Adobi uvodi veštačku inteligenciju u posao

Inovacije Forbes 8. nov 2023. 02:07 > 13. nov 2023. 15:04
featured image

Fajerflaj je proizvod kompanije Adobi koji je privukao najveći broj korisnika među svim proizvodima u beta verziji. Kompanija sada planira da predstavi svoje AI sposobnosti i poslovnim korisnicima

8. nov 2023. 02:07 > 13. nov 2023. 15:04

Korisnici su kreirali oko 200 miliona slika generisanih uz pomoć veštačke inteligencije (AI) od kada je kompanija Adobi (Adobe), u martu ove godine, predstavio svoj Fajerflaj (Firefly) model petvaranja teksta u sliku. Pošto je model postao široko prihvaćen, softverski gigant za kreativni dizajn je objavio da planira lansiranje alata za svojih 12.000 poslovnih korisnika.

Fajerflaj je obučavan na više od 100 miliona slika, uključujući Adobi stok, licencirane slike i javne, čija autorska prava su istekla. Kompanija se oslanja na svoju blaga vrednu zalihu slika visokog kvaliteta, koje dolaze od saradnika, a koji obično dobijaju 33 odsto tantijema pošto slike budu prodate ili iskorišćene.

Adobi stok sadrži više od 330 miliona različitih sadržaja, od fotografija i ilustracija do videa i muzičkih numera. Nedavno dodata kategorija predstavlja sadržaje koje je generisala veštačka inteligencija, a koje su pohranili saradnici. Ovi sadržaji su prihvatljivi za Adobi jedino u slučaju da saradnici polažu autorska prava nad njima.

Više saradnika Adobi stoka je izrazilo zabrinutost zbog toga što se njihovi sadržaji generisani veštačkom inteligencijom koriste za treniranje Fajerflaja, alata koji je okrenut korisnicima, ali i zbog toga što to ne mogu da spreče. Portaprol kompanije Adobi, Kevin Fu, potvrdio je da autori ne mogu da spreče korišćenje svojih sadržaja za treniranje veštačke inteligencije jer su se s tim saglasili potpisivanjem licencnih ugovora, u kojima se navodi da se njihove slike mogu koristiti za obučavanje AI.

Kompanija je, međutim, saopštila da namerava da autore kompenzuje u budućnosti, kada Fajerflaj bude izašao iz beta verzije. Fu je odbio da otkrije koliko planiraju da plate saradnike.

Kako su se neki AI modeli pretvaranja teksta u sliku već suočili s pravnim posledicama zbog korišćenja sadržaja zaštićenog autorskim pravima tokom obuke svojih sistema, kompanije – budući korisnici Fajerflaja traže garancije da se neće suočiti s tužbama zbog korišćenja generativnih AI alata za kreiranje slika i dugog sadržaja, kazala je u intervjuu Forbesu Meredit Kuper (Meredith Cooper), direktorka poslovanja s digitalnim medijima u Adobiju. “Fajerflaj je dizajniran tako da bude komercijalno bezbedan, a Adobi će ga podržati kroz obeštećenja”, poručila je Kuper.

Adobi, koji među svoje poslovne klijente ubraja Koka Kolu, Volgrins (Walgreens), Houm dipo (Home Depot), Dženeral Motors i Američku banku (US bank), prošle godine je zabeležio prihod od 17,6 milijardi američkih dolara. Generativni AI alat u beta verziji je prošlog maja predsavljen Kriejtiv kladu (Creative Cloud) korisnicima kroz Fotošop (Photoshop). Jedan korisnik je korisitio Adobijev alat sa generativno popunjavanje da uredi popularne mimove, tako što je širio slike i pokazivao šta bi moglo da se nalazi izvan okvira mima.

Postoji takođe potencijal za zloupotrebe. Kao odgovor na stvaranje dipfejka i širenje dezinformacija, Adobi je 2019. lansirao Inicijativu za autentifikaciju sadržaja (CAI) kojom se označavaju slike ili drugi sadržaji stvoreni od strane veštačke inteligencije, a korisnici obaveštavaju da li je slike menjala AI. Uz svaki sadržaj koji je stvorio Fajerflaj idu akreditivi, uključujući i meta podatke o delu, kao što su ime, datum i sve promene u međuvremenu napravljene.

Kompanija je takođe početkom maja objavila da planira da svoj alat pretvaranja teksta u sliku uvede u Gugl čet-bot Bard, kako bi korisnici mogli da kreiraju sintetičke slike koristeći Fajerflaja unutar Barda.

Pored ponude AI alata za kreiranje tekstualnih, foto ili video marketinških sadržaja za veb, kompanije će moći da pristupe i jezičkim modelima putem Majkrosoft ažur (Azure) OpenAI servisa, Gugl jezičkom modelu Flan-T5 i drugim. Poslovni korisnici će kroz Adobi Sensei, proizvod fokusiran na kompanije, moći da automatizuju zadatke, poput analize korisničkih informacija, sakupljanja podataka i prilagođavanja budžeta za marketing. Adobi nije objavio cenu ni za jedan od svojih generativnih AI poslovnih servisa, niti kada planira da ih ponudi na tržištu.

Raši Šrivastava, novinarka Forbes