Četiri navike koje vas čine simpatičnijim među kolegama

Lifestyle Forbes 25. mar 2025. 07:00
featured image

25. mar 2025. 07:00

Biti simpatičan u poslovnom svetu ne znači imati najupečatljiviju ličnost ili pričati najviše. To su male, dosledne navike koje čine da vam ljudi veruju, poštuju vas i zaista žele da rade s vama. Pre nego što izgovorite i jednu reč, vaši postupci već govore umesto vas – glasno i jasno.

To sam iskusio iz prve ruke. Kada sam tek počinjao da gradim svoju karijeru, mislio sam da se uspeh svodi na kvalifikacije i iskustvo. Ali iznova i iznova sam gledao kako prilike odlaze ljudima koji su bili omiljeni u društvu. Onima koji su činili da se drugi osećaju prijatno, cenjeno i saslušano. Tada mi je sinulo: simpatičnost nije samo „lepa osobina“. Ona pravi ključnu razliku.

Želite da ljudi zaista uživaju u radu s vama? Sve se svodi na sitnice. Evo četiri jednostavne navike koje odmah povećavaju vašu simpatičnost.

Delite dobru energiju i osmeh

Ljudi osećaju vašu energiju pre nego što progovorite. Držite se uspravno, ostvarite kontakt očima i osmehnite se. Da, čak i tokom telefonskog razgovora. Istraživanje objavljeno u časopisu Nature Human Behaviour pokazalo je da kada se vi osmehnete, i drugi nesvesno uzvraćaju osmeh. To stvara trenutnu povezanost i čini da delujete pouzdanije i sposobnije. Ukratko, osmeh već pola posla obavlja za vas.

Dobra energija je zarazna. To ne znači da treba da budete prenaglašeni ili da forsirano iskazujete oduševljenje zbog svake sitnice. Samo održavajte laganu atmosferu, fokusirajte se na rešenja umesto na probleme i izbegavajte da budete osoba koja uvek pronalazi razlog za žalbu. Niko ne voli one koji kvare atmosferu.

Evo u čemu je stvar: kada ostanete pozitivni, čak i kada stvari ne idu po planu, ljudi to primećuju. To pokazuje samopouzdanje i otpornost. Još važnije, vaša energija se prenosi na druge. Ako unosite dobre vibracije, one će vam se prirodno vraćati, čineći vas trenutno pristupačnijim.

govor tela, kancelarija, posao
Shutterstock/ fizkes

Držite svoju reč

Ako kažete da ćete nešto uraditi, uradite to. Tačka. Bilo da je u pitanju slanje članka, povezivanje s nekim ili jednostavno dolazak na vreme – doslednost pravi ogromnu razliku. Kada drugi znaju da mogu da se oslone na vas, vaši lični i profesionalni odnosi cvetaju.

Osobe koje su omiljene u društvu ne otkazuju u poslednjem trenutku niti dolaze sa zakašnjenjem od 30 minuta. One se pojavljuju, ispunjavaju obećanja i drže svoju reč. Osim ako ih život ne iznenadi nečim neočekivanim. Naravno, dešavaju se nepredviđene situacije. Kada do njih dođe, važno je komunicirati. Obavestite drugu osobu i pronađite način da ispravite situaciju. Taj mali trud pokazuje poštovanje prema njihovom vremenu i jača poverenje.

Pouzdanost takođe čini društvene i poslovne interakcije mnogo manje stresnim. Kada ljudi znaju da ste odgovorni, razgovori teku glatko, timski rad postaje lakši i niko ne mora da se priprema za haos u poslednjem trenutku. To stvara stabilnost, održava stvari u pokretu i čini saradnju s vama logičnim izborom.

Budite spona

Jeste li ikada sreli osobu koja poznaje bukvalno svakoga? Nekoga ko vas može povezati s pravim ljudima bez ikakvog napora? Takvi ljudi su pravi konektori, a to je jedan od najlakših načina da postanete simpatičniji.

Jedno jednostavno upoznavanje može otvoriti vrata, stvoriti nove prilike i izgraditi autentične odnose. Zapravo, čak 80% profesionalaca smatra da je umrežavanje ključno za uspeh, ali mnogi i dalje imaju problem sa stvaranjem pravih veza. Tu vi stupate na scenu. Kada povežete prave ljude, ne samo da im pomažete, već i gradite svoju reputaciju kao osobe vredne poznanstva.

Odlični konektori uvek obraćaju pažnju. Ako neko pomene da traži mentora, posao ili resurs, to je vaša prilika da uskočite. Brza Linkdin poruka ili e-mail može imati veći uticaj nego što mislite. A evo tajne: radite to bez očekivanja nečega zauzvrat. Bez čudnih usluga, bez „duguješ mi“. Jednostavno pomozite jer možete.

Najbolji konektori ne vode evidenciju o uslugama. Oni iskreno žele da vide druge kako uspevaju, a ta velikodušnost ne prolazi neprimećeno. Ljudi pamte ko im je pomogao, a velike su šanse da će vam jednog dana uzvratiti kada to najmanje očekujete. Vaša mreža raste, vrata se otvaraju i odjednom ste osoba koju svi žele u svom timu.

Koristite svesni govor tela

Vaše reči su važne, ali vaš govor tela priča mnogo pre nego što išta izgovorite. Istraživanja pokazuju da više od polovine komunikacije dolazi iz neverbalnih signala, što znači da ljudi formiraju mišljenje o vama i pre nego što progovorite. Dobra vest je da nekoliko malih promena u načinu na koji se nosite može učiniti da odmah izgledate prijateljski, pouzdano i simpatično u bilo kom poslovnom okruženju.

Počnite s držanjem tela. Želite da delujete samouvereno? Sedite ili stojte uspravno, ali sa opuštenim ramenima. Ako prekrstite ruke, možete izgledati zatvoreno ili nezainteresovano. Pokreti rukama takođe igraju veliku ulogu.

U svojoj knjizi Cues: Master the Secret Language of Charismatic Communication, Vanesa Van Edvards objašnjava kako jednostavni neverbalni signali, poput gesta i mikroizraza, pomažu u izgradnji jačih veza. Čak i nešto tako malo kao što je klimanje glavom dok slušate ili blago podizanje ruku dok govorite može učiniti da delujete angažovanije i pristupačnije. A ako nekoga upoznajete prvi put, čvrst, ali prijateljski stisak ruke može imati veliki uticaj.

Simpatičnost se svodi na to kako činite da se drugi osećaju. Kada unosite dobru energiju, ispunjavate obećanja i iskreno podržavate druge, gradite poverenje i stvarate značajne veze. Male, dosledne akcije oblikuju način na koji vas ljudi vide i pamte. Dobra vest je da ovu veštinu možete vežbati svaki dan. Obratite pažnju na sitnice i videćete velike promene u svojim odnosima. Možete vi to!

Šo Devan, saradnik Forbes