Eva Mendez: Od holivudske dive do sudopere

Lifestyle Forbes 5. jun 2024. 07:00
featured image

Pre deset godina, stavila je Holivud na čekanje kako bi zasnovala porodicu sa Rajanom Goslingom. Sada, pedesetogodišnja glumica ponovo izlazi na scenu, ali kao preduzetnica u oblasti sredstava za čišćenje i otkriva zašto je pranje posuđa njeno srećno mesto

5. jun 2024. 07:00

U pozadini svira kubanska muzika, u vazduhu se oseća miris verbene, a sudopera je puna prljavog posuđa – ideja o savršenoj večeri za Evu Mendez. Čak i nakon decenija holivudskih premijera i glamuroznih šetnji crvenim tepihom, kuhinja je mesto gde oseća najveću radost.

„Čišćenje za mene i moju porodicu nije samo čišćenje. To je emocionalno povezivanje”, kaže Mendez o kućnim poslovima. „Kada sam otkrila svesnu meditaciju, pomislila sam, ovo je ono što mi savršeno odgovara”.

Da bi stigla do ovog blaženog mesta gde provodi većinu večeri nalazeći sreću iznad sudopere u svom domu u Južnoj Kaliforniji, u kojem živi sa 43-godišnjim glumcem Rajanom Goslingom i njihovim dvema ćerkama – trebalo je mnogo godina napornog rada. Osobina za koju kaže da je nasledila od svoje majke, kubanske imigrantkinje. Još dok je Mendez bila mala devojčica, njena mama joj je objašnjavala da je sloboda kada zarađuješ svoj novac. Ilustrovala je to primerom: Mendez je gledala svoju majku kako radi razne poslove – od prodaje uskršnjih korpi komšijama do rada kao spremačica i kasnije kao bankarska službenica.

Sada, sa 50 godina, za vreme decenijske pauze i odsustva iz Holivuda, Mendez je imala više uloga.

Od svog poslednjeg filma, „Lost River“ iz 2014. godine, Eva je postala majka, dizajnerka mode, autorka dečijih knjiga i suvlasnica uspešnog startapa za kućno čišćenje, Skura Style.

Nakon što je stekla vlasnički udeo 2022. godine, Mendez je pomogla Skuri – koju su 2017. godine osnovale Linda Sojer i Alison Mats – da proširi svoj marketinški doseg i čak se malo bavila dizajnom proizvoda. Forbes procenjuje da je kompanija prošle godine ostvarila prihod od sedam miliona dolara i da je na putu da dostigne 20 miliona dolara u 2024. godini.

„Počela sam da je koristim i obožavala sam je, pa sam stupila u kontakt sa osnivačima i oduševila se njihovom pričom“, kaže ona. Baš kao i Mendez, Sojer i Mats su napustile uspešne karijere – Sojer je dugo bila izvršna direktorka Deutsch Advertising za Severnu Ameriku, dok je Mats bila izdavač magazina u Meredith-u i Condé Nast-u, uključujući „Brides“ – da bi postale preduzetnice.

Sa svojom novom ulogom suvlasnice, Mendez je postala zainteresovana za svaki aspekt kompanije. „Želim da učestvujem na tim investitorskim sastancima, želim da razgovaram o dosadnim stvarima, poput toga koliko visoka mora biti naša kutija da bi stala na određenu policu. U sve sam uključena„.

Mendez je rođena u Majamiju i kao dete se preselila u Los Anđeles. Odrastajući, nije imala nikakve planove da se bavi glumom. Tek u ranim dvadesetim godinama, kada je njenu fotografiju otkrio agent iz Holivuda, razmišljala je o industriji, prisećajući se saveta svoje majke o samostalnosti. „Samo sam želela da zaradim novac i budem finansijski nezavisna„, kaže ona. „Moj cilj je bio da kupim svojoj majci kuću, da kupim sebi kuću – i da stavim novac u banku“.

Započela je ulogama u muzičkim spotovima devedesetih godina – uključujući „Majami“ Vila Smita – i svoj filmski debi imala je u franšizi „Deca kukuruza“ 1998. godine. Zatim, 2001. godine, došao je njen veliki proboj: uloga u filmu „Trening dan“ sa Denzelom Vošingtonom i Itanom Houkom. „Volela sam da proučavam pozadinu lika i da analiziram scenu“, kaže Mendez. „To me i dalje uzbuđuje“.

Foto: Christopher Khoury/Zuma Press/Profimedia

Akademski pristup se isplatio: Mendez je nastavila da glumi u hit filmovima poput „Hitch“, „2 Fast 2 Furious“ i filmu koji joj je promenio život – „The Place Beyond the Pines„, u kojem je igrala sa Goslingom 2012. godine. Bez obzira na uspeh, kaže da nikada nije volela da bude ispred kamere. Zato kada je njena prva ćerka Esmeralda rođena 2014. godine, Mendez je stavila Holivud na čekanje i nikada se nije osvrnula nazad. „Moja ambicija je i dalje bila prisutna. Samo je odjednom usmerena ka nečemu drugom“, kaže ona. „Sva moja pažnja preusmerila se na moj dom. Tu sam nalazila svoju radost“.

Ipak, povlačenje iz glume nije značilo da je prestala da radi. Ona je 2015. pokrenula sada ukinutu liniju lepote, Circa Beauty. I od 2013. do 2020. sarađivala je sa kompanijom New York & Company kako bi dizajnirala kolekcije haljina na preklop i kompleta pantalona. „To je bio zaista idealan posao za mene, jer sam ostala kreativna i volim povezivanje sa ženama“, kaže ona. „Zaista sam bila ispunjena dok sam to radila“.

Ne mari za to što ljudi misle da je žrtvovala svoju filmsku karijeru zbog Goslinga. „Ne podležem društvenim glupostima„, kaže ona. Otkad je preuzela više odgovornosti kod kuće (šali se da joj je posao vozač), on je nominovan za dve nagrade Oskar, uključujući ulogu Kena u filmu „Barbi“ iz 2023. godine.

Odluka da se pridruži Skura Style-u Mendez je došla prirodno tokom vremena provedenog kod kuće sa svojim ćerkama. Prvo se, kao kupac, zaljubila u antibakterijski Skrubby sunđer – privukao je nestajući monogramski dizajn. „Zapravo bledi sa korišćenjem, u roku od jedne do dve nedelje, kao vizuelni indikator kada je vreme da ga bacite„, objašnjava Sojer.

Mendez je prvo stupila u kontakt sa osnivačima 2021. da vidi kako mogu da sarađuju. Kažu da su se njih tri prvi put srele putem Zuma i odmah kliknule. Osim toga, Mendez je bila uzbuđena zbog tima koji čine žene. „Najizazovnije uloge koje sam imala bile su kada sam bila uključena u mušku ekipu“, kaže ona. „Ja sam ženski tip i treba mi ta ženska energija oko mene„.

Otkako je postala suvlasnica 2022. godine, njeno učešće dovelo je do pojavljivanja na televiziji i većeg interesovanja trgovaca za brend. „Ona je bila neverovatan partner u razgovorima koje smo vodili sa trgovcima“, kaže Sojer. „Kažu: ‘Vidi se da je ona u ulozi vlasnice ovog preduzeća i ovog brenda'“.

Takođe je neizostavan deo dizajna i razvoja proizvoda. Kolekcija Skura Style x Eva Mendes, koja uključuje njen omiljeni Skrubby sunđer, inspirisana je Kubom. Kolekcija je dostupna u više od 220 Target prodavnica širom zemlje i prvi je korak brenda ka proširenju u velikim trgovinama. Osnivači kažu da ovo označava početak privlačenja potpuno nove tržišne niše. U međuvremenu, kompanija nastavlja da proizvodi mikrofiberne krpe i kuhinjske peškire, a Mendez radi na novim proizvodima.

Iako Mendez zna da sunđeri nisu baš seksi, upravo je u tome poenta. „Želela sam da budem njegov zaštitni znak. Želela sam da iskoristim tu šansu i rizikujem i budem motivisana time što ljudi kažu, ‘Zašto sunđer?'“, kaže ona. „U tome je bilo nečeg što me zaista privlačilo. Pomislila sam, ‘Ako možemo da napravimo lep, zabavan, radostan i seksi sunđer, onda super„.

Aleksandra Jork, novinarka Forbes