Ljubiša Radivojević, Mainstream CEO: Cloud tehnologije su akcelerator digitalizacije u regionu

Digitalizacija Promo 14. mar 2024. 15:23
featured image

14. mar 2024. 15:23

Kompanija Mainstream je multi-cloud provajder sa prisustvom u Sloveniji, Hrvatskoj, Grčkoj, Bugarskoj, Crnoj Gori, Bosni i Srbiji. Od vizije da cloud transformacija postane katalizator razvoja regionalnih kompanija do pozicije cloud lidera u Jugoistočnoj Evropi – put koji je Mainstream prešao u proteklih 15 godina je izazovan, ambiciozan i dinamičan. O tome svedoče uspešni rezultati, koji uključuju trocifen rast na svim tržištima drugu godinu za redom.

Jedan od ključnih koraka na razvojnom putu kompanije je članstvo u United Group. Kako ističe Ljubiša Radivojević, CEO Mainstream-a: ”Kao lider telekomunikacija u SEE, United Group nam daje jak vetar u leđa u pogledu ekspanzije, sa aspekta pristupa klijentima, ali i tehničke realizacije brzog connectivity-ja za korisnike. Zahvaljujući tome, klijenti dobijaju cloud usluge koje su zapravo ekstenzija njihovog in-house sistema, čime ubrzavaju svoju digitalnu transformaciju.“

Kada je reč o novim investicijama, Mainstream je u poslednjih par godina uspostavio fizičko prisustvo kroz nove cloud platforme u Sloveniji i Bugarskoj, a cloud platforma u Srbiji proširena je na još dva data centra, od kojih jedan ispunjava Tier 3+ standard. U tekućoj godini, radi se na uspostavljanju kompletnog cloud stack-a u Grčkoj, zasnovanog na najnovijim tehnologijama. Trenutno, kompanija pruža svoje servise kroz 8 cloud sistema u regiji, što je čini jedinstvenom u ovom delu Evrope.

“Na svakoj lokaciji nudimo pun porfolio servisa koji pored napredne managed cloud infrastukture, uključuju najmodernije GPU accelerated proizvode za implementaciju AI/ML rešenja na Mainstream cloud-u, kao i replikaciju podataka koji se hostuju na našim cloud platformama u različitim zemljama,” objašnjava Radivojević.

Primena cloud-a u Jugoistočnoj Evropi

Prema rečima Radivojevića, Jugoistočna Evropa kaska u primeni cloud tehnologija u odnosu na Ameriku i Zapadnu Evropu, ali se primećuje ubrzanje adopcije. Privatna cloud rešenja su manje zastupljenja od javnog, hibridnog i multi-cloud modela što je posledica dugoročne strategije kompanije koje te modele koriste.

“Sve više viđamo da se za public cloud odlučuju kompanije koje koriste isključivo in-house rešenja i žele brzo da realizuju modernizaciju. U takvim slučajevima, preskače se par stepenika i instant se primenjuje cloud-only strategija.”

Za kompanije u regionu, jedan od prioriteta je da kroz inovacije ponude usluge i proizvode koji odgovaraju zahtevima modernih korisnika. Cloud tehnologije podržavaju ovaj proces i to je njihova glavna vrednost – podrška akcelaraciji ili realizaciji digitalne transformacije. Kao partner, Mainstream pomaže klijentima da cloud iskoriste na najbolji način, prilagođen njihovim potrebama, rokovima i budžetu. Ove stavke su, naglašava Radivojević, čest kamen spoticanja u realizaciji samostalnih projekata zasnovanih na cloud rešenjima.

Svi na cloud, ali ne jedan cloud za sve

Činjenica da je kompanija prepoznala potrebu za cloud-om ne znači da je svako rešenje ili svaka platforma optimalna za njen specifičan poslovni IT sistem. Da bi se stvorila vrednost od cloud servisa, potrebno je je da se kroz detaljnu analizu definiše, a zatim i dizajnira adekvatno rešenje.

Mainstream kao 100% multi-cloud kompanija svojim klijentima nudi širinu/potpuni izbor po pitanju izbora rešenja, kroz usluge iz vlastitog cloud-a na osam lokacija, kao i kroz patnerstva sa vodećim cloud provajderima kao što su Amazon Web Services, Microsoft Azure, Google Cloud i Oracle.

“Naš pristup je da klijentima za specifičan scenario (hosting aplikacija, okruženja ili sistema) ponudimo adekvatan dizajn, koji mora biti svrsishodan, TCO optimizovan i robusan kako bi poslovanje moglo da bez problema funkcioniše 24×7 – što je potreba online biznisa, ali i savremenih tradicionalnih kompanija odnosno njenih potrošača,” kaže Radivojević i dodaje da se sve više kompanija odlučuje za multi-cloud pristup kako bi iskoristile specifične mogućnosti različitih platformi.

Kultura pravi razliku

Ulazak na nova tržišta ide ruku pod ruku sa izazovima. Svako tržište je specifično sa aspekata kulture: ljudi, navika, potreba. Za Mainstream, razumevanje kulture je ključan faktora uspeha, na osnovu koga kompanija prilagođava svoje usluge i proizvode.

“Sinergija u ovom domenu neprocenjiva, članice United Group veoma uspešno posluju na svakom od regionalnih tržišta, čime smo dobili jump start.”

Poslovanje Mainstreama zasniva se na radu sa ljudima, pa tako kompanija ima svoje timove u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, Bugarskoj i Grčkoj. Na taj način korisnicima nude mogućnost da sarađuju, u što većoj meri, sa lokalnim ekspertima.

Saznajte više o Mainstream-u na: mainstream.eu