Bruk Šilds je sada direktorka svog biznisa i zaslužila je mesto na Forbes listi najuspešnijih dama

Nakon decenija provedenih kao zaštitno lice tuđih brendova, glumica ima novi posao: preduzetnica u oblasti nege kose.
„Prodavala sam stvari za druge ljude ceo svoj život. Nikada nisam mislila da ću biti generalni direktor“.
Ali sa 59 godina, Bruk Šilds je iznenada i osnivač i generalni direktor. U junu je dugogodišnja glumica i model lansirala Commence, kompaniju za negu kose sa sedištem u Njujorku namenjenu ženama starijim od 40 godina, koju je osmislila tokom pandemije.
Još je rano – Šilds je prikupila 3,5 miliona dolara od spoljnih investitora kako bi pomogla u finansiranju prva tri proizvoda Commence-a, lansirana u junu. Ali, kako kaže, ovo je već najizazovnija i najuzbudljivija faza njene karijere.
Nova poglavlja su suština naše četvrte godišnje liste 50 iznad 50, koja ističe 200 žena koje prave profesionalne talase – bilo da osnivaju kompaniju, preoblikuju filantropiju ili prave nova naučna otkrića – nakon 50 godina.
Lista, koju pravimo u saradnji sa voditeljkom MSNBC-a Mikom Brzezinski i njenom inicijativom Know Your Value, podeljena je u četiri kategorije sa po 50 žena: Investicije, Uticaj, Inovacije i Stil života.
Naravno, kao i većina žena na našoj listi, biografija „ispod 50“ Bruk Šilds nije ni malo loša: njen prvi angažman kao modela bio je kada je imala 11 meseci (za Ivory sapun); deceniju kasnije igrala je dete prostitutke u filmu Pretty Baby, koji je izašao 1978. godine i doneo i kontroverze i pohvale kritičara. Sa 15 godina, Šilds je postala zaštitno lice Calvin Klein farmerki („Želite li da znate šta je između mene i mojih Calvin-a? Ništa“ – bila je poznata rečenica).
„Ona je iskrena“, kaže Calvin Klein, sada 81-godišnjak, o privlačnosti Šilds. „Ne možete se osloniti na previše ljudi, ali možete se osloniti na ono što ona kaže – da stvarno to misli i veruje i želi da učini nešto dobro za ljude“.
Taj pokretački duh promena je deo onoga što je inspirisalo Šildsovu da izgradi Commence. Tokom pandemije, započela je blog i onlajn zajednicu za žene starije od 40 godina i stalno je slušala da se njena publika oseća nevidljivo za industriju lepote.
„Postojao je osećaj da, kada dostignete određene godine, odjednom gubite svu svoju vrednost“, kaže ona. Bilo je i mnogo specifičnih pitanja o nezi kose – kako upravljati novim teksturama sede kose, povećanom suvoćom temena i sporijim rastom kose koji mogu nastati u srednjim godinama. Nisu se žalile; želele su rešenja“, kaže Šilds.
Kako bi došla do rešenja, regrutovala je tim iskusnih rukovodilaca u maloprodaji i industriji lepote – uključujući Karlu De Bernardo, koja je izgradila marketinške strategije za Macy’s, i Marka Knitovskog, bivšeg stručnjaka za proizvode i mirise za Victoria’s Secret.
Zajedno su se fokusirali na ono što Šildsova naziva „hero“ proizvodima: instant (suvi) šampon (koji se prodaje za 21 dolar), regenerator koji se ne ispira (26 dolara) i serum za zgušnjavanje korena (30 dolara).
Ovaj trio je lansiran 3. juna, samo onlajn na shopcommence.com. Još je rano za procenu prihoda, ali Šilds je optimistična: „Proizvodi moraju sami govoriti za sebe. Ne zovu se ‘The Brooke’ ili ‘The Brooke Look Brand’ ili slično“, kaže ona. „Ovaj brend mora da živi zauvek“.
Ono što, idealno, neće živeti zauvek: snishodljivi stavovi određenih (neimenovanih) investitora. Kada je Šilds shvatila da će Commence zahtevati više kapitala nego što je mogla da obezbedi iz sopstvenih sredstava, uradila je ono što većina preduzetnika radi: obratila se anđeoskim investitorima i venture kapitalistima za početno finansiranje.
I iako je veći deo poslednjih pet decenija provela kao model i glumica, Šilds je stavila nogu na vrata kada je previše muških VC-ova uz svoju odluku o investiranju dodalo i predavanje o tome šta radi pogrešno kao preduzetnica.
„Sećam se da sam jednog dana rekla, ‘Razumem vašu potrebu da mi kažete šta radim pogrešno. Ali u ovom konkretnom slučaju, nisam tražila vaš savet’“, seća se ona. „ ‘Samo sam tražila vaš novac’”.
Megi Mekgrat, novinarka Forbes