„Sin Konkorda“ započeo testiranja, od Njujorka do Londona mogao bi da leti za manje od četiri sata

Koncept aviona iz 2018. koji bi mogao da leti nadzvučnim brzinama iznad kopna koristili su istraživači u NASA Lengli istraživačkom centru kako bi testirali ideje o načinima za smanjenje nivoa zvučnih udara. „Sin Konkorda“ koji bi mogao da leti od Njujorka do Londona za manje od četiri sata sada je korak bliži poletanju. Tihi nadzvučni istraživački avion X-59 zvanično je započeo testove taksiranja. To je prvi put da se ovaj jedinstveni eksperimentalni avion kretao sopstvenom snagom.
Test pilot Nils Larson i tim X-59, koji čine zaposleni NASA i kompanije-dobavljača Lokid Martin, obavili su 10. jula prvi test taksiranja male brzine u američkoj vazduhoplovnoj bazi Plant 42 u Palmdejlu u Kaliforniji. Taksiranje predstavlja poslednju seriju testova na zemlji pre prvog leta. Tokom narednih nedelja, avion će postepeno povećavati brzinu, što će dovesti do testa taksiranja velikom brzinom, pri čemu će avion dostići tačku neposredno pre poletanja.
Od nesreće „oca“ prošlo 25 godina

Konkordom su nekada leteli milioneri, vrhunski sportisti i poznati umetnici. Svi su mogli da priušte ne samo brzinu — jer je let između kontinenata trajao svega oko tri i po sata — već i luksuzna pića i hranu u avionu. Međutim, to je trajalo sve do 25. jula 2000. godine, kada je njegovu vladavinu prekinuo komad metala koji je otpao sa aviona koji je poleteo pre Konkorda na pisti u Parizu. To je izazvalo nesreću i postepeni pad upotrebe ovog aviona.
Poslednji put kada je nadzvučni avion bio u službi bilo je 2003. godine. Avion je povučen iz upotrebe pre svega zbog troškova goriva odnosno velike potrošnje. To su pratile skupe karte, a problem je bio i to što je Konkord bio veliki zagađivač.
U floti su ga imale Er Frans i Britiš Ervejz. Avion je nastao kao plod saradnje Francuske i Velike Britanije. Leteo je brzinom dva puta većom od brzine zvuka. I na visini od čak 18.000 metara. Probni let imao je 1969. a korišćen je 27 godina – od 1976. do 2003.