Može li vodonik ozbiljnije da učestvuje u zelenoj energetskoj budućnosti vozila

Inovacije Forbes 5. nov 2024. 07:00
featured image

5. nov 2024. 07:00

Kada je reč o tome kako se zelena energija uklapa u automobile i kamione, električna vozila dobijaju najveću pažnju.

Uostalom, proizvođači automobila su najavili investicije u nove modele električnih vozila i uspostavili partnerstva za proizvodnju baterija. Taj trend takođe zabrinjava sindikat United Auto Workers sa sedištem u Detroitu, koji nastoji da zaštiti radna mesta svojih članova u vreme prelaska na električna vozila.

Događaj kod dobavljača auto-delova Forvia u Oburn Hilsu u Mičigenu, imao je za cilj da skrene pažnju na vodonik kao budući izvor goriva za vozila.

Kompanija je ugostila delegaciju poslovnih lidera i političara iz Nemačke koji su bili u trgovinskoj misiji u Mičigenu. Događaj je uključivao panel diskusiju direktora i zvaničnika iz državne vlade Mičigena.

U suštini, zaključak je bio da će vodonik igrati važnu ulogu u smanjenju emisije ugljen-dioksida.

„Vodonik je tu da ostane“, rekao je Nik Miler, potpredsednik kompanije Faurecia Hydrogen Storage Systems za Severnu Ameriku.

„Pitanje je vremena. Klima se menja. Ono što nam je potrebno je ubrzanje. Moramo izgraditi čist svet za buduće generacije“.

Evo nekoliko ključnih tačaka iz prezentacije:

Veličina je važna

Vodonik je možda pogodniji za veća vozila, poput kamiona, nego za putnička vozila.

„Vozila srednje i teške kategorije biće prva za primenu“, rekao je Džim Sejber, predsednik i izvršni direktor kompanije NextEnergy sa sedištem u Detroitu.

Drugim rečima, vodonik može biti alternativa za velika vozila koja trenutno koriste dizel gorivo. Putnička vozila, koja sada koriste benzin, smatraju se pogodnijima za baterijski pogon.

Pretvaranje tradicionalnih motora u motore na vodonik

Moguće je da se neki motori sa unutrašnjim sagorevanjem na dizel gorivo mogu prepraviti da koriste vodonik. To bi podrazumevalo prilagođavanje ovih motora, ali ne i kompletnu rekonstrukciju kao kod gorivih ćelija na vodonik. Takvi prepravljeni motori poznati su kao H2ICE.

Komplementarnost

Tarek Abdel-Baset, glavni inženjer za Forvia Hydrogen Storage Systems u Severnoj Americi, rekao je da su se prethodnih godina zagovornici električnih vozila i vozila na vodonik doživljavali kao konkurenti.

„To je bilo kao bitka“, rekao je. „Više se ne borimo“.

„Nije u pitanju jedno rešenje ili drugo rešenje“, rekao je Olaf Liz, ministar za privredu, saobraćaj, izgradnju i digitalizaciju Donje Saksonije u severozapadnoj Nemačkoj. „Morate kombinovati rešenja“.

Što se tiče vodonika, Abdel-Baset je dodao da je bilo perioda „euforije i padova“.

Izazovi ostaju

Potrebno je još mnogo rada pre nego što vodonik postane široko prihvaćen kao izvor energije.

„Infrastruktura za vozila teških kategorija još nije spremna“, rekao je Abdel-Baset. „Industrija čeka da se to razvije“.

To bi moglo potrajati.

„Moramo biti realni u vezi s onim što možemo postići i kada to možemo postići“, rekao je Sejber iz NextEnergy.

„Nemamo konzistentnu energetsku politiku“, dodao je. „U ovom trenutku, države predvode razvoj vodonika“.

Zagovornici vodonika takođe ističu da cene moraju biti snižene.

„Pred nama je dug put“, rekao je Liz. „Cena vodonika trenutno je visoka“.

Bil Kenig, saradnik Forbes