Četiri strategije umrežavanja važne za samopouzdanje introverta

Da li si ikada osetio umor samo na pomisao o nekom događaju za umrežavanje? Od glasne muzike do gomile nepoznatih ljudi, sama ta pomisao ti crpi energiju. Ako ti ovo zvuči poznato, nisi sam.
Godinama je svet karijere promovisao isti model umrežavanja: osvoji prostoriju, što znači biti hrabar i glasan. Za introvertne osobe, taj savet može delovati neprirodno, iscrpljujuće i, iskreno, kao recept za neuspeh.
Ali nemoj da te to obeshrabri. Šta ako problem nije u tebi, već u savetima?
Introvertnost nije slabost u profesionalnom svetu. To nije nešto što treba da „prevaziđeš“. Umesto toga, posmatraj je kao tihu supermoć. Za razliku od stidljivosti, koja je zasnovana na društvenoj anksioznosti, introvertnost se odnosi na način na koji upravljaš svojom energijom.
U svetu punom buke, ono što te izdvaja su tvoje prirodne sposobnosti da duboko slušaš, razmišljaš pre nego što progovoriš i gradiš iskrene veze. Zato nemoj da se osećaš pod pritiskom da budeš neko ko nisi.
Evo četiri strategije umrežavanja koje se oslanjaju na tvoje introvertne snage i deluju moćno na način koji je autentičan za tebe.
Fokusiraj se na kvalitet, a ne na kvantitet
Ne moraš da napustiš događaj za umrežavanje sa gomilom vizitkarti. To je mit koji samo pojačava pritisak da upoznaš sve. Već zvuči kao noćna mora za introverta, pa hajde da potpuno odbacimo taj cilj.
Šta će ti koristiti površne veze koje stekneš bacajući široku mrežu, kad je tvoja snaga u dubokim, smislenim odnosima? Umesto da razgovaraš sa dvadeset ljudi, postavi cilj da ostvariš jedan nezaboravan razgovor. Da, samo jedan.
Pre bilo kog događaja, pogledaj ko su govornici ili proveri listu gostiju. Istraživanje na stranici događaja ili LinkedIn objavi može ti pomoći da identifikuješ jednu ili dve osobe čiji rad ti zaista prija i sa kojima možeš da se povežeš.
Ako usmeriš energiju na jedan cilj, možeš izbeći haos koji prati događaje bez reda i kontrole. Sa jasno definisanom misijom možeš imati promišljen razgovor bez žurbe. U opuštenim situacijama zaista zasijaš, pa možeš otići sa vezom visokog kvaliteta. To je daleko vrednije od gomile površnih kontakata.
Iskoristi svoju supermoć slušanja
Većina ljudi zaista ne sluša tokom razgovora na događajima. Ili čekaju svoj red da progovore, ili traže neku frazu koja će im poslužiti kao povod da uskoče sa svojom prezentacijom. Tu nastupa tvoja supermoć.
Tvoje iskreno aktivno slušanje je tvoja supermoć u umrežavanju. Ova veština omogućava da nekome pružiš osećaj da je zaista saslušan, zbog čega drugi prirodno gravitiraju ka tebi. Imaš prirodnu sklonost da posmatraš i upijaš informacije, pa iskoristi to u svoju korist. Postavljaj ljudima promišljena, otvorena pitanja i slušaj njihove odgovore. Osim njihove radne titule, obrati pažnju na njihove strasti i probleme.
Moguće je da potencijalni kontakti spomenu svoje izazove u projektima. Kada to učine, možeš kasnije da im pošalješ neki članak koji bi mogao da im pomogne. Možda imaš korisne poznanike koje možeš da im preporučiš. Jednostavne, promišljene radnje nakon iskrenog slušanja mogu izgraditi više poverenja nego sati samopromocije.
Pripremi teme za razgovor kako bi sačuvao energiju
Društvena energija svakog introverta je ograničen resurs. Neplanirani razgovori mogu biti veoma iscrpljujući jer istovremeno pokušavaš da vodiš interakciju i razmišljaš šta da kažeš. Priprema je tvoje tajno oružje za očuvanje energije.
Pre događaja, pripremi tri jednostavna, otvorena pitanja koja možeš postaviti bilo kome (npr. „Na kom najzanimljivijem projektu trenutno radiš?“). Ova priprema oslobađa mentalni teret vođenja neobaveznih razgovora u hodu.
Još važnije, pripremi svoju strategiju izlaska iz razgovora. Imati pristojan, unapred isplaniran „izlaz“ može umanjiti anksioznost zbog osećaja da si zarobljen u razgovoru. Bilo bi idealno ako možeš da imaš nešto poput: „Bilo je sjajno razgovarati s tobom o (tome i tome). Ne želim da ti oduzimam previše vremena, ali možda bismo mogli da nastavimo ovaj razgovor nakon što se povežemo na LinkedIn-u?“
Ova fraza pokazuje poštovanje prema tuđem vremenu, daje jasan sledeći korak i omogućava ti da elegantno izađeš iz razgovora i napuniš baterije.
Umrežavaj se putem pisanja
Ko je rekao da se umrežavanje mora odvijati lično? Mnogi introverti se najjasnije i najpromišljenije izražavaju kroz pisanje. Iskoristi tu sklonost u svoju korist i prihvati svoj stil „asinhronog umrežavanja“. Ovaj pristup podrazumeva izgradnju veza u svoje vreme, na svom mestu.
Na primer, umesto da samo pošalješ hladan zahtev za povezivanje na LinkedIn-u, pronađi neki nedavni post osobe koju ceniš. Onda ostavi promišljen, smislen komentar koji doprinosi razgovoru.
Još jedan primer je da se priključiš specijalizovanoj Slack zajednici povezanoj sa tvojom industrijom. Pozicioniraj se kao osoba koja nudi korisne odgovore i resurse.
Što se tiče najboljeg načina da odgovoriš novim kontaktima, nemoj slati generičke mejlove sa porukom „drago mi je što smo se upoznali“. Umesto toga, referiši se na određenu tačku iz vašeg razgovora da pokažeš da si zaista slušao.
Izbegni pritisak ličnih susreta tako što ćeš koristiti svoju sposobnost da sastaviš promišljene, lepo napisane poruke. Ova veština je moćan alat za izgradnju profesionalnih odnosa koji ti pomažu da sačuvaš društvenu energiju.
Umrežavanje nije pitanje ko je najglasniji ili najekstrovertniji u prostoriji. Reč je o izgradnji iskrenih, međusobno poštovanih veza. Trenutak kada sebi daš dozvolu da ne moraš da budeš ekstrovert je trenutak kada otključavaš svoj pravi potencijal za umrežavanje.
Fokusiraj se na jedan sjajan razgovor. Koristi svoje veštine slušanja da razumeš šta je drugima zaista potrebno. Pripremi se unapred da uštediš energiju i prihvati moć pisane komunikacije. Kada vodiš svojom prirodnom snagom, izgradićeš mrežu koja je moćna i autentična. Ti to možeš.