Ana Drašković, Visa: Budite super žena
Kada se žene osnaže i ohrabre da krenu u poslovni poduhvat često im je potrebna dodatna podrška. Projekat She’s next kompanije Visa je osmišljen i pokrenut baš sa namerom da im pomogne u savladavanju prepreka u prvim godinama poslovanja. Jer prve tri godine su period u kome najveći broj početnika – posustane.
Projekat je baziran na nizu pažljivo osmišljenih onlajn sesija, edukativnih materijala i podrške usmerene ženama preduzetnicama i svim onim koje to žele da postanu.
Pored onlajn edukacija, kompanija Visa zajedno sa Trag fondacijom spovodi i konkurs za dodelu finansijskih grantova. Za najbolje poslovne ideje obezbeđene su vredne novčane nagrade i pomoć pri kreiranju 20 onlajn prodavnica za preduzetnice.
Ovo je bio povod za razgovor poznate pevačice Ide Prester sa Anom Drašković, potpredsednicom i generalnom direktorkom kompanije Visa za region Jugoistočne Evrope na Forbes Power Women’s Summita.
„To je konkretan projekat. Pitali smo se šta možemo da učinimo za nekog ko pokreće biznis“, pojasnila je Ana Drašković.
„Visa podržava uključivanje svih u digitalne tokove sa željom da svi dobiju šansu. Prepoznali smo da su žene te koje treba dodatno ohrabriti. Odlučili smo da da ćemo se posvetiti onima u početnim fazama. Ponudili smo besplatne programe pravne, administrativne pomoći, kao i po pitanju marketinga, javnog nastupa… To je globalni projekat i ponosna sam da smo uspeli da stvorimo zajednicu od 10.000 žena koje se podržavaju idruže uče jedna od druge“.
Ana Drašković je danas na visokoj poziciji u kompaniji Visa, ali se na putu do nje suočavala sa stereotipima. I shvatila da oni nisu svojstveni samo našoj kulturi.
„Prisustvovala sam sastanku na kom su, osim mene, bili sve ostalo muškarci iz Japana“ prisetila se Ana Drašković. „Oni su mislili da sam tu da hvatam beleške. Tako da razlike u odnosu prema ženama kod nas i u svetu nisu tako velike. Bila sam u Maroku na jednoj konferenciji. Zanimalo me je šta treba ženama kako bi postigle više i saznala sam da je u Maroku sramota da žena sama uđe u banku i otvori račun. Kada se to ima na umu – mi smo na konju“.
Poučna je njena priča i sa posla u JP Morganu, kada je radila na regrutaciji mlađih kolega.
„To je ozbiljna firma i ozbiljno shvatanje života“, pojasnila je Ana. „Šef mi je tada rekao, kada intervjuišete žene dodajte 30 odsto na to što su rekle, a od muškaraca oduzmite deo. Mi se i kulturološki malo razlikujemo od žena iz Amerike ili Zapadne Evrope. Malo smo tiše i povučenije, a toliko smo sposobne“.
Poučno je i njeno iskustvo kada je sama konkurisala za posao. Od dvadesetak postavljenih zahteva, nije ispunjavala jedan.
„Rešila sam da se ne prijavim, ali me je otac nagovorio. I dobila sam posao“, ispričala je Ana Drašković. „Pitala sam šefa kasnije kako su me zaposlili kada mi je nedostajao jedan kriterijum. Odgovrio je da oni traže supermena, da kažem superwoman, pa šta nađu. Verujet da ste superwoman“.
U Srbiji je među nepismenima čak 71 žena. Na šest zaposlenih muškaraca dođu četiri zaposlene žene. Kada se penzionišu žene imaju 17 odsto manje penzije.
„Možemo još mnogo da uradimo“, sigurna je Ana Drašković.
Na pitanje kada će znati da je vreme da su žene stigle do nivoa gde im podrška više nije neophodna, odgovara verovatno kada ona bude potrebna drugom polu.
„Možda je kraj kada dođe vremena za projekat He is next“, šaljivo je zaključila. „Nove generacije su radoznale i menja se odnos prema obrazovanju. Verujem da projekat ima ozbiljnu budućnost i tu smo da uradimo još više. Visa ima globalne platforme i globalno tamičenje“.
Sponzori prvog Forbes Adria Summita su: Visa, Atlantic Grupa, Miamaya, Comma, Triple Jump Grupa, Fitpass, Merck, Koozmetik, Dr Oetker i Institut Esthederm.