Ovaj sajt za zapošljavanje generacije Z želi poslodavcima da pruži alternativu za Tiktok

Handshake kreira novi fid u stilu društvenih mreža za svoju popularnu platformu za zapošljavanje studenata, dodajući video alate za poslodavce kako bi uparili manje kompanije sa mladim ljudima koji traže posao, i povezali ih sa generacijom Z koja živi od mreža
Na Tiktoku postoji više od 2,6 miliona postova sa heštegom #worklife – video snimci u kojima vas savetuju kako da uzmete slobodne dane, zapisi u kojima se raspravlja o popularnim rečima kao što su “bare minimum mondays” (minimalni broj ponedeljaka) i kratki klipovi koji opisuju “jedan dan” u kompanijama poput Gugla ili Dilojta.
U skorije vreme, mladi ljudi su čak snimali sebe kako dobijaju otkaze, postavljajući viralne video snimke nekada privatnih trenutaka i stvarajući nove glavobolje poslodavcima. Za generaciju Z, onlajn video je deo njihovog radnog vremena i posla, koliko i neka lična iskustva.
Ipak, platforma za traženje posla koja je možda najviše povezana sa studentima, Handshake, koja broji oko 15 miliona korisnika, dizajnirana je više kao oglasna tabla za posao bez video snimaka, nego kao alatka za društvene mreže.
Tako je bilo do sada. Popularna platforma uskoro pokreće interfejs, nalik na fid (feed) i nove video funkcije za koje se nada da će kompanijama pružiti direktniju liniju za komunikaciju sa kandidatima iz generacije Z u stilu koji oni preferiraju, a onima koji traže posao centralizovanije mesto za otkrivanje mogućnosti koje im se samo tu pružaju.
Garet Lord, suosnivač i izvršni direktor Handshake-a, nada se da će to „izjednačiti teren na kom se dele informacije“, rekao je u intervjuu za Forbes. „Deluju pomalo nepovezano na Reditu ili Tiktoku“, komentariše video snimke poslodavaca o svojim kompanijama. Handshake ima za cilj da bude „mesto na kome i posao i karijera i priča idu zajedno“.
Poslodavci su se već navukli na trend društvenih mreža, stvarajući sopstvene video zapise „dan u životu“ i promotivne klipove koji služe mladima koji traže posao. Ali, u digitalnom svetu preopterećenosti sadržajem i beskrajnom izboru platformi kao što su Glasdor i Tiktok za pronalaženje recenzija zaposlenih i uvida u intervjue, kandidatima može biti teško da pronađu te video zapise, osim ako aktivno ne traže sajt određenog poslodavca ili Tiktok koji je on postavio.

Uvođenje novog dizajna usred burnog tržišta rada i stalnih otpuštanja, posebno u tehnološkom i medijskom sektoru, jeste karakteristika, a ne greška, kaže Lord. Dok su postovi za posao sa punim radnim vremenom na Handshake-u, kao i brojni oglasi za posao, pali za 24 odsto u 2023. zahvaljujući delimično usporavanju tehnološkog sektora, prihodi su bili nešto iznad 120 miliona dolara, 10% više u odnosu na 2022.
Lord ističe da se nastavlja “neverovatna potražnja“ za studentima. Nove funkcije bi takođe mogle pomoći manje užurbanim poslodavcima da pronađu tehnološke radnike zabrinute za sigurnost radnih mesta u toj industriji.
Velike tehnološke kompanije, naglašava Lord, više ne zapošljavaju toliko. “To bi moglo da znači da postoji više sjajnih softverskih inženjera koje mogu da zaposle automobilske ili finansijske kompanije.
Nove funkcije Handshake-a uključuju redizajniranu aplikaciju, koja je ranije oglašavala samo oglase za posao i regrutovanje, a sada deluje kao fid koji se može pomerati slično drugim platformama na društvenim mrežama.
Tako je omogućeno studentima da prelistavaju oglase za posao, događaje kao što su sajmovi, opcija pruža recenzije i savete bivših studenata, kao i kratke video snimke koje su kreirali poslodavci, što je još jedan novi alat. „Ovo je u velikoj meri u duhu vremena i svega onoga što studenti žele i očekuju“, istakao je Lord.
Ideja je da se mladima koji traže posao pruži zanimljiviji pogled na kompanije kojima šalju prijave, onaj koji prevazilazi oznaku na oglasnoj tabli ili uglađeno napravljen video menadžera koji se hvali jakom kulturom kompanije.
Za generaciju Z video je kralj, kaže Adam Robinson, osnivač i izvršni direktor kompanije za zapošljavanje Hajerolodži (Hireology). „Mnogo češće je prva stranica koju oni što traže posao pogledaju, nakon liste ponuđenih radnih mesta, studija slučaja i video snimci“, navodi Robinson.
Ipak, to takođe znači da je to potez sa visokim ulozima za poslodavce, koji može da propadne ako video snimci postanu previše promotivni ili im nedostaje kredibilitet. Mladi ljudi koji traže posao, kaže Robinson, „mogu sa iznenađujućom lakoćom da vide kroz scenario, koreografisan i preterano proizveden video“.
Mehul Kumar Srivastava sa Državnog univerziteta u Arizoni kaže da su video snimci ključni kada se traži stažiranje. „Opisi poslova vam ne govore šta se zapravo dešava u kompaniji“, kaže profesor informatike, dodajući da mu video snimci „dan u životu pripravnika“ pokazuju šta da očekuje. „To je zaista motivišuće, jer želite da budete tamo“.
Kristin Kruzvergara, glavni direktor za strategiju obrazovanja u Handshake-u, ističe da su funkcije “fid“ i skrolovanja u stilu društvenih mreža dizajnirane tako da “dodaju nivo slučajnosti” procesu traženja posla. Tako pomažu studentima koji možda ne znaju kakvu vrstu karijere žele ili kod kojeg poslodavca hoće da rade. “Ranije postavke više su se oslanjale na to da studenti sami već znaju šta žele da pronađu i da sami imaju jasnu predstavu o tome šta žele od određenog posla“, kaže ona.
Novi interfejs Handshake-a koristi profile studenata – njihovu glavnu, odabranu lokaciju, kompanije od interesa i koledž koji pohađaju, pa prema tim podacima biraju poslove i postove koje će videti u svojim fidovima, pokazujući studentima poslodavce koje možda ranije nisu razmatrali. Za poslodavce, novi interfejs je dizajniran tako da ih poveže sa mnogo širim spektrom kandidata.
Kompanije, uključujući Tiktok, Tič for Amerika (Teach for America) i L’Oreal, testiraju kratku video opciju Handshake-a, koja je nedavno objavljena. Pilot platformi sada može da se pridruži 900.000 poslodavaca i to bez dodatnih troškova.
U L’Orealu, potpredsednica sektora za potragu za talentima, Ema Šatlvort, kaže da je ovaj potez deo većeg napora kompanije da privuče mlade radnike. Ona ističe da marketinški tim angažuje radnu grupu generacije Z da im pomogne u informisanju mladih kandidata i napravi video snimke koje će želeti da pogledaju.
Na Handshake-u, kozmetička kompanija deli video zapise o njihovom procesu zapošljavanja i duže video snimke „majstorske klase“ o specifičnim veštinama, kao što je – kako voditi novu marketinšku kampanju. Šatlvort se nada da će im to omogućiti da ih studenti brže uoče, ali i da su vidljiviji za one koji možda nikada ranije nisu razmišljali da se prijave da rade za L’Oreal.
Emi Lukas, novinarka Forbes