Kineski „galeb“ preti da pomrsi račune na tržištu električnih automobila

Inovacije Forbes 27. maj 2024. 07:00
featured image

27. maj 2024. 07:00

Kineski proizvođač automobila BYD, Teslin najveći rival u Kini, najavio je prošlog meseca da će svoj pristupačni električni hečbek, Seagull, dovesti u Evropu već 2025. godine.

Popularni “ galeb“ je električni automobil i košta oko 12.000 dolara.

Već ima više od 10.000 porudžbina u pretprodaji.

Mnogi proizvođače električnih automobila sada „grizu nokte“.

Izvršni direktor Tesle Ilon Mask rekao je analitičarima industrije ranije ove godine da su kineska električna vozila toliko dobra da će bez trgovinskih barijera „srušiti većinu drugih automobilskih kompanija na svetu“.

Shutterstock/angus reid

Firma sa sedištem u Detroitu pod nazivom Caresoft Global nabavila je Seagull Fliing Edition od svoje kancelarije u Kini.

Njegova najveća brzina je samo 81 milju na sat, odnosno 130 kilometara na čas.

Takođe su otkrili da je automobil „težak“ samo 2.734 funte – to je zapanjujućih 900 funti manje od malo većeg električnog Chevi Bolta.

Caresoft je izvestio da galeb ima „kvalitet“, da se vrata „čvrsto zatvaraju“ i da njegova siva sedišta od veštačke kože imaju šavove koji odgovaraju svetlo zelenoj boji spoljašnjosti automobila – nešto što se obično nalazi u mnogo skupljim automobilima.

Konačno, automobil ima zadnje disk kočnice, elektronsku kontrolu stabilnosti i šest vazdušnih jastuka, tako da nema dokaza da niža cena predstavlja posebnu opasnost po bezbednost.

Foto: Youtube/Printscreen

Galeb, koji je proizvela matična kompanija BYD, samo je jedan primer kineske genijalnosti – koji je nekada bio oksimoron na isti način na koji je „Made in Japan“ nekada bio simbol rđavosti sve dok njihove Tojote nisu napale američke obale poput japanskih Bitlsa u kasnim 60-im.

Svi znaju kako je to ispalo. Danas je Tojota najveća automobilska kompanija na svetu, iako tehnički Volksvagen ima više prihoda.

SAD su uvele 100 odsto carine na kineske električne automobile, a jedno od pitanja sa kojima se suočavaju SAD su troškovi rada koji su mnogo veći nego u Kini. BYD proizvodi sopstvene baterije i one koštaju manje, ali takođe imaju manji domet od uobičajenih trenutnih litijum-jonskih baterija.

Galeb može preći 252 milje (405,5 kilometara) sa jednim punjenjem. BYD takođe ima za cilj nisku cenu i efikasnost sa svakim svojim vozilom, za razliku od trenutne američke proizvodnje električne energije koja je usmerena na dobrostojeće kupce.

Uzmite malu komponentu kao što je galebov brisač. Postoji samo jedan, koji eliminiše jedan motor i jednu ruku. To se vremenom uvećava za trud i delove ušteđenih dolara.

Američki električni dizajneri ne razmišljaju na taj način. Još uvek učimo kako da pravimo jeftinije baterije i, od ovog pisanja, naša infrastruktura za pouzdano brzo punjenje nije tamo gde bi trebalo da bude i sprečava mnoge ljude koji ne mogu da se pune kod kuće da kupe električni automobil.

„Svaka automobilska kompanija koja ne obraća pažnju na (BYD) kao na konkurenta biće izgubljena kada izađu na tržište“, rekao je za Rojters Sem Fiorani, potpredsednik AutoForecast Solutions.

„Ulazak BYD-a na američko tržište nije lak. Pitanje je vremena.”

Džoš Maks, saradnik Forbes