Forbes dodelio nagradu za životno delo Bernaru Arnou, vlasniku brenda Luj Viton

Lideri Forbes 20. nov 2024. 17:00
featured image

20. nov 2024. 17:00

Bernar Arno, predsednik i izvršni direktor grupe LVMH, dobio je danas nagradu za životno delo Malkolm S. Forbs na Forbes globalnoj konferenciji za glavne izvršne direktore (Forbes Global CEO Conference) 2024. u Bangkoku.

Ova nagrada odaje priznanje za dostignuća tokom čitave karijere. Slavi globalni poslovni uspeh osobe koja oličava i predstavlja ideale preduzetništva koje je promovisao pokojni Malkolm S. Forbs, legendarni izdavač magazina Forbes.

Građevinac u svetu luksuza

Po obrazovanju građevinski inženjer, Arno je pretvorio malo bogatstvo iz porodične građevinske firme na severu Francuske u globalnu modnu imperiju vrednu više milijardi dolara. Sa neto vrednošću od 156 milijardi dolara, Arno je peta najbogatija osoba na svetu, prema podacima u realnom vremenu koje objavljuje Forbes.

Arno je osnovao LVMH kako bi postao najveći svetski konglomerat luksuznih brendova po tržišnoj vrednosti (312 milijardi dolara), sa portfoliom većim od 75 luksuznih brendova, uključujući vodeće Luj Viton i Moe Henesi. Francuski tajkun je započeo svoj put akvizicijom Kristijan Diora 1984. godine. Tokom četiri decenije spojio je niz poslova pod okriljem LVMH-a. Najveći je bio preuzimanje američkog proizvođača nakita Tifani za 15,8 milijardi dolara 2021. godine.

„U njegovom životopisu nije bilo ničega što bi ukazivalo na to da će doneti revoluciju u industriju luksuza. Ali veliki uvidi i inovacije često dolaze od autsajdera koji uoče ono što drugi nisu videli“, rekao je Stiv Forbs, predsednik i glavni urednik Forbes Media, dok je uručivao nagradu Arnou. „Kada je Bernar Arno saznao da je Kristijan Dior, biser francuskog luksuza, zakopan u porodičnom tekstilnom konglomeratu, prepoznao je priliku koju su drugi prevideli. Video je osnovu za nešto izvanredno“.

Forbes Arno
Foto: Forbes Asia

Profitabilnost je posledica

LVMH, koji posluje sa više od 6.000 prodavnica širom sveta i zapošljava više od 200.000 ljudi, zabeležio je rast neto profita od 8% prošle godine, na 14,1 milijardu evra. Prihod je iznosio 86,2 milijarde evra, zahvaljujući snažnom rastu u svim poslovnim sektorima, uključujući parfeme i šminku.

„Ne težimo kratkoročnom rastu profita. U kompaniji kažemo da je profitabilnost posledica“, rekao je 75-godišnji Arno u svom govoru prilikom primanja nagrade. „Naš cilj je da stvaramo najlepše proizvode najvišeg nivoa kvaliteta“.

Arno je prvi put proširio globalni uticaj LVMH-a na Kinu 1990-ih godina. Tamo je rastuća kupovna moć rezultirala eksponencijalnim povećanjem prodaje. Taj region je sada najveće tržište za kompaniju, koje je činilo oko 34% ukupne prodaje grupe u 2023. godini. SAD su na drugom mestu sa 26%.

Pored izgradnje LVMH-a u globalni modni konglomerat, Arno je poslednjih godina ulagao i u tehnološke kompanije. Njegova holding kompanija Agache podržava venture capital firmu Aglaé Ventures, koja ulaže u kompanije poput Netfliksa i Bajtdensa.

Petoro dece u biznisu

Oslanjajući se na uverenje da aktivno učešće porodice akcionara u poslovanju pruža stabilnost i kontinuitet, svih petoro Arnoove dece radi u LVMH-u.

„Aktivna vlasnička porodica je neverovatna prednost za kompaniju. Pruža stabilnost, kontinuitet u strateškim odlukama, konstantnu kontrolu u realizaciji i dugoročnu perspektivu“, rekao je Arno.

Najstarija ćerka, Delfin (49), predsednica je i izvršna direktorka Christian Dior Couture-a, drugog najprofitabilnijeg brenda grupe nakon Louis Vuitton-a.

Antoan (47) je zadužen za imidž i održivost grupe, kao i za funkciju potpredsednika i izvršnog direktora holding kompanije Christian Dior SE, preko koje porodica kontroliše LVMH.

Početkom novembra, Aleksandar (32) je imenovan za zamenika izvršnog direktora Moet Hennessy-a, nakon što je četiri godine proveo kao viši rukovodilac u Tiffany & Co. u Njujorku, gde je bio zaslužan za osvežavanje brenda. Frederik (29) vodi jednu od glavnih porodičnih holding kompanija, Financière Agache, dok Žan (26) upravlja proizvodnjom satova u Louis Vuitton-u.

Džonatan Burgos, novinar Forbes