Gvinet Paltrou nema fakultetsku diplomu, ali je danas jednako dobra direktorka kao i glumica

„Najmoćnije se osećam kada sam nemilosrdno u skladu sa sobom“, kaže Gvinet Paltrou, osvrćući se na svoj put od Oskarom nagrađene glumice do izvršne direktorke. „Počela sam u potpunosti da prihvatam sebe i sve svoje greške… Mogu da stojim čvrsto na svojim nogama“. Ova filozofija samoprihvatanja oblikovala je nekonvencionalni put Paltrou u poslovnom liderstvu.
Kada je osnovala Goop 2008. kao jednostavan bilten iz svoje kuhinje, nije imala formalno poslovno iskustvo, plan ili ideju da će prerasti u brend koji danas poznajemo. Ono što je počelo kao strastveni projekat u kojem je delila preporuke za putovanja, recepte i otkrića vezana za šoping, evoluiralo je u imperiju, sa Paltrou kao disruptivnom silom u svetu velnesa i trgovine.
Guglala skraćenice koje nije znala
Prelazak sa filmskog platna u poslovne vode nije prošao bez izazova. Paltrou je preuzela ulogu izvršne direktorke 2016. „Nisam završila fakultet. Nisam prošla kroz korporativno okruženje“, iskreno priznaje u intervjuu na Forbes samitu moćnih žena 2024. „Nisam znala ništa o onome što radim“. Ovaj nedostatak formalne poslovne obuke u početku je doveo do trenutaka sumnje u sebe. „Guglala sam akronime ispod stola“, otkriva Paltrou. „Mislila sam da će svi pomisliti da sam glupa“.
Međutim, upravo je ta spremnost da prigrli ranjivost postala temelj njenog stila liderstva i Goop-ove evolucije. „Ja sam pravi zagovornik prihvatanja“, kaže ona. „Ako postoji nelagodnost, želim da se suočim s njom. Teške stvari i teški razgovori su jedini zaista vredni“.
Kako je Goop evoluirao da obuhvati sadržaj, trgovinu i događaje, filozofija liderstva Gvinet Paltrou nastavila je da se fokusira na autentičnost i stalno učenje. „Kada sledimo instinkte kompanije, obično je to prava stvar“, napominje. Ističe važnost vernosti misiji Goop-a usred brzog rasta i promena u industriji. „Najbolje je samo prigrliti svoju nišu, a rast može doći iz toga“, objašnjava. „Mnogo grešaka sam napravila jer nisam razumela to“.
Njen pristup doveo je Goop do teritorija koje se često smatraju kontroverznim, postavljajući brend u središte razgovora o ženskom blagostanju. Goop je bio jedan od prvih brendova koji je promovisao čistu lepotu i bavio se temama seksualnog zdravlja. „Sećam se da sam pričala o zdravlju creva još tada i da su se ljudi plašili“, priseća se Paltrou. „A sada, naravno, to je postalo standardno, svi znamo da zdravlje creva utiče na ostatak našeg sistema“.

Nekad uspešni, nekad ne
Ono što Paltrou izdvaja u poslovnom svetu je njena osvežavajuća iskrenost o stvarnosti rasta. „U nekim godinama smo udvostručili rast. U nekim godinama smo stagnirali. U nekim godinama smo u padu, pa se opet vratimo“, kaže ona. „Ali nastavljamo dalje. Imamo jasnu nameru u onome što radimo, i ponosna sam što smo i dalje živi i jaki“. U nedavnoj strateškoj promeni, Goop se fokusirao na svoje osnovne snage u oblasti lepote, mode i hrane, suočavajući se sa sve većom konkurencijom.
Gledajući u budućnost, Paltrou ostaje fokusirana na jačanje osnovnih ponuda Goop-a dok nastavlja da inovira. „Samo treba da nastavimo da jačamo svoje snage. Šta nas čini jedinstvenim, šta nas čini da smo to mi? Kako možemo da nastavimo da se oslanjamo na to? Kako možemo da inoviramo iz te tačke?“. Ova strategija se poklapa sa ličnom putanjom Gvinet Paltrou. Sada u pedesetim godinama, ona vidi ovu fazu života kao vreme metamorfoze. „Nikada se nisam osećala bliže sebi u životu“, otkriva. „Dobila sam neverovatnu priliku da preispitam i iskoristim ovu bizarno dobijenu slobodu, i puna sam mogućnosti“.
Moira Forbes, izvršna potpredsednica Forbes