Kako tehnologija podržava razvoj e-commerce biznisa?

E-commerce industrija u svetu, ali i u Srbiji, ostvarila je veliki rast u protekloj deceniji. Korisnici sve više kupuju online, a trgovci na ovu potražnju odgovaraju implementacijom tehnoloških rešenja čije prednosti su personalizacija korisničkog iskustva, razvoj palete novih servisa, brži pristup informacijama i brojne druge. Iz ugla e-commerce kompanija, ulaganje u tehnologiju je strateška investicija. Ovakav način gledanja na stvari ne iznenađuje; naposletku, e-commerce kao prodajni kanal je omogućen razvojem nove tehnologije. Kada je, međutim, reč o rastu online prodaje, uloga IT-ja može delovati apstraktno, te se postavlja pitanje: na koje sve načine tehnologija podržava razvoj jednog e-ecommerca?
– Kvalitetna primena tehnoloških rešenja, koja je pre svega usmerena ka krajnjim korisnicima, ključna je za razvoj online trgovine -objašnjava Vladimir Ćuk, Head of Marketing and E-commerce u kompaniji Gigatron i dodaje – E-commerce živi od online prodaje. Ona nije moguća, kao što nije moguće dostići maksimalni potencijal za rast, ako nemate pouzdanog hosting partnera.
Veb hosting je temelj e-commerce uspeha
Danas e-commerce komanije pažljivo biraju hosting platforme (i provajdere hosting rešenja) jer su svesne da je slabost hostinga zapravo slabost sajta. Gigatron u ovom domenu već godinama sarađuje sa kompanijom Mainstream, čija ekspertiza se pokazala dragocenom prilikom prelaska sa privatnog cloud-a na Amazon Web Services (AWS) platformu.
– Za hosting novog Gigatron sajta i Loyalty programa izabrali smo javni cloud, konkretno AWS. Kao biznis fokusiran na budućnost, želeleli smo da obezbedimo skalabilnu IT infrastrukturu koja će podržati naš rast. Pored toga što smo se odlučili za headless website, Amazon nam je bio izbor broj jedan. Ovo ne bi bilo mogućnost bez stručnosti Mainstream tima i njihovog višegodišnjeg iskustva u oblasti AWS setupa.
Prilikom izbora platforme za hosting, svaka e-commerce kompanija treba da uspostavi jasne kriterijume među kojima je, naravno, raspoloživ budžet, ali i stabilnost infrastrukture. Kako ističu iz Mainstream-a, jedan od ključnih faktora na koji treba obratiti pažnju jeste visokodostupan dizajn sa namenskim resursima, koji će osigurati da sajt na pada. Na istoj liniji 24×7 dostupnosti sajta je proaktivno nadgledanje sistema, što je još jedan aspekat u kome Mainstream podržava Gigatron na AWS-u. Budući da cloud okruženje može (i treba) da postavi temelje za budući razvoj, važno je razmotriti i dostupnost tehnologija koje će podržati buduće incijative. Primera radi, AWS platforma se izdvaja po zrelosti Machine Learning i Personalization modula koje Gigatron planira da koristi za svoj sajt i svoje buduće interne projekte.
E-commerce optimizacija: Sve se vrti oko kupca
Ako je hosting temelj e-commerce poslovanja, sajt je srce poslovnih operacija. Taktika za optimizaciju sajtova i pružanje vrhunskog koristničkog iskustva ima dosta, kako brzih i improvizovanih, tako i temeljno razrađenih ističe Vladmir Ćuk i navodi neke od njih:
1. Naslovna stranica
E-commerce nije oglasnik i naslovna strana sajta ne treba da nalikuje pijaci već naprotiv, da zadobije fokusiranu pažnju kupca preporučenim ili čak personalizovanim ponudama.
Ako imate policu u prodavnici sa 20 vrsta sokova i policu gde imate istih 20 vrsta, ali i veliki promotivni baner koji kaže akcija na XY sok od 30%, šta mislite koliko će ljudi posegnuti baš za tim sokom? Testirajte, ali najveći broj.
2. Filteri i interna pretraga
Jedna od taktika su objašnjenja tehničkih filtera, koja kupcima olakšavaju da ih koriste i samim tim uvećavaju šansu da dođe do kupovine. Podjednako važni su filteri za internu pretragu jer se upiti mogu analizirati, pa se na osnovu stečenih uvida može optimizovati prikaz za upite koji čine većinu pretraga.
3. Stranica proizvoda
Pored slika, veliku ulogu u prikazu upotrebne vrednosti i konkretnih benefita proizvoda imaju video materijali. Tekstualni opis proizvoda se podrazumeva, a kombinacija videa i teksta je dobitna.
4. Korpa
Zarad povećanja prodaje i unapređenja korisničkog iskustva, potrebno je da se na korpi konstantno sprovodi A/B testiranje uz različite hipoteze.
Podaci pre svega
Za e-commerce poslovanje, podaci su ključan resurs koji pomaže da se bolje razumeju ponašanje, navike i potrebe kupaca i donose strateške odluke. Činjenica da vaš biznis generiše velike količine podataka je mač sa dve oštrice – bez adekvatnog upravljanja, podaci su samo more informacija iz kojih se ne može izvući vrednost.
– Da biste se oslonili na podatke, morate imati metodologiju pristupa, higijeni i procesuiranja podataka, kao i stručnjake koji će iz njih izvući korisne uvide – poručuje Ćuk. Prema njegovim rečima, za e-commerce kompanije je važno da prate i usvajaju nove alate – kako one koje su već dostupni na našem tržištu, tako i trendove koji dolaze.
– Primer koji bih izdvojio jesu LED maske za lice. Google Trends alat nam je omogućio da detektujemo trend van našeg tržišta koji je prvo zaživeo u Americi, a zatim se prelio na zapadni deo Evropi i bez sumnje stiže i u naš region.
Tehnologija u sinergiji sa iskustvom
Osvrćući se na partnerstvo sa Mainstremom, ali i na iskustva koja razmenjuje sa kolegama iz e-commerce industrije, Vladimir Ćuk zaključuje da je korišćenje tehnologije samo (doduše važan) deo uspešnog recepta za rast online prodaje. Razmena iskustva dovodi do usvajanja novih taktika, strategije i ideja, i njihove prilagođene primene u unikatnom ekosistemu jednog e-commerce biznisa. Ista poruka dolazi od Mainstream stručnjaka, koji već godinama sarađuju sa vodećim e-commerce kompanijama u regionu: ključno je da znate da vaše rešenje podržava tim sa domenskom ekspertizom i proaktivnim pristupom. Drugim rečima, da tehnološki partner ne bude samo vendor već neko ko će sa vama razmenjivati znanja i na koga možete da se oslonite.