Prikolica koja se sama zakači za automobil

Inovacije Forbes 27. jan 2025. 07:00
featured image

27. jan 2025. 07:00

Lepota električnog motora leži u tome što može biti izrađen u bilo kojoj veličini i koristi energiju iz baterije, umesto iz motora na tečno gorivo. Ove karakteristike možda deluju očigledno, ali su omogućile integraciju električnih motora u razne vrste prevoza i uređaja. Od dronova i električnih skejtbordova do motocikala, automobila i kamiona. Sada na tu listu možete dodati i prikolicu.

Flow, futuristička prikolica kalifornijskog startapa Pebble, ima jedinstven izgled, velike ugrađene baterije i točkove sa opcionim električnim motorima. Oni mogu samostalno pokretati prikolicu, nezavisno od vučnog vozila. Ova funkcionalnost donosi posebne prednosti, uključujući mogućnost da se prikolica sama pozicionira. Ona se može, takođe, sama zakačiti za kuku vučnog vozila, umesto da vozač manevriše vozilom.

Pebble navodi da je Flow dizajniran da ga vuku električna vozila poput Tesla Cybertruck, Ford F-150 Lightning, Rivian R1T/S i Chevrolet Silverado EV RST, ali ga mogu vući i vozila na fosilna goriva koja ispunjavaju zahteve za vučnu snagu (najmanje oko 3.175 kg).

Čarobno kačenje

Opcija „Magic Hitch“ dodaje dva električna motora na jedinu osovinu prikolice. To omogućava Flow-u da se rotira u mestu, kao i da se kreće napred-nazad radi poravnanja sa vučnim vozilom.

Kompanija je eksperimentisala sa različitim prednjim točkovima kako bi omogućila kretanje i kačenje na neasfaltiranim površinama. Ovo uključuje blato i dubok šljunak. Naravno, ništa nije savršeno, pa bi bilo pametno da u prikolici ili vozilu (ili oba) spakujete jednu ili dve ploče za trakciju.

Pebble koristi kamere, neuronske mreže i napredni softver za funkciju „čarobnog kačenja“. To omogućava Flow-u da se sam doveze do vašeg vučnog vozila, poravna se sa kukom i spusti za povezivanje.

Foto: Pebble

Sve funkcije kretanja mogu se kontrolisati putem aplikacije za pametne telefone ili tablete, uključujući i ručno upravljanje. Prikolicom tako možete upravljati poput ogromnog R/C automobila. Za upravljanje i funkcije prikolice nije potrebna internet konekcija.

Pored autonomnog kretanja i pozicioniranja za kačenje, Flow automatski obavlja i uobičajeno dugotrajan zadatak nivelisanja prikolice kada je postavljena na mesto. Iako mnoge luksuzne prikolice imaju ovu funkciju, ona je i dalje dobrodošla.

Pebble navodi da je oblik Flow prikolice izuzetno aerodinamičan (za prikolicu), sa suvom težinom od 5.800 funti (oko 2.630 kg) i maksimalnom težinom od 6.800 funti (oko 3.084 kg). Interni rezervoari uključuju rezervoar za vodu kapaciteta 40 galona (151 litra), rezervoar za sivu vodu od 37 galona (140 litara) i rezervoar za crnu vodu od 13 galona (49 litara).

Električni točkovi – i prozori

Veliki solarni panel snage nekoliko kilovata, ugrađen na vrh prikolice, dopunjava ugrađenu 45-kWh LFP bateriju koja se nalazi u podu prikolice. To je otprilike polovina kapaciteta prosečne baterije električnog automobila, a pošto Flow ne zahteva mnogo energije za kretanje brzinom od 1 mph (oko 1,6 km/h), većina te energije može se koristiti za napajanje raznih pogodnosti.

To uključuje bojler za toplu vodu, klima uređaj i grejanje, uređaje poput električnog šporeta i rerne, osvetljenje i zabavne sisteme unutar prostrane prikolice dužine 25 stopa (oko 7,6 metara).

Foto: Pebble

Takođe: Pebble Flow može puniti drugo električno vozilo. Ne u potpunosti, naravno, ali verovatno dovoljno da ga dopuni do polovine, u zavisnosti od vozila. Osim toga, Flow može funkcionisati kao V2H (Vehicle to Home) izvor energije kada je parkiran kod kuće. Prikolica se može puniti putem standardnih utičnica.

Još više snage uz Flow: Tokom vuče, dvostruki motori prikolice mogu generisati energiju pomoću regenerativnog kočenja, pri čemu se unutrašnja baterija puni dok pomaže u kočenju.

Unutrašnjost

Unutra, Pebble Flow prikolica nudi čist, minimalistički dizajn sa LED trakama za osvetljenje, tušem i kupatilom, kuhinjom sa prenosivim indukcionim šporetom i mikrotalasnom pećnicom. Ima prostora za četiri osobe, a glavni krevet se podiže kako bi otkrio veliki prostor za sedenje koji može služiti za obrok, rad ili igru. Još jedan lep standardni dodatak: prozori koji postaju neprozirni na dodir dugmeta, omogućavajući instant privatnost bez zavesa ili roletni.

Cena se kreće od 109.000 dolara, a raste u zavisnosti od dodatnih opcija. Dodavanje funkcije Magic Hitch za automatsko kačenje povisuje cenu na 135.000 dolara, dok će verzija sa svim opcijama, uključujući i mnoge dodatke, Founders Edition, koštati 175.000 dolara. Dostupne su četiri boje. Pebble navodi da bi isporuke trebalo da počnu ove godine.

Vilijam Roberson, saradnik Forbes