Ilon Mask kaže da robotaksijima nije potreban lidar, a Tesla ih kupuje od kompanije Luminar

Inovacije Forbes 8. maj 2024. 14:48
featured image

8. maj 2024. 14:48

Dok Ilon Mask udvostručuje napore da pretvori Teslu u moćnu mrežu robotaksi vozila, tvrdi da su kamere jedini senzori koji su potrebni autonomnim vozilima, čvrsto odbijajući upotrebu laserskog lidara koji je standardna oprema za autonomna vozila i kamione koje koriste Vejmo i druge kompanije. Ali to nije sprečilo proizvođača električnih automobila da ove godine kupi mnogo visokotehnoloških 3D uređaja za snimanje.

Iako je impulsivni milijarder Ilon Mask uporedio lidar s beskorisnim organima poput ljudskog slepog creva i rekao da su kompanije koje ih koriste „osuđene na propast“, Luminar je otkrio u utorak da su tokom prvog tromesečja Tesline kupovine uređaja bile ključni pokretač povećanja prihoda.

Kompanija sa sedištem u Orlandu rekla je da su prihodi u prvom tromesečju porasli za 45% u odnosu na prethodnu godinu, na 21 milion dolara, u skladu sa prognozama. I iako su prodaje lidara neautomobilskim kupcima pale u tom tromesečju, „ovo je nadoknađeno prodajom senzora Tesli“, navodi se u pismu akcionarima. Zapravo, Tesla je „bila naš najveći kupac lidara u prvom kvartalu i činila je više od 10% naših prihoda u tromesečju“, rekao je Luminar. To sugeriše da je Tesla do sada ove godine kupila nekoliko stotina, ako ne i više od hiljadu jedinica.

Shutterstock/JulieStar

Ova referenca je prva zvanična potvrda da, uprkos Maskovim komentarima, inženjeri Tesle izgleda koriste lidar kao deo napora da razviju potpuno autonomna vozila. Tesla nije odgovorila na zahtev za komentar o ovom pitanju.

To je čudan detalj, budući da je samo pre nekoliko nedelja, kada je Tesla objavila razočaravajuće rezultate prvog tromesečja, Mask još više verovao da lidar i radar nisu neophodni za autonomna vozila.

„Postalo je veoma jasno da je vizualni pristup s neuronskim mrežama od kraja do kraja pravo rešenje za skalabilnu autonomiju“, rekao je na konferenciji 23. aprila. „To je zaista način na koji ljudi voze. Ceo naš putni sistem je dizajniran za biološke neuronske mreže i oči. Dakle, prirodno, kamere i digitalne neuronske mreže su rešenje za naš trenutni putni sistem“.

Alfabetov Vejmo, Kruz kojeg podržava Dženeral Motors, kao i Zuks Amazona i druge kompanije koje se nadaju da će usavršiti autonomne robotaksije, sve koriste višestruke kamere, radar i lidar senzore kako bi osigurale da vozila mogu da vide svoje okruženje, pešake, druge vozila i uslove na putu tokom dana ili noći, po kiši ili magli. To je nešto što kamere nisu uvek sposobne da urade.

„Nema načina da bilo koji automobil obavlja dinamičan zadatak vožnje u bilo kojem okruženju samo koristeći računarsku viziju. To je nemoguće“, nedavno je rekla profesorka na Univerzitetu Džordž Mejson koja je radila kao savetnik Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja (NHTSA) u vezi sa autonomnim vozilima, za Forbes. „Jednostavno nema sposobnost da pravilno oseti svet… Ako se automobil bude oslanjao isključivo na računarsku viziju, ljudi će umreti“.

Osim Tesle, Luminar snabdeva svojim senzorima i druge proizvođače automobila poput Volva i Mercedesaa.

Alan Onsman, novinar Forbes