Vodič za menadžere kako da rade sa zaposlenima iz generacije Z

Veći deo generacije Z (rođene od 1997. do 2012.) sada su odrasli zaposleni. Zajedno sa milenijalcima, procenjuje se da će generacija Z činiti 74% radne snage do 2030.
Ipak nisu svi bili toliko uzbuđeni zbog njihovog dolaska na određena radna mesta.
Dosta su aktivni i neformalni na društvenim mrežama, a mnogi kritikuju Generaciju Z za nepoštovanje autoriteta i još mnogo toga.
Međutim, vredi napomenuti da ovo nije nova pojava. Istorijski gledano, stariji su uvek kritikovali mlade, a deca su uvek nalazila razloge da se pobune protiv roditelja.
Ovo ne znači da je ovaj ciklični sukob isključivo zasnovan na godinama.
Različite generacije mogu se okarakterisati specifičnim istorijskim događajima koji često igraju ogromnu ulogu u oblikovanju njihovih vrednosti, perspektiva i ponašanja.
Ali, umesto da se fiksirate na razlike, mislim da je mnogo produktivnije igrati na prednosti jednih i drugih. Pošto je generacija Z sada čvrsto ukorenjena u radnu snagu, važnije je nego ikad da se uskladite i radite jedni sa drugima.
Evo četiri načina da rad sa svojim kolegama iz generacije Z učinite ne samo lakšim, već i produktivnijim.
Priznajte da drugačije ne znači loše
Kako se tačno Gen Z razlikuje od nas ostalih? Prema istraživačkom centru Pju, generacija Z je prva generacija koja se kvalifikuje da se naziva „digitalnim urođenicima“. Za razliku od prethodnih generacija, generacija Z je rođena sa internetom i nemaju sećanja na život pre pametnih telefona.
Ovo je dovelo do toga da je generacija Z nepravedno označena kao „generacija trenutnog zadovoljstva“, budući da je rođena u eri Dordeša i Netfliksa. Ovo je u potpunoj suprotnosti čak i sa nama milenijalcima, koji se još sećamo šta znači gledati večernje vesti, naručiti hranu preko telefona ili premotati video kasetu.

Samo ovo čini iskustvo generacije Z drugačijim. Ali, da li drugačije znači loše? Naravno da ne. Generacija Z prepoznatljiva je po tome da razume tehnologiju, što znači da su društveni mediji, alati za onlajn saradnju i digitalna komunikacija njihova druga priroda. Ova veština u korišćenju digitalnih alata može biti korisna za preduzeća koja žele da budu u toku sa najnovijim tehnološkim inovacijama, što je ključni kvalitet za preduzeća, posebno nakon kovida.
Izađite im u susret
Radnici generacije Z kritikovani su zbog svog stava o poslu. Starije generacije vole da pričaju o tome kako njihovim najmlađim radnicima nedostaje jaka radna etika ili pokazuju nestrpljenje da se penju na korporativnoj lestvici. Ovo stvara sliku o generaciji Z kao lenjoj. Istina je da je generaciji Z stalo do posla isto koliko do svojih karijera, ako ne i više nego prethodnim generacijama.
Međutim, njima je stalo i do dobrog balansa između posla i života. Generacija Z je takođe motivisana različitim stvarima.
Pošto su odrasli u svetu obeleženom globalnim izazovima, oni su željni da doprinesu organizacijama koje su u skladu sa njihovim vrednostima i imaju pozitivan uticaj na društvo. I što je možda najvažnije – zahvaljujući rasprostranjenosti rada na daljinu, oni shvataju da ih uvek na drugom mestu čekaju bolje prilike. Sve ovo znači da postoji pritisak da menadžment shvati šta je briga njihovih radnika iz generacije Z. Pronađite načine da angažujete ove interese i uskoro ćete imati visoko motivisanu i posvećenu radnu snagu spremnu da poremeti i promeni svet.
Pokažite da ste voljni da isprobate nove stvari
Mnogi ljudi kažu da je generacija Z nestrpljiva i da mrzi naporan rad. Istina je da su samo navikli da vide kako stvari rade i ne vole da trpe loše sisteme. Generacija Z se obično ne plaši da ukaže na neefikasnost, predlaže poboljšanja i napusti okruženja koja su spora i otporna na promene.
To čini da su veoma inovativni i da menjaju stvari, što su osobine koje poslodavci uvek traže, ali naizgled ne mogu da cene i iskoriste. Umesto da ismevate svoje najmlađe radnike zbog toga što govore, pokažite da ste voljni da saslušate povratne informacije. Priznajte da stvari mogu biti bolje i obavestite ih da radite na ovim poboljšanjima.
Ali što je možda najvažnije, ispunite ova obećanja. Kao što sam ranije istakao, generacija Z razume da uvek postoje bolje prilike negde drugde i neće dvaput razmišljati o napuštanju radnog mesta koje ne ceni njihov doprinos ili ne rešava njihove probleme. Sve u svemu, demonstriranje posvećenosti promenama i poboljšanju ne samo da pomaže u zadržavanju talenata generacije Z, već i podstiče kulturu transparentnosti i saradnje.
Radite više „međugeneracijskih aktivnosti„
Jedna stvar koja važi za svaku generaciju je da radimo jači zajedno. Na mestu lidera, na vama je da osigurate da vaši zaposleni znaju kako da rade zajedno bez obzira na starosnu grupu. Jedan od načina da se to uradi je da se izbegne stalno uparivanje generacije Z sa generacijom Z.
Neka radnici iz različitih starosnih grupa rade u timovima. Možete čak i da ih „pomešate“ tako što ćete s vremena na vreme pozvati mlađe radnike. Pored negovanja drugarstva između starosnih grupa, ovo takođe pomaže vašim radnicima da shvate da njihove razlike ne moraju uvek da zabiju klin između njih.
Umesto toga, oni mogu biti produktivniji shvatajući da se razlike u njihovim veštinama i motivacijama zapravo mogu dopunjavati. Uprkos našim razlikama u godinama, ipak smo svi u istom čamcu. Prihvatimo razlike i idemo zajedno napred!
Šo Devan, saradnik Forbes