Kako lansirati proizvod: Bili smo na evropskoj premijeri nove serije mobilnih telefona

Inovacije Forbes Srbija 15. jun 2024. 08:00
featured image

15. jun 2024. 08:00

„Industrija“ (organizacije) događaja verovatno je jedna od retkih gde Srbija ne zaostaje za svetskim nivoom. Dobro osmišljeno i kreativno su dve ključne komponente koje prave razliku između uspeha i propasti jednog tzv. iventa.

Odlično organizovanih događaja u našoj zemlji ima na pretek, a da to nije daleko od onoga što se viđa u svetu mogli smo da se uverimo pre nekoliko dana prisustvom evropskoj promociji nove serije telefona kompanije Honor u Parizu, gde je princip „keep it simple“ pokazao kako se pridržavanjem nekoliko važnih koraka može predstaviti proizvod.

Prvi korak svakako je odabir lokacije (i datuma). Pariz je po dva osnova bio logičan izbor. Prvi, u ovom slučaju verovatno manje važan, jeste to što je centrala kompanije za Evropu upravo u ovom gradu. Drugi, mnogo važniji, leži u navikama današnjih potrošača pri kupovini telefona i neizbežnom pitanju – „a, kakva mu je kamera?“

Odavno je to mnogima najvažnija karakteristika pa je i fokus u izradi nove serije bio na izradi kamere koja će dati slike kvaliteta profesionalnog studija. Pariz je bio logično mesto za organizaciju događaja jer jeste jedno od najbitnijih globalnih tačaka u svetu fotografije, ali i zato što su u dizajniranju telefona učestvovali ljudi iz pariskog studija Arkur (Harcourt), poznatog po umetničkoj fotografiji odnosno portretima u, mahom, crno-beloj tehnici, sa prepoznatljivim stilom kombinovanja osvetljenja i senke.

Foto: Forbes Srbija

Drugi važan korak je mikrolokacija, a u ovom slučaju, napravljen je zanimljiv izbor jer je događaj bio organizovan na pariskom hipodromu Lonšan. Većina gostiju (teško bi bilo to proveriti, ali verovatno nije daleko od istine) nije bila na takvom mestu da bi prva čula informacije o nekom telefonu i odabir neobičnog (neočekivanog) mesta je nešto što će izvesno ostaviti povoljan utisak kod zvanica.

S jedne strane, gosti su „izmešteni“ iz gradske vreve Pariza i pošteđeni muka oko dolaska do neke lokacije u centru, a s druge, još jednom se pokazalo da je uvek bolje dati prednost događaju na otvorenom. Hipodrom je omogućio dovoljno komfora kako 800 prisutnih ne bi imalo problem da se kreće u prostoru, dođe do različitih lokacija, umesto da se u nekoj sali tiskaju i izgovore „milion“ puta pardon u pokušaju da stignu od tačke A do tačke B probijajući se kroz masu.

Registracija putem QR koda na 5-6 punktova omogućila je da ne dođe do bilo kakvog većeg zastoja na ulazu što je česta boljka u organizaciji događaja. Poštovanje satnice takođe je teklo bez problema.

I nakon što se ljudi „smeste“, na red dolazi momenat kreativnosti. Potrebno je veliki broj zvanica animirati i očuvati njihovu pažnju.

Zvanični program

Prvi i veoma težak izazov je zvanični, obavezni deo svakog programa – obraćanje domaćina. Svedeno na oko 30 minuta i iskusnog govornika, ovaj deo protekao je prilično efikasno. Gosti su smešteni na tribine hipodroma uz zanimljiv „set up“, sedenje na jastucima.

Bina je, verovatno na iznenađenje mnogih koji se bave organizacijom događaja, bila minimalistička, bez pozadine koja bi odvlačila pažnju sa dva bočna, velika ekrana na kojima se „vrtelo“ ono najvažnije i gde je i trebalo usmeriti pažnju gostiju.

To je verovatno i olakšalo menadžeru proizvoda za Evropu Nikiju Naharu da lakše „provede“ zvanice kroz prvi deo obraćanja gde se treba pohvaliti misijom i vizijom kompanije, najbrže rastućim brendom pametnih telefona u Evropi i stopama rasta prodaje (67% godina na godinu).

Foto: Forbes Srbija

Šta je bila namera s novom serijom? Nahar je objasnio da je to pokušaj približiti se onom što Arkur radi sa profesionalnom šminkom, posebnim sistemima osvetljenja, naprednom opremom za fotografiju i postprodukcijom, i to smestiti u svačiji džep, na jednom telefonu.

Kako se moglo čuti iz rezultata istraživanja koje je prethodilo izradi telefona, 60% ljudi kaže da se osećaju dobro kada uslikaju odličan portret. S druge strane, trećina priznaje da ne znaju kako da to urade.

Šta znači portret? Naslikati ili prikazati.

Šta znači fotografija? Crtanje svetlom.

Svetlo i senke su ključne za dobru fotografiju. Kako je objasnio Nahar, eksperti Arkura, tehničari, stručnjaci za osvetljenje i fotografi su zajedno s ljudima iz Honora analizirali više od 1.000.000 setova podataka o svetlu i senci da bi došli do rešenja. Kako je dodao, trebalo je spojiti umetnost, tehnologiju i ljude (korisnike telefona).

Foto: Forbes Srbija

Tu je uskočila danas sveprisutna veštačka inteligencija, koja će asistirati da portret bude uspešan. U osnovi, nova tehnologija će pomagati tako što će preoblikovati svetlo i senke na fotografiji, dati potrebnu „dubinu“ uz pomoć optičkih efekata poput blurovane pozadine i umetnički stil dodavanjem ili oduzimanje boja, osvetljenosti i sl.

Kako je rekao, tokom istorije menjali su se stilovi izrada i prikazivanja portreta, ali ostala je ista želja – da sebe ovekovečimo i prikažemo ko smo zaista. Sa društvenim mrežama se ta želja pojačala. Svako može da napravi portret, ali većini izmiče mogućnost da naprave dobar portret.

Aktivacije

Držati pažnju zvanica potrebno je i pre i posle zvaničnog dela, a i ovde su se mogla videti interesantna rešenja i korišćenje lokalnih karakteristika.

Umesto benda, goste je dočekao simpatični gospodin sa harmonikom, prepoznatljive boje zvuka za Francusku, koji je šetao prostorom, svirao i animirao prisutne kako muzikom tako i šalama.

Još jedna atrakcija bio je pantomimičar, a gosti su mogli da se slikaju i s devojkama sa velikim ramovima.

Takođe, u nekoliko navrata, svoje tačke je izvodila i plesna grupa u stilu čuvenog Mulen Ruža.

Najveću pažnju privukla je experience zona, gde je svako mogao da testira nove telefone, proveri kako izgledaju, rade, „leže“ u ruci… Tu je bio i zid na koji su postavljeni novi uređaj, kao i telefoni konkurencije. U njih je bila uperena kamera koja je prikazivala kakav „flikr“ ima svaki od ekrana i zašto je baš novi telefon najbolji kada je reč o zaštiti vida korisnika.

Ipak, bez premca po interesovanju posetilaca bila je mogućnost da se slikaju novim telefonom i za uspomenu dobiju svoju fotografiju u Arkur stilu. Postavljena su dva improvizovana studija u kojima su fotografi studija Arkur strpljivo fotografisali goste, a tehničko osoblje štampalo jedan primerak, a drugi slalo u elektronskoj formi.

Da je ovakva jedinstvena aktivacija bila najveći pogodak organizatora svedoče redovi ispred dva studija. Bilo je potrebno i više od dva sata da bi se stiglo na red, ali to nije umanjilo interesovanje jer je reč o prilici koja se mnogima možda nikada ne bi ponovo ukazala.

Veliko interesovanje za lični Arkur portret; Foto: Forbes Srbija

Kako je objasnila direktorka Arkura u kratkom obraćanju, slikanje u tom studiju je nekada bila privilegija elite i mnoge poznate ličnosti imaju svoje portrete koje su napravili njihovi fotografi – Edit Pjaf, Šarl de Gol, Omar Šarif, Žan Pol Belmondo, Elizabet Tejlor, a u novije vreme Džon Malkovič, Leticija Kasta, Zinedin Zidan i mnogi drugi… Ko bi propustio takvu priliku?

O telefonima

Prvi utisak koji će verovatno imati svako ko uzme novi telefon u ruke jeste to koliko je lagan iako je reč o uređajima gde razlika u težini ne bi trebalo da bude velika. U ovom slučaju jeste.

Posetiocima evropske premijere detaljnije je demonstriran model Honor 200 Pro, koji ima najsnažnije karakteristike.

Foto: Forbes Srbija

Ima trostruki sistem kamere. Glavna, portretna kamera ima 50 megapiksela, kao i druga, telefoto kamera, a uz njih je i ultraširokougaona kamera od 12MP. S prednje strane je selfi kamera od 50MP.

Kako je objasnio Nahar, motor kamere je manji, ali jači. Kombinuje autofokus i optičku stabilizaciju slike da bi se dobile kvalitetnije slike, kako bi čak i početnici mogli da prave dobre slike.

Pored posebnog moda za portrete u stilu studija Arkur, kreatore sadržaja za društvene mreže će obradovati i multivideo mod koji istovremeno snima i željeni sadržaj i onoga ko snima.

Ekran je veličine 6,78 inča, a telefon pokreće procesor Snapdragon 8s Gen3. Ima silicijum-karbonsku bateriju od 5200 mAh, opciju za punjenje kablom i bežično, kao i unapređenu tehnologiju za hlađenje telefona.

Posebno je istakao i efekat na oči korisnika. Telefon automatski prilagođava osvetljenje ekrana u zavisnosti od okruženja i zatamnjuje ga po potrebi.

Dolazi u tri boje – okeanski cijan, klasična crna i moonlight bela.

Honor 200 Pro ima 12 GB RAM-a i 512 GB za skladištenje podataka. Drugi model Honor 200 Lite ima osam GB RAM memorije i 256 GB za podatke dok model Honor 200 ima obe opcije.

Poznate su i cene ovih uređaja. Za model Pro predviđena je cena od 799 evra, model 200 biće u prodaji po cenama od 599 odnosno 649 evra, a najpovoljniji biće model Lite – 329 evra.

Honor 200 i Honor 200 Pro već su dostupni u pretprodaji u Srbiji po cenama od 63.999 odnosno 79.999 dinara. Zvanični početak prodaje sva tri modela kreće 1. jula.