Amazon ulazi u prodaju automobila

Amazon će omogućiti korisnicima u Sjedinjenim Američkim Državama da naruče Hjundai (Hyundai) vozila putem interneta od sledeće godine, prema zajedničkom saopštenju obe kompanije.
Amazon ulazi u automobilski biznis nudeći opciju direktne prodaje potrošaču, što je uglavnom nedostupno za većinu tradicionalnih proizvođača automobila.
Kupci će moći da kupe Hjundai vozilo putem interneta sa opcijom preuzimanja vozila u lokalnom salonu ili isporuke na kućnu adresu.
Moći će da pretraže dostupna Hjundai vozila u njihovom regionu prema modelu, boji i karakteristikama, a zatim završe proces putem Amazona koristeći izabrano plaćanje i opcije finansiranja, navode obe kompanije.
Amazon je izjavio da će nova funkcionalnost „stvoriti još jedan način da dilerski centri povećaju svest o izboru i pruže pogodnost kupcima“.
Kao deo partnerstva, Hjundai vozila će uključivati Amazonovu Aleksu počevši od 2025. godine, prema saopštenju, omogućavajući vozačima da „pitaju Aleksu“ za informacije o saobraćaju ili vremenskim uslovima.
Prema istraživanju iz prošle godine koje je sproveo Koks automotiv (Cox Automotive), firma za istraživanje industrije, procenjeno je da je 81% kupaca reklo da onlajn prodajne usluge poboljšavaju proces kupovine vozila. Kupci električnih vozila takođe su skloniji da kupuju vozila potpuno onlajn u poređenju sa kupcima benzinskih vozila, prema istraživanju.

Amazon je lansirao Amazon vijekls (Amazon Vehicles) 2016. godine, kao „destinaciju za istraživanje automobila“. Kompanija je takođe lansirala digitalne izložbene salone za neke automobilske brendove, omogućavajući korisnicima da istražuju i upoređuju vozila, iako nisu mogli da ih kupe direktno putem Amazona.
Nekoliko automobilskih brendova uvelo je opcije onlajn prodaje vozila direktno potrošačima u poslednjih nekoliko godina, uključujući Tesla i Rivian, startap za električna vozila podržan od strane Amazona. Drugi automobilski proizvođači su blokirani franšiznim zakonima koji zabranjuju proizvođačima automobila da zaobilaze dilerske centre, prema Vol strit žurnalu. Izvršni direktor Forda, Džim Farli (Jim Farley), zatražio je nove propise, sugerišući ranije ove godine da mogućnost direktne prodaje vozila potrošačima može uštedeti kompaniji oko 2.000 dolara po vozilu.
Taj Raš, novinar Forbes