Moderan biznis ne spava: Kako da vaše poslovanje funkcioniše 24×7

Digitalizacija Promo 15. maj 2024. 11:00
featured image

15. maj 2024. 11:00

Nove tehnologije stvorile su nove zahteve: 24×7 poslovne operacije. To je rezultat kako korisničkih zahteva, koji uključuju dostupnost usluga i podršku u svakom trenutku, tako i dinamičnog tržišta koje iziskuje brze reakcije na promene.

Opisujući ove promene u svojoj knjizi “Dinamična komunikacija” autorka Jill Schiefelbein kaže: ”U današnjem digitalnom svetu ne postoji radno vreme biznisa, jer biznis više ne može da ne radi. To ne znači da se vaše kancelarije ne zatvaraju već da vaši postojeći i potencijalni klijenti očekuju da im budete na raspolaganju 24×7. Bilo da je reč o informacijama koje traže na vašem sajtu, interakciju sa vašim digitalnim kanalima ili recenzijama koje ostavljaju na sajtovima trećih strana, vaš biznis uvek radi.”

Sličnom tematikom bavio se i ugledni Telegraf u članku “Zašto je 24×7 poslovanje budućnost” u kome se kao jedan od razloga za poslovanje bez prekida navodi globalizacija. Činjenica je da kompanije koje posluju vam nacionalnih i regionalnih granica moraju biti dostupne svojim korisnicima u drugim vremenskim zonama, čime se stvara potreba za 24×7 operacijama. I u Srbiji je to potreba mnogih kompanija, kao što su na primer proizvođači Software as a Service (SaaS) rešenja.

Kako cloud može da podrži “non stop” poslovanje?

Obzirom da se moderan biznis u velikoj meri oslanja na tehnologiju, dostupnost aplikacija, sistema i okruženja je preduslov za održavanje neometanih poslovnih operacija. Migracijom na cloud platforme, kompanije mogu da obezbede visoku dostupnost (high availablity) svog IT ekosistema kao i dodatne prednosti kao što su bezbednost i skalabilnost resursa. To, međutim, ne znači da je svako rešenje na cloud-u prečica do besprekornog poslovanja.

U autorskom članku na temu digitalizacije, Ljubiša Radivojević, CEO kompanije Mainstream, vodećeg cloud provajdera u regionu, istakao je: “Da bi se stvorila vrednost od cloud servisa, potrebno je da se kroz detaljnu analizu definiše, a zatim i dizajnira adekvatno rešenje.”

Prema njegovim rečima, dizajn rešenja u cloud-u mora biti prilagođen specifičnom scenariju organizacije i mora biti adekvatno optimizovan i robusan kako bi poslovanje moglo da funkcioniše 24×7. Između ostalog, potrebno je da se eliminiše kritična tačka koja može da dovede do prekida u radu sistema (single point of failure). Podjednako važan element je nagledanje sistema – kako bi se izbegli i brzo rešili svi problemi u radu, cloud provajder treba da obezbedi proaktivan monitoring.

Kada zastoji u radu nisu opcija: primer iz prakse

Za kompaniju Sava Osiguranje, jedan od prioriteta jeste da svojim klijentima obezbedi vrhunsko online iskustvo uz 24×7 dostupnost sajta i optimalne performanse veb prodavnice u svakom trenutuku. Kako bi ostvarila taj cilj, kompanija se odlučila za tranziciju na novi, napredniji model veb hostinga na Mainstream Enterprise Cloud platformi.

Kako je istakao Branislav Tomić, Head of Information Technology u Sava Osiguranju: Kada evidentna veza između korisničkog iskustva i percepcije vašeg brenda, neophodno je neprednije rešenje od shared hostinga.

Analizirajući tehničke zahteve klijenta, Mainstream konsultanti su kreirali odgovarajući setup i sproveli migraciju sistema na Enterprise Cloud, čime je obezbeđen konzistentan, stabilan rad sajta i veb prodavnice Sava Osiguranja. Za razliku od shared hostinga, resursi na novoj platofmi se mogu dinamički povećavati i smanjivati – što je važno za stabilnost performansi – a dodatna prednost su cloud servisi poput load balansera i automatskog skaliranja resursa za čije korišćenje klijent dobija Mainstream podršku.

Pročitajte kompletnu studiju slučaja OVDE.

Želite da osigurate konzistentnost poslovnih operacija?

Bez obzira da li je reč o online biznisima ili tradicionalnim kompanijama, zahtevi digitalnog sveta diktiraju da poslovanje “ne spava”. Ukoliko tražite način da unapredite stabilnost i kontinuitet svakodnevnog poslovanja uz promenu tehnologije kao što je cloud i podršku specijalizovanog partnera, Mainstream eksperti su tu da prodiskutuju i predlože najbolje rešenje za vaše potrebe. Saznajte više na: mainstream.eu