Zašto su mladi zaposleni važni svakoj kompaniji: Četiri načina kako da ih privučete
Odličan tim je raznovrstan tim, i to podrazumeva i različite generacije. Dok često čitamo naslove o radnicima iz generacije Z kao „privilegovanima“ i „lenjima,“ to je često pokazatelj menadžera koji ne zna kako da ih pravilno motiviše. Generacija Z i mlađi talenti mogu biti sjajan dodatak timu, jer unose sveže ideje, doprinose tome da tim bude u toku sa novim trendovima i informacijama i uvode nove tehnologije koje mogu povećati efikasnost rada.
S obzirom na to da se očekuje da će generacija Z činiti 27% radne snage do 2025. godine, ima smisla rano započeti sa razumevanjem kako iskoristiti njihove veštine.
Evo četiri načina kako možete privući mlađe talente u svoje poslovanje:
Budite aktivni na društvenim mrežama
Treba da budete prisutni tamo gde je talenat, a danas je to na društvenim mrežama. Međutim, nije dovoljno biti prisutan na bilo kojoj društvenoj mreži. Dok većina pripadnika generacije Z možda još uvek ima profil na Fejsbuku, popularnost ove platforme među ovom generacijom opala je tokom godina. Mnogi je koriste za Marketplace, a ne kao mesto za povezivanje ili angažovanje. Umesto toga, trebali biste postavljati sadržaj na platformama kao što su TikTok, Instagram, pa čak i Snapchat, gde provode većinu svog vremena deleći svoje živote i otkrivajući nove prilike.
Nije dovoljno samo biti prisutan na ovim platformama; potrebno je kreirati sadržaj koji je angažujući i autentičan, a koji rezonuje sa njima. Istaknite kulturu vaše kompanije i predstavite glasove vaših mladih zaposlenih, ukoliko ih imate. Ako želite da podignete stvari na viši nivo, možete pokazati svoju posvećenost pitanjima koja su njima važna, posebno u pogledu raznolikosti i održivosti.
Fokusirajte se na ono što generacija Z želi
Talent iz generacije Z ima drugačije želje i potrebe u odnosu na prethodne generacije. Za mnoge od njih, posao nije samo plata. Radnici iz generacije Z žele da znaju da dele iste vrednosti sa svojim poslodavcima i manje su voljni da rade duže radne sate ili trpe toksično radno okruženje, čak i ako to znači veću platu.
Drugo, njima je važna ravnoteža između poslovnog i privatnog života i očekuju da poslodavci poštuju njihovo vreme i dobrostanje. Na kraju krajeva, najmlađi na tržištu rada su videli kako su njihovi roditelji žrtvovali praznike i vikende dok su pokušavali da izgrade svoje karijere, pa su odlučni da izbegnu da prave iste kompromise.
Možda najvažnije, oni žele da rade za kompaniju koja nudi određenu fleksibilnost. Ako je moguće, razmislite o pružanju hibridnih ili radnih aranžmana na daljinu. Ovo pokazuje da verujete u njihovu sposobnost da efikasno upravljaju svojim vremenom dok ispunjavaju rokove i postižu ciljeve, što može negovati osećaj osnaženosti i lojalnosti prema vašoj organizaciji.
Promovišite mlade talente
Rano promovisanje mladih talenata pomaže zato što poručujete mladim radnicima da cenite njihov doprinos i vidite ih kao ključni deo budućnosti vaše kompanije. Imati mlade menadžere u vašem poslovanju može značajno pokazati da postoje jasni putevi za rast i napredovanje unutar vaše organizacije, što je veliki motivator za generaciju Z.
Ako želite da podignete stvari na viši nivo, možete istaknuti karijerne napretke vaših zaposlenih iz generacije Z u vašim regrutacionim naporima. Na primer, preporuka od vašeg najmlađeg menadžera može se dobro uklopiti na vašoj veb stranici, društvenim mrežama, u newsletter-ima ili tokom regrutacionih događaja.
Ne oklevajte da mlađe menadžere stavite u prvi plan kao lice vaše kompanije. Ovo pomaže da pokažete potencijalnim kandidatima da ste posvećeni negovanju i razvoju mladih profesionalaca. Na taj način ne samo da privlačite mlade talente, već i stvarate dinamičnije, inovativnije i naprednije radno okruženje.
Budite kreativni u procesu regrutacije
Ako postoji nešto što generacija Z zaista reaguje, to je kreativnost. Tradicionalne metode slanja biografija i prolaska kroz intervjue su proverene, ali nema štete u pokušaju nečeg novog.
Na primer, umesto tradicionalne biografije, možete zatražiti od kandidata da pošalju video-biografiju. Ovo ne samo da prikazuje njihovu ličnost i komunikacione sposobnosti, već vam daje i uvid u njihove tehničke veštine.
Umesto uobičajenog intervjua, možete organizovati zabavnu radionicu gde kandidati mogu demonstrirati svoje znanje o ulozi i raditi sa drugima u realnom vremenu. Ovo može uključivati aktivnosti rešavanja problema, grupne projekte ili čak igranje uloga koje odražavaju izazove posla.
Ovi i drugi pristupi pomoći će vam da privučete mlade talente čineći vaš proces regrutacije angažovanijim i relevantnijim za njihove veštine. Najvažnije je da ovi pristupi čine vašu kompaniju prepoznatljivom kao organizaciju koja je usmerena ka budućnosti, što je ono što želite da budete u ovom periodu brzih promena i disruptivnih inovacija. Srećno!
Šo Devan, saradnik Forbes