Automobil koji je kralj puteva: Predstavljamo Cadillac Escalade IQ 2025

Lifestyle Forbes 26. avg 2025. 07:00
featured image

26. avg 2025. 07:00

Verovatno nisam prava osoba za testiranje ove vožnje vredne 160.400 dolara. Kada vozilo teži više od četiri tone i košta koliko i dvogodišnja plata prosečnog Amerikanca, potreban vam je kralj, tajkun ili bogataš da sedne na suvozačevo mesto i da svoj doprinos.

Mnoga jutra bih izlazio iz kuće i šetao oko ove džinovske, neverovatno brze (0-100 km/h za nešto više od četiri sekunde) mašine nalik Fort Knox i osećao se kao mrav. Čak bi i Toni Soprano, krupan momak koji je poznat po tome što je vozio i izbegao pokušaj atentata u Escalade-i, mogao da se začudi zbog same veličine IQ-a. Sinoć sam, na primer, prošao pored jednog starijeg Escalade-a i divio se koliko je mali. Hajde da ga pogledamo izbliza.

Izgled

Cadillac Escalade IQ iz 2025. je vizuelno ogroman, ali je to pomalo varljivo. Iz daljine izgleda kao standardni SUV, ali izbliza, njegove slonovske proporcije su zaista očigledne. Krovna linija u fastback stilu počinje već od B-stuba, a velika udaljenost između kontrolne table i osovine daje mu elegantan stav. Međutim, zanimljivo je da tokom cele nedelje testiranja nisam dobio nijedan pogled, nijedno trubljenje, pa nijedan kompliment.

Unutrašnjost

Ovo je verovatno najbolji enterijer kompanije Dženeral motors ikada — izuzev predstojećeg Celestiq-a, koji košta 340.000 dolara. Kabina je, opet, masivna, prefinjena i bez plastike koja se koristi za reciklirane delove. Široki zakrivljeni ekran od 55 inča proteže se od jednog do drugog A-stuba napred. Dizajnerskih detalja ima u izobilju, od 42 rešetke zvučnika do paketa „Executive Rear Seat“ sa masažnim sedištima u drugom redu.

Zahvaljujući odsustvu tunela za menjač, izduvnih i gorivnih cevi, unutrašnji prostor deluje otvoreno i rasterećeno. Loš dan? Uđi, šefe. Uskoro ćeš se osećati bolje. Nema paljenja. Samo sedneš, vežeš se i spreman si za pokret. Pogledaj levo, pogledaj desno. Gde god da ideš, najveća si mačka u džungli.

Tehnologija i zvučni sistem

Zakrivljeni ekran od 55 inča nudi rezoluciju od 8K za vozača i 4K za suvozača. Ekran je upotpunjen vrhunskim ozvučenjem – AKG Studio Reference sistemom sa 42 zvučnika koji obavija kabinu kristalno čistim zvukom. Super Cruise funkcija za vožnju bez upotrebe ruku dolazi kao standard i odlično se pokazala na testiranju, iako joj nisam dao pravu priliku zbog gustog saobraćaja gde god da sam vozio – jednostavno mi nije bila potrebna.

Zahvaljujući Arrival Mode režimu za dijagonalno kretanje, Low Ride režim za dramatične izlaske i vazdušnim oslanjanjem u kombinaciji sa MagneRide amortizerima, ova tehnologija pruža stvarne prednosti, a ne samo trikove. Sve to zahteva dosta učenja i privikavanja.

Motor

Dva elektromotora proizvode čak 680 konjskih snaga 615 lb-ft obrtnog momenta. Uključite režim Velocity Max pomoću crvenog dugmeta sa oznakom „V“, snaga skače na 750 konjskih snaga i 785 lb-ft. Energiju obezbeđuje baterijski paket kapaciteta 205 kWh – jedan od najvećih na tržištu – što je ujedno i jedan od razloga zašto je vozilo toliko teško. Rezultat? Domet od 740 km. Cadillac navodi maksimalnu brzinu punjenja od 352 kW, pri čemu se za samo 20 minuta može dodati 328 kilometara dometa.

Vožnja

Sa težinom od 4.140 kilograma, Escalade IQ je najteže putničko vozilo za čijim volanom sam ikada sedeo. Čak je i Hummer H1 iz 2000-ih je bio lakši – nešto više od 3.200 kilograma. Ali to nikada ne biste rekli. Na pravcu, brži je od Escalade-V. Od 0 do 100 km/h stiže za 4,6 sekundi, naspram 4,7. Vožnja je izuzetno mirna – Cadillac je ciljao na „izolovanu preciznost“ – i u tome je uspeo.

Zahvaljujući upravljanju na sva četiri točka i prečniku okretanja manjim od 12 metara, vozilo je iznenađujuće okretno. Put kočenja sa 96 km/h iznosi 40,5 metara – što je sasvim prihvatljivo za njegovu masu. Tokom testiranja na planinskom terenu, IQ se čvrsto držao puta. Biće vam potrebno malo vremena da se naviknete na naglo ubrzanje i imaćete problem sa izračunavanjem kada i koliko da povučete desnu nogu kada se približavate zaustavljenom saobraćaju. To je umetnost i deo zabave u vožnji ovog modela.

Prostor za unapređenje

Ta masa i dalje ostaje kao „slon u sobi. Ona utiče na kočenje, potrošnju energije i ekološki otisak. Nema načina da se to izbegne – ako vozite ovako nešto, vi ste jedan od razloga zašto neki ljudi preziru terence. Niko ne može da vas obiđe, a ni da vidi oko vas. Ako udarite u nešto, to nešto će definitivno osetiti više nego što bi to osetili u Rav4 ili Hondi Civic. Sa ovom džinovskom mašinom dolazi i džinovska odgovornost. Za duža putovanja – ovo je prava nežna zver. Ali kada morate da obavite nekoliko poslova po gradu poput supermarketa, pošte i teretane – sama masa počinje da zamara. Ako kupite IQ, trebalo bi da kupite i skuter za te stvari, a „velikog momka“ ostavite za duga putovanja.

Centralna konzola IQ-a je vrhunac filozofije „ubaci sve osim sudopere“ u dizajn automobila, i ako vam je to zanimljivo, satima ćete uživati otkrivajući čemu služi svaki taster i funkcija. Ako ste više tip naivnog čoveka koji voli pljeskavicu i pomfrit, kao što sam ja, možda će vas malo iritirati neke od njegovih funkcija, poput toga što morate da uđete u softver i prođete kroz dva ekrana da biste otvorili kasetu.

Sigurnost

Iako Escalade IQ sa punim opterećenjem – putnicima, prtljagom, tečnostima – premašuje 4.550 kilograma, čime postaje izuzet od određenih NHTSA testiranja, asistencije u vožnji poput automatskog kočenja u nuždi, adaptivnog tempomata, nadzora mrtvog ugla i Super Cruise sistema za vožnju bez ruku.

Garancija

Cadillac nudi ograničenu garanciju u trajanju od četiri godine ili 80.000 kilometara, kao i garanciju na pogonski sklop od šest godina ili 112.000 kilometara. Komponente električnog pogona dobijaju osam godina ili 160.000 kilometara. Prvi servis je besplatan.

Zaključak

Bilo je potrebno nekoliko dana da se zaljubim — ili obrnuto — ali kada se desilo, bilo je snažno. Ako imate novca i želju da budete kralj puta, ovo je pravi med među SUV-ovima.

Džoš Maks, saradnik Forbes