Kako su dve žene razvile mobilnu aplikaciju za unapređenje emocionalne inteligencije

Kompanije koje ulažu u razvoj mekih veština (soft skills) svojih radnika su profitabilnije i srećnije, poručuju iz startap preduzeća Floriš (Flourish) koje je razvilo mobilnu aplikaciju za razvoj emocionalne inteligencije.
Osnivačice Floriša Jasna Pejović i Valentina Radulović su 2022. razvile mobilnu aplikaciju koja funkcioniše tako što najpre testira trenutni nivo razvoja emocionalne inteligencije korisnika, a potom kroz jednostavne i kratke vežbe omogućava njen razvoj.
„Floriš je pristupačan i efikasan alat za razvoj emocionalne inteligencije odnosno mekih veština – razvija samopouzdanje, jača naše snage, smanjuje uticaj slabosti, razvija komunikacione veštine, liderske kapacitete, smanjuje stres“, kaže za Forbes Crna Gora izvršna direktorka Floriša Jasna Pejović.
Floriš je prošlog meseca dobio nagradu Privredne komore Crne Gore (PKCG) za najinovativniju kompaniju, što im je, prema rečima Pejović, dodatni vetar u leđa.
„Ovo je prvi put otkako PKCG dodeljuje nagrade za uspešna preduzeća da je nagradu za najinovativniju kompaniju dobilo preduzeće koje je ujedno i startap. Ovo predstavlja istorijski momenat za Crnu Goru i startap zajednicu“, rekla je Pejović.
Kako dodaje, u Florišu veruju da će ih kompanije koje ulažu u razvoj zaposlenih u Crnoj Gori sada, još lakše, prepoznati kao partnera koji im može pomoći da brzo, efikasno i pristupačno razvijaju meke veštine velikog broja svojih zaposlenih.
„Dodatno, nagrada će pomoći u građenju pozitivne percepcije i izvan naših granica“.
Prema njenim rečima, inovativnim preduzećima, pogotovo startapovima, ovakva priznanja pomažu u razvijanju kredibiliteta i pozitivne percepcije, koja otvara vrata novim prilikama i novim klijentima.
„Kada imate inovativan proizvod najteži korak je doći do toga da je vaše rešenje prihvaćeno i da se počne koristiti masovno“.
Emocionalna inteligencija temelj uspeha
Pejović poručuje da je emocionalna inteligencija temelj uspeha kako pojedinaca tako i kompanija.
U emocionalnu inteligenciju spadaju kompetencije kao što su: samopouzdanje, upravljanje stresom, kreativnost, prilagodljivost, empatija, komunikacija, liderstvo, rešavanje konflikata.
„Od nje zavisi naša sreća, zadovoljstvo, ali i uspeh na poslu i visina zarade“.
A kako su zadovoljstvo i produktivnost zaposlenih u direktnoj vezi sa emocionalnom inteligencijom, kompanije koje ulažu u razvoj mekih veština svojih radnika su, poručuje, profitabilnije i „srećnije“.
Ukazuje da UNICEF i Svetski ekonomski forum kompetencije emocionalne inteligencije stavljaju u sam vrh kompetencija na čiji razvoj treba staviti fokus u narednim godinama, ali njihov razvoj košta i zahteva puno vremena, te je zato nedostupan većini ljudi i organizacija.
„Kod nas je ovaj pojam manje poznat i prihvaćen nego na primer u SAD. Međutim, većini ljudi i kompanija je poznat pojam meke veštine, koje su zapravo odraz emocionalne inteligencije“.

Kako je rođena ideja za Floriš
Govoreći o svojim počecima, navodi da je 2019. sa prijateljicom, a sada i poslovnom partnerkom Valentinom Radulović postala sertifikovani treneri za razvoj emocionalne inteligencije.
„Tada smo naučile koliko je ona važna za uspeh pojedinaca i kompanija, ali smo shvatile i da je njen razvoj skup i vremenski zahtevan za većinu. Zahvaljujući našem primarnom obrazovanju iz oblasti matematike i informacionih tehnologija, shvatile smo da možemo kreirati digitalnog trenera za razvoj emocionalne inteligencije i na taj način omogućiti velikom broju ljudi da pristupačno, jednostavno i brzo razvijaju ove kompetencije. Tako je rođena ideja za Floriš“, priča Pejović.
Put od ideje do realizacije je trajao skoro dve godine.
U aprilu 2020, ideju su, kaže, stavile na papir, a u februaru 2022. su imali prvu verziju aplikacije.
„Naši partneri u realizaciji su DigitalDen hab i tehnološki partner Amplitudo, sa kojima smo udružili snage da bismo ideju pretvorili u proizvod. Tokom svakog razvojnog koraka smo imali i mentorsku pomoć stručnjaka kako iz regiona tako i iz celog svijeta, bili smo deo nekoliko akceleratora – BoostmeUp, EU4Tech, UNDP Boost, BigBooster, EBRD StarVenture“, navela je Pejović.
Dodatno, osvajali su finansijsku pomoć na konkursima glavnog grada, Ministarstva ekonomskog razvoja i Fonda za inovacije, kao i na brojnim stranim takmičenjima.
„Razvoj inovativnih ideja košta i traje, zahteva viziju i predani rad. Uspeh se ne postiže preko noći, ne postoje prečice. Udruživanje sa pravim partnerima i mentorska pomoć su od ključne važnosti“, poručuje Pejović.
Pejović objašnjava da je Floriš pristupačan i dostupan kako organizacijama, tako i pojedincima.
„Tokom perioda januar -jun 2023. uz podršku Fonda za inovacije i partnerstvo sa Univerzitetom Crne Gore, Filozofskim fakultetom, Odsekom za psihologiju, sprovedeno je naučno istraživanje kojim se dokazalo da Floriš razvija emocionalnu inteligenciju i to već u prva tri meseca korišćenja“, kazala je.
Ovo istraživanje je otkrilo i da je za postizanje optimalnih rezultata aplikaciju dovoljno koristiti dva puta nedeljno, svaki put 10-ak minuta, te da 70 odsto korisnika već nakon prvih mesec dana poveća emocionalnu inteligenciju, dok nakon tri meseca ovaj broj skače na 85,9 odsto.
„Ovo je istorijski rezultat koji nam je pomogao da dodatno unapredimo aplikaciju i steknemo veće poverenje postojećih, ali i budućih korisnika. Korisnici aplikacije mogu skinuti sertifikate o kompletiranim treninzima koje mogu priložiti uz svoj CV“.

Floriš u katalogu UNDP
Među prvim korisnicima Floriš aplikacije je Univerzitet u Denveru u SAD, a aplikacija se od septembra 2022. nalazi u UNDP (Program za razvoj Ujedinjenih nacija) katalogu preporučnih rešenja koja, prema rečima Pejović, menju svet na bolje, kao jedino rešenje iz jugoistočne Evrope.
„Danas Floriš koriste Erste banka, Adiko banka, Crnogorski Telekom, UNDP i mnogi drugi. U ovom trenutku u samoj aplikaciji imamo nekoliko hiljada registrovanih korisnika“, navela je.
Vizija ove kompanije je, kako dodaje, da razvoj emocionalne inteligencije bude dostupan svim ljudima na efikasan i pristupačan način, čineći ih zdravijim, srećnijim i uspešnijim, utičući tako i na kompanije i društvo u celosti.
„Vredno radimo na realizaciji ove vizije i uživamo u svakom rezultatu koji nas približava cilju“, poručila je Pejović.
Biljana Matijašević, urednica Forbes Crna Gora