Ova godina biće presudna za električna vozila

Inovacije Forbes 22. jan 2025. 07:00
featured image

22. jan 2025. 07:00

Trampova administracija stupila je na dužnost, a poznato je da ona ima skeptičniji stav prema električnim vozilima u poređenju sa odlazećom administracijom Bajdena.

„Nova administracija predstavlja izazove u kratkom roku“, rekao je Basem Amuri, izvršni direktor kompanije EV Connect Inc, koja nudi softver i usluge za upravljanje punjenjem električnih vozila.

Poreski kredit od 7.500 dolara za kupovinu električnog vozila mogao bi biti na listi za ukidanje. „Mislim da će biti eliminisan u kratkom roku“, rekao je Amuri.

U isto vreme, izvršni direktor je napomenuo da prognoza nije potpuno pesimistična.

„Došli smo do kritične tačke u prihvatanju električnih vozila“, rekao je Amuri u intervjuu ranije ovog meseca. „Postigli smo kritičnu masu“.

Dodao je da su električna vozila postala „prava opcija za veći broj potrošača“.

EV Connect je osnovan 2009. godine, a usluge kompanije uključuju obezbeđivanje rešenja za punjenje električnih vozila za poslovne subjekte i instalaciju stanica za punjenje. Kompaniju je 2022. preuzeo Šnajder Elektrik, koji se bavi elektrifikacijom i automatizacijom.

Električna vozila (EV) suočavala su se sa izazovima zbog zabrinutosti u vezi sa dometom između punjenja i dostupnošću stanica za punjenje. Basem Amuri istakao je da postoje znaci napretka. „Vozači sve bolje razumeju realnost“, rekao je. Dodao je da se „80% do 90% punjenja odvija kod kuće. Mislim da ljudi počinju to da shvataju“. Takođe je napomenuo da „većina automobila sada ima domet oko 560 kilometara“.

Mešoviti rezultati za EV u 2024

Neki proizvođači automobila, poput Dženeral Motorsa (GM), usporili su investicije u EV tehnologiju.
GM je 2. decembra objavio da će prodati svoj udeo u skoro završenoj fabrici baterija u Lansingu, Mičigen, svom partneru u zajedničkom preduzeću, LG Energy Solution. Detalji transakcije nisu otkriveni, ali GM očekuje povraćaj svoje investicije. Kompanija će se sada oslanjati na dve fabrike baterija u Ohaju i Tenesiju za snabdevanje svojih fabrika koje proizvode električna vozila.

„Nije nam bio potreban taj kapacitet“, izjavila je Meri Bara, izvršna direktorka GM-a, na događaju Automotive Press Association u decembru.

Bara, međutim, ostaje snažan podržavalac EV-a: „Fundamentalno verujemo da su električna vozila bolja“, rekla je. Takođe je priznala da je dostupnost punionica i dalje problem. „Ne možemo da preduhitrimo potrošača“.

GM je 3. januara izvestio da je njegova prodaja EV u SAD-u porasla više nego dvostruko u četvrtom kvartalu, dostigavši 43.982 jedinice. Na godišnjem nivou, isporuke EV-a skočile su 50%, na 114.432 vozila.

Industrijski lideri o budućim investicijama

U novembru, na drugom događaju Automotive Press Association, izvršni direktor Tojote, Dejvid Krist, rekao je da će industrijske investicije nastaviti svoj tok bez obzira na promenu administracije.

„Važno je shvatiti da se investicije ne mogu poništiti za četiri godine“, izjavio je u Troji, Mičigen.

„Kada se pravac postavi, proces je nepovratan“, dodao je. Tojota je najavila EV i modele sa priključnim hibridima, kao i fabriku za proizvodnju baterija u Severnoj Karolini, koja treba da počne s radom 2025. sa 14 proizvodnih linija.

Budućnost EV industrije

Amuri iz EV Connect-a predviđa da bi ova godina mogla doneti spajanja i akvizicije u bazi dobavljača za EV industriju. „Biće pobednika i gubitnika, a to ćemo jasnije videti 2025. godine“, rekao je.

Bil Kenig, saradnik Forbes