Tri često zanemarena aspekta digitalne transformacije

Svima je važna, svi žele da je ubrzaju ali je svako posmatra na svoj način. Digitalna transformacija je možda najveći prioritet u poslovnom svetu i praktično da ne postoji kompanija koja nije započela realizaciju neke digitalne inicijative.
U ovom tekstu nećemo se baviti definicijom digitalne transformacije niti razlozima za njeno pokretanje. Naša tema biće važni, a često zanemareni ili neadekvatno sprovedeni aspekti digitalizacije, sagledani iz ugla jedne tehnološke kompanije: Mainstream-a, vodećeg cloud provajdera u regionu.
Upravljanje promenama (change management)
Uporedo sa rastom broja digitalnih inicijativa i projekata transformacije u velikim kompanijama došlo je do evolucije change management discipline. U ranijim projektima primarni fokus stavljao se na proces implementacije, a upravljanje promenama i njihov uticaj na poslovanje ostavljali su se za kraj.
U eri digitalizacije, change management postaje ključni aspekat kojim se treba baviti pre nego što se započne bilo koji projekat digitalne transformacije. O svrsi, obimu i efektima promena sa zaposlenima treba razgovarati otvoreno kako se osigurala njihova podrška na samom startu.
“Ako zaposleni ne razumeju šta se i zašto menja, ako promene vide kao pritisak umesto kao put ka efikasnijoj realizaciji svakodnevnih zadataka, verovatno je da će doći do neprihvatanja (ili čak pobune). Svrha change managementa jeste da razvije kulturu agilnog, entuzijastičnog prihvatanja alternativnih rešenja i novog načina rada. Takva kultura obezbeđuje se kombinacijiom stalne edukacije i transparentne, otvorene komunikacije,” poručuje Aleksandar Nedeljković, Chief Business Officer u Mainstream-u.
Kada je reč o komunikaciji, njena svrha je dvojaka: da baci svetlo na same promene i da omogući ljudima da budu njeni nosioci tako što će davati svoje predloge i ideje.
Fokus na poslovnim ciljevima
Prema studiji Boston Consulting Grupe, čak 70% projekata digitalne transformacije završava se neuspešno, i to uz krajnje posledice – gubitak dragocenog vremena, resursa i novca. Kako da vaši digitalni projekti izbegnu sličnu sudbinu?
Tehnološke promene koje se uvode u kompanijama trebalo bi bazirati na jasnim poslovnim ciljevima, uz razumevanje tekućih i budućih promena. Microsoft, jedan od pionira IT inovacije, razvio je sopstvenu metodologiju digitalne transformacije zasnovanu na četiri stuba.Na ovu metodologiju oslanjaju se i Mainstream eksperti kako bi pomogli klijentima da svoju transformaciju pažljivo i sistematski isplaniraju. U takvom pristupu fokus se stavlja na stvaranje vrednosti u različitim aspektima biznisa, a sa ciljem da se osnaži kompletno poslovanje.
Naravno, može se izabrati i drugi pravac – zaletanje u digitalizaciju pod mantrom “tehnologija je rešenje za sve probleme”. Problem sa ovom školom mišljenja je što zanemaruje druge aspekte koji mogu da utiču na performans kompanije. Zamislimo da kompanija odluči da implementira CRM sistem kako bi unapredila komunikaciju sa klijentima i povećala prodaju. Bez obzira o kom rešenju je reč, redovan unos podataka i održavanje CRM sistema su neophodni kako bi prodajni tim uvek imao pri ruci informacije o lidovima i klijentima. Ukoliko ovi procesi nisu uređeni a aplikacija nije kompatibilna sa procesima kompanije i unosi konfuziju umesto da pomaže, rezultati će izostati.
Digitalna transformacija i projekti u okviru tog putovanja moraju biti deo integrisane strategije na organizacionom nivou dok je tehnologija pre svega alat za dostizanje definisanih ciljeva.
Transformacija podataka
Tradicionalni pristup data managementu kompleksan je i podložan greškama. Umesto da se brzo konsiliduju, analiziraju i iskoriste za donošenje strateških odluka, podaci ostaju zarobljeni u takozvanim infomacionim silosima. Prevedeno na netehnički jezik, kompanija sa ovakvom organizacijom podataka ima veliki kapital iz koga ne stvara poslovnu vrednost.
Iskustvo Mainstream stručnjaka na brojnim projektima procene digitalne zrelosti uči da su podaci često prva oblast koju treba urediti. Njihova transformacija je deo šire poslovne strategije – promene načina rada. To, međutim, ne znači da je reč o jednostavnoj inicijativi. Naprotiv. Put do transformacije je dug i sadrži mnogo faktora na koje treba obratiti pažnju kao što je spoznaja samih podataka koje kompanija generiše, forma (da li su u pitanju struktuirani ili nestruktuirani podaci), odluke o tome gde čuvati i za šta koristiti podatke. Na takvom putu partnerstva stvaraju veliku vrednost. Kompanije kojima arhitektura, procesiranje i upravljanje podacima nisu core ekspertiza mogu se osloniti na eksperne partnere za osmišljavanje strategije podatakai realizaciju konkretnih inicijativa koje će maksimizirati njijovu vrednost.
Započnite (ili nastavite) uspešnu digitalnu transformaciju
Promene su kompleksne, ali neizbežne kako bi kompanija osigurala konkurentnost na tržištu.Uprkos statistici, vaša digitalna transformacija može da pruži željene rezultate – bilo da su u pitanju efikasniji procesi, bolje korisničko iskustvo, brži razvoj novih poslovnih inicijativa ili proizvoda. Ukoliko želite da izvršite procenu vaše digitalne zrelosti, isplanirate data strategiju ili vam je potrebna strateška podrška za modernizaciju IT infrastrukture i migraciju na cloud, Mainstream eksperti su tu da vam pomognu. Kontaktirajte ih OVDE.