Tri stvari na koje svaki tech CEO treba da obrati pažnju

Toliko je stvari o kojima treba misliti, od sajber bezbednosti preko upravljanja promenama do privlačenja i zadržavanja kvalitetnih IT kadrora. Današnji tech CEO rastrzan je na mnogo, reklo bi se i previše, strana. Ovakva kompleksnost može biti izvor kreativnosti i otkrivanja novih prilika ali istovremeno može marginalizovati fokus na strateške segmente poslovanja. U nastavku pročitajte ključne aspekte na koje svaki tech CEO treba da obrati pažnju u digitalnoj ekonomiji, čija uloga je direktno povezana sa profitabilnošću i efikasnošću biznisa i strateškom inovacijom.
Korisničko iskustvo
U digitalnoj eri korisnici imaju više izbora no ikada, a samim tim i veća očekivanja. Vrhunsko korisničko iskustvo prevazilazi kvalitet servisa i podrazumeva tečno, personalizovano putovanje i besprekorne interakcije na svim tačkama dodira sa kompanijom. Njegova je uloga mnogo veća od sticanja dobre reputacije i recenzija – prema istraživanjima, customer-centric brendovi beleže 60% veće profite od brendova kojima ovaj aspekat nije prioritet.
U domenu korisničkog iskustva, tehnologija može da bude veliki saveznik. Od analize podataka preko upotrebe AI i ML algoritama za analizu korisničkog ponašanja, adekvatna primena tehnoloških rešenja je osnova pružanja usluga usklađenih sa zahtevima modernih korisnika. Najbolji rezultati postižu se primenom aktuelnih, naprednih tehnologija i njihovom strateškom implementacijom.
Primer iz prakse: Sava Osiguranje
Za kompaniju Sava osiguranje, tranzicija na napredniji vid veb hostinga, u okviru Mainstream Enterprise Cloud platforme, bila je mnogo više od tehnološkog projekta – put ka pružanju vrhunskog online iskustva. Prema rečima Branislava Tomovića, Head of Information Technology u Sava Osiguranju – Kada je evidentna veza između korisničkog iskustva i percepcije vašeg brenda, neophodno je naprednije rešenje od shared hostinga. Pročitajte celu studiju.
Optimizacija troškova
Projekti tehnološke modernizacija, kao što je modernizacija aplikacija, donose brojne prednosti: veću skalabilnost, agilniji development i kraći vreme plasiranja proizvoda na tržište (time-to-market). Ukoliko se sprovede strateški, inovacija donosi i finansijske prednosti. Primera radi, IDC analiza pokazala je da korisnici koji svoje Windows workloadove prebace na Amazon Web Services (AWS) cloud smanjuju trošak operacija za 56% u periodu od pet godina. U smanjenju troškova presudnu ulogu ima ekspertiza za maksimalno iskorišćavanje tehnologije i otkrivanje mogućnosti za uštedu, kao i tehnike same optimizacije, te alati koji se koriste.
Primer iz prakse: Blockade Labs
Kompanija Blockade Labs angažovala je Mainstream sa ciljem da unapredi dostupnost dostupnost svoje aplikacije, hostovane na Amazon Web Services (AWS) cloud-u. Pored brojnih prednosti kao što su optimalan performans aplikacije u svakom trenutku, optimizacija infrastrukture omogućila je i finansijsku prednost: uštedu od 30% za celokupnu AWS konzumaciju. Saznajte više u studiji slučaja.
Moć partnerstva
Kompanije koje ne dele iskustva i dobre tehnološke prakse, koje se oslanjaju isključivo na svoju postojeću IT ekspertizu najčešće kaskaju za trendovima. To nije dobar ambijent za inovaciju, naročito u vremenu kada se tehnologija razvija brže nego ikada. Saradnja sa partnerima je prečica ka specijalizovanom ekspertizi i resurima koji interno nisu dostupni, a koji mogu podržati adekvatnu primenu novih tehnologija, alata i praksi kao što je, na primer DevOps.
Kada je u pitanju izbor IT partnera, neki od osnovnih kriterijuma su geografski footprint (mogućnost da se projekti ili workloadovi prebace na drugu lokaciju osigurava neometan proces transformacije), kvalitet rešenja i infrastrukture, portfolio dugoročnih partnerstava i lokalni know-how.
Primer iz prakse: Fashion Company
Za Fashion company, regionalnog maloprodajnog lidera, bliska saradnja sa tehnološkim partnerima je važan stup digitalnog uspeha. Ovakva saradnja ne podrazumeva samo pružanje dogovorenih usluga već i, kako je istakao Dušan Brdar, IT direktor Fashion Company-ja – da partner bude ekstenzija naših internih resursa, neko u koga možemo da se pouzdamo. Baš takvog partnera Fashion Company je pronašao u Mainstream-u, a više o tome možete da pročitate OVDE.
Treba vam podrška za digitalizaciju?
Digitalna transformacija je kompleksan proces koji zahteva multidisciplinarni pristup. Ukoliko tražite način da ovaj proces pojednostavite tako što ćete određene aspekte, poput cloud migracije ili upravljanja poveriti specijalizovanom partneru, kontaktirajte Mainstream eksperte i otkrijte prilike za bržu, efikasniju i uspešniju digitalizaciju.