „povezati sa vašom dušom“ kako biste saznali „šta treba da radite“ u životu.
Ako Crkva Ambrozija zvuči kao šala, Hodžes priznaje da je tako i počela. Još 2010. godine, kao i svakog leta, otišao je na Burning Man, nedeljni festival umetnosti koji se održava u pustinji Nevade i često je podstaknut psihodeličnim pečurkama, LSD-om, MDMA (ili ekstazijem) i elektronskom muzikom za ples. Hodžes je nosio staru masku sa Noći veštica koju je nazvao „Crkva više trave“ i šetao okolo u beloj košulji držeći crnu knjigu u naručju. „To je bila šala, ali ljudi su je vrlo ozbiljno shvatili“, kaže dok nežno uvija džoint u iznajmljenoj kući u Ouklend hilsu koju crkva koristi za ceremonije s visokim dozama psihodeličnih pečuraka. „Do kraja nedelje, ljudi su napisali 13 zapovesti religije, najvažnija je bila: Ti ćeš pušiti više trave“.
Zatim, 2019. godine, Hodžes je odlučio da crkvu učini zvaničnom i otvorio Zide Door u Ouklendu. Prvo je održavao propovedi nedeljom u 16:20 – magični čas za narkomane. Delio bi džointe, a članovi bi slušali pastora Dejva kako propoveda o travi i duhovnosti.
Kada je crkva počela da nudi pečurke kasnije te godine, Hodžes je počeo da čita rad etnobotaničara i mistika Terensa Mekene, koji je osmislio Teoriju opijenog majmuna – koja tvrdi da su pre 100.000 godina rani ljudi slučajno jeli psihodelične pečurke i psihoaktivne supstance su delovale kao „evolucioni katalizator“ iz kojeg su potekli jezik i religija.
Hodžes je remiksovao Teoriju opijenog majmuna kako bi stvorio ono što naziva Doktrinom religiozne revolucije, propovedajući da su magične pečurke pružile proto-ljudima „instant znanje“ pre 2,5 miliona godina. „Dobijate znanje sa druge strane da vam pomogne da postojite u ovom svetu“, kaže Hodžes.
Kasnije te godine, Hodžes je krenuo na svoje prvo putovanje visokim dozama pečuraka i započeo svoje preobraženje u pastora koji se boji Boga pečuraka. Tokom jednog duhovnog trenutka, kada je uzeo 20 grama pečuraka, ogromnu dozu, Hodžes kaže da je provezen kroz raj i pakao i kosmos izvan prostorno-vremenskog kontinuuma i da je sreo samog Boga.
„Završio sam na mestu čistog svetla; nisam postojao, ništa nije postojalo, postojalo je samo ta jedna svest, i to nazivam svest koja je postojala pre svega ostalog“, kaže Hodžes dok puši džoint debeo kao prst. „To je takođe ono što zovem Bog“.
Vera, a ne prodaja
Neki članovi crkve kažu da ne shvataju verski deo Hodžesovog evanđelja ozbiljno. „Mi smo sledbenici“, kaže osnivač jedne od najvećih kompanija za kanabis u Kaliforniji, koji je želeo da ostane anoniman. „Mislim da je to sličan put kojim je kanabis prošao sa medicinskim kolektivima – to je način da se omogući pristup nečemu što u prvi mah ne bi trebalo da bude proglašeno nezakonitim“.
Ali, drugi članovi izgledaju kao pravi vernici. Dilan, 35-godišnji čovek iz okoline zaliva, koji pati od suicidalnih misli, kaže da mu je pastor Dejv spasio život nakon što se pridružio crkvi 2022. godine i učestvovao u ceremoniji visokih doza u iznajmljenom stanu u Ouklend hilsu kojeg crkva naziva Kuća čuvara Boga.
„Izgledalo je kao da sam u Božjim rukama“, kaže Dilan. „Znam da ljudi to čuju i misle da sam to saznao iz postera ‘živi, smeši se, voli’, ali On mi je rekao da imam svrhu u životu, da moje patnje imaju značaj i svrhu sami po sebi“.
Bez obzira na izlečenje, glavni problem za Hodžesa je, naravno, to što je njegov sakrament ilegalan na federalnom nivou. Članovi mogu dobiti psihodelične pečurke na obema lokacijama – crkva nudi oko 12 različitih vrsta sa imenima poput Ljubaznog učitelja, Sunčanog hrama, Plavih neba, Zavist duha penisa – dajući novčane priloge (3,5 grama pečuraka košta između 20 i 40 dolara dok 28 grama doseže do 260 dolara) ili nudeći svoje vreme kao volonteri.
Hodžes ne smatra ove transakcije prodajom jer centralni deo ugovora koje vernici potpisuju uključuje tekst o tome kako članovi poseduju sve „što je crkva“, što uključuje i sakrament. Hodžes kaže da to znači – tehnički – nema prenosa vlasništva. Ipak, kako Zide Door, tako i lokacija u SoMa više liče na radnje iz devedesetih godina prošlog veka nego na crkve – članovi dolaze i sastaju se sa osobljem da pregledaju meni, koji nudi cvet kanabisa, jestive proizvode, suve pečurke, čokolade sa psihodeličnim pečurkama i DMT vejpove koje prave andergraund kompanije sa imenima poput Happy i Odyssey.

I u zatvor za svoju veru
Nijedno mesto molitve više nema klupa, niti Hodžes održava redovne službe – osim jednom godišnje na Uskrs. (Ove godine, na primer, crkva će održati svoju četvrtu godišnju konferenciju Duhovnost i dalje od toga, na kojoj će biti prisutni neki od najsjajnijih umova u svetu psihodelika, uključujući profesora UCSF-a Robina Karharta-Harisa.) Ali ima više bankomata oko zgrada tako da članovi mogu dati prilog za svoje sakramente.
Iako je San Francisko usvojio uredbu 2022. godine kojom zadržava upotrebu enteogenih biljaka – poput psilocibina – na nivou niskog prioriteta kada je reč o sprovođenju zakona, to nije pravno obavezujuće, a psihoaktivne supstance su još uvek nezakonite u Kaliforniji. Hodžes kaže da bi voleo da dobije verski izuzetak od Uprave za suzbijanje droga, kao što je to pošlo za rukom nekolicini crkava u SAD-u, uključujući Uniao do Vegetal. Ali takođe je svestan da je pokušaj dobijanja tog izuzeća „nemoguć komad papira“. U svakom slučaju, Hodžes kaže da je spreman da ide u zatvor braneći svoju veru.
„Ovo je najistinitija od svih religija,“ kaže pastor Hodžes o svojoj crkvi magičnih pečuraka. „Ovo je pristup svojoj duši„.
Pionir istraživanja psihodelika Rik Doblin, koji je osnovao Multidisciplinarnu asocijaciju za istraživanje psihodelika 1986. godine, kaže da ima veliko poštovanje prema Hodžesu, za koga smatra da „hrabro gura granice našeg pravnog sistema“ i vidi Crkvu Ambrozija kao oblik „reforme politike droga“ i način da „zaštiti slobodu veroispovesti ljudi“.
Nazad u Kući Boga, Hodžes gleda kroz prozor, grad Ouklend se prostire ispod. Kada ga pitaju šta kaže kritičarima koji veruju da je njegova crkva samo fasada i da zapravo vodi nelegalne prodavnice droge, Hodžes okreće drugi obraz.
„Oni moraju da obave svoj posao i ako idu dovoljno duboko, razumeće zašto to radim“, kaže. „Ne želim da idem u federalni zatvor, to mi nije cilj. I ovo nije o novcu. Ovo je zaista o davanju ljudima pristupa njihovoj duši. I to je ono što znam, sa svakim delom onoga što jesam, šta treba da radim“.
Vil Jakovic, novinar Forbes