Da li je margarita piće leta?

Prognoze za najpopularnije piće leta 2025. odavno su počele, a margarita je jedan od najozbiljnijih kandidata. Posebno kada je reč o varijanti sa lubenicom kao favoritom među klasičnim verzijama.
Tokom poslednje decenije, kišni prolećni meseci doneli su novi trend. Predviđanje letnjeg pića postalo je uobičajeno skoro kao i klađenje na pobednika NBA plej-ofa. A margarita je ove godine glavni favorit.
DorDeš je predvideo da će margarita postati piće leta.
„Nešto u vezi s ovim klasikom uliva poverenje ljudima. To je koktel koji poznaju i znaju da ‘radi posao’”, rekla je Kristen Miliner, stručnjak za potrošačke trendove u DorDešu, u mejlu za Forbes.
Miliner i njen tim su analizirali podatke i otkrili da „potrošači posežu za sastojcima za pravljenje margarite kao nikada ranije“.
Šta kažu brojke
Prema DorDeš podacima od 1. januara do 14. aprila 2025. godine, u poređenju sa istim periodom 2024, porudžbine za tekilu reposado porasle su za 95%, za zlatnu tekilu 65%, a za añejo tekilu 60%. Čak su i narudžbine gotovih (RTD) koktela na bazi tekile porasle za 55%.
Što se tiče sastojaka za margaritu, DorDeš beleži rast od 125% u kupovini mešanih začina za obode čaša. Osim toga, tu je i 100% porast u narudžbinama sirupa od agave, 80% u prodaji limeta i 80% u porudžbinama halapenjo papričica.
Veliko iznenađenje
Nakon godina dominacije koktela iz Špric kategorije kao pića leta, bilo da je u pitanju Aperol ili Hugo, Miliner kaže da nije iznenađenje što se margarita ponovo našla u centru pažnje.
„Dosta se toga menja. Sa rastom cena i uticajem carina, te promene utiču na to kako ljudi razmišljaju o tome šta jedu i piju”, izjavila je.
„Margarita se pravi od jednostavnih, pristupačnih sastojaka koji trenutno nisu podložni tim poremećajima, a upravo je taj osećaj stabilnosti ono što potrošači sada žele”, kaže ona.
Tekila beleži rast
Još jedan faktor koji ide u prilog margariti je stalan rast kategorije tekile. Prema najnovijim podacima Wine & Spirits Wholesalers Association, tekila je jedini alkoholni destilat koji je beležio rast u prva tri meseca godine. Dok je ukupna kategorija žestokih pića pala za 3,8% po obimu u poslednjih godinu dana, tekila je porasla za 1,3% u istom periodu do marta. To je porast u odnosu na +0,9% iz februara.
„Deo onoga što pokreće povratak margarite jeste činjenica da je pouzdana, ali i prilagodljiva”, rekla je Miliner. Bilo da je pravite kod kuće ili naručujete u baru, izbor ukusa je na vama. DorDeš ima i predikciju za ukus leta: lubenica.
Godišnji podaci pokazuju porast narudžbina lubenice od 89 odsto. Osim lubenice, Miliner ističe i smeo aromatični i superhranjivi nar. To je ukus koji treba pratiti.
„Baš kao i lubenica, nar se uklapa u sve veće interesovanje potrošača za pićima koja deluju lagano, funkcionalno i uravnoteženo. Naši podaci pokazuju da je sve što ima veze sa narom, od ploda do semenki, i dalje u trendu”, kaže Miliner.
Bez obzira na to da li ste spremni za leto u znaku margarite, od rasta popularnosti tekile se ne može pobeći. U nastavku otkrijte tri nove boce tekile koje prate ovaj talas.
Tri nove tekile koje vredi probati
Laelia Tekila
Vođena majstorom destilerom Karlosom R, ova tekila u meksičkom vlasništvu (100%) i proizvodnji upravo je ušla na tržište sa blanco i reposado varijantama. Laelia Tekila je osnovao Fernando Peres Ontiveros, uzgajivač agave u četvrtoj generaciji. Cilj mu je bio da stvori tekilu u kojoj dominira ukus agave, postignut tradicionalnim sporim kuvanjem u pećima od cigle i destilacijom u bakarnim kazanima. Preporučena maloprodajna cena: 59.99 dolara (blanco), 69.99 dolara (reposado).
Tekila Purísima
Još jedan izlazak na tržište dolazi od Brenta Hokinga, majstora tekile, koji se vraća u kategoriju koju je pomogao da definiše (osnovao je Deleon Tequila 2006. godine, koju je kasnije prodao kompaniji Diageo). Tekila Purísima je ultra-premium blanco tekila. Ona ima dvostruko značenje: tekila u najčistijem obliku, proizvedena u Purísima del Rincón, Gvanahuato, sa jednom od najčistijih voda u Meksiku koja se crpi iz tri prirodna izvora dubine 1.300 stopa. Preporučena cena: 400 dolara.
Tekila Don Julio 1942 x Peggy Gou Limited Edition
Tekila Don Julio 1942 predstavila je svoju prvu globalnu kulturnu saradnju u partnerstvu sa DJ i modnom ikonom Pegi Gu. Ograničeno izdanje boce Don Julio 194구 (구 se izgovara „Gu”) dolazi u ambalaži u mint zelenoj boji, sa hromiranim čepom. Osmišljena je da osvoji „next-gen cool“ estetiku po kojoj je Gu poznata. Ova edicija idealna je kao kolekcionarska boca koja će se isticati na barskoj polici. Preporučena cena: 225 dolara.
Džilijan Dara, saradnica Forbes