Električni BMW i4 M50 Gran Coupe: Sve za 10

BMW i4 M50 Gran Coupe pruža sve što bi jedan vrhunski BMW trebalo da ima. To je predivno. Razumno je snažan. Moderan je, a ne izgleda previše pretenciozno. Cena mu je visoka, 69.700 dolara (64.000 evra) za osnovni model, a sa svim dodacima 87.845 dolara (80.600 evra). Sve što je iko ikada voleo u vezi sa vrhunskom električnom limuzinom je ovde, uz određene napomene.
Šta je novo
BMW i4 za 2024. je potpuno električni luksuzni sedan s četvoro vrata. Zapravo, to je unapređena verzija modela 4 Series Gran Coupe. Deli dizajn spoljašnjosti sa tim automobilom, kao i tehnologiju i pomoćne sisteme za vozača. Dostupne su četiri verzije: eDrive35, eDrive40, xDrive40 i moj testirani model, M50. Svaka verzija ima jedinstvenu konfiguraciju pogonskog sistema i dostupnu snagu, kao i različite domete. i4 M50 je model prenet iz 2023. godine.
Izgled
Ljudi će vas gledati gde god da ga vozite, ali nećete izazvati gnev koji ova marka ponekad može da izazove u javnosti. Sastoje se od dugog međuosovinskog razmaka i aerodinamičnog krova. Izgleda spremno za svaku priliku – crnu kravatu, klub, plažu – za bilo šta. Kada izađete odnekud i vidite svoje vozilo, osećate se dobro.
Prilagodljiva LED svetla sa Laserlajt tehnologijom izgledaju kao iz filma o tajnom agentu. Njegov oštar zadnji difuzor i aerodinamični točkovi – do 19 inča ukoliko želite – upotpunjavaju atraktivan izgled.
Unutrašnjost
Ima dosta prostora napred, manje pozadi. Sve je logično raspoređeno. Koža Mocha Vernasca miriše i izgleda divno. Sportska sedišta su laka za butine i zadnji deo, ali ne maze preterano.
Linija krova, u svakom slučaju, smanjuje vidljivost, ali ne toliko da bi vas uhvatila panika. Ventilatori u klimatskom sistemu su bučniji nego što bi trebalo za jedno električno vozilo, ali inače automobil radi veoma tiho, sa malo buke od guma ili vetra. Sve čine više buke nego što bi električno vozilo trebalo da čini, ali inače automobil radi veoma tiho. Udoban je.
Tehnologija
Opcioni sistem kamera od 360 stepeni je od velike pomoći i zato je vredan tog novca, a Harman Kardon saraund zvučni sistem je odličan. (Još jedna osobina BMW-a). Automobil dolazi sa bežičnim Epl Kar Plej i Android Auto integracijom pametnih telefona kao standard. Postoji asistent koji se aktivira glasom i koji može da podešava klimu, pronađe radio stanicu ili adresu. Sistem nije razumeo većinu onoga što sam mu govorio, bez obzira na to koliko sam jasno ili sporo govorio.
Četiri USB porta znače da svi mogu da pune svoje uređaje; tu je i 12-voltni izlaz i opcioni bežični punjač.
Motor
BMW i4 je dostupan sa različitim opcijama pogonskog sistema. Takođe sam uključio osnovne cene, koje ne uključuju opcije ili trošak dostave.
Model | Motor | Pogon | Konjske snage | Osnovna cena |
i4 eDrive35 | Jedan motor | Zdanji pogon | 282 | 48.000 evra |
i4 eDrive40 | Jedan motor | Zadnji pogon | 335 | 52.600 evra |
i4 xDrive40 | Dva motora | Pogon na sva četiri točka | 396 | 56.500 evra |
i4 M50 xDrive | Dva motora | Pogon na sva četiri točka | 536 | 64.000 evra |
„Motori različitih modela imaju fundamentalno isti dizajn“, napisao mi je jedan izvršni direktor BMW za ovu priču.
„Ali zadnji motor u M50 je unapređen od strane BMW M i proizvodi više snage u širem rasponu“.
Vožnja
Težak je 2.735 kilograma i to se oseća. Iako je zabavan za vožnju po planinama i malim mestima, kao što sam ja radio, nije izuzetno oštar u upravljanju. Ako to znate unapred, bićete zadovoljni. Takođe, domet modela M50 na 100% napunjenosti je oko 402km, u zavisnosti od vozačevih navika i terena, temperature, dodatne opreme, korišćenja funkcija vozila i drugih faktora.
Ono što mi se dopalo u vezi sa vožnjom je mogućnost vožnje sa jednom papučicom, što puni bateriju i minimalizuje umor u gustoj saobraćajnoj gužvi – ne morate stalno da pritiskate kočnicu i gas, što brzo postane naporno.
Iako niste najbrži na putu, lako možete da pretičete, uključujete se u saobraćaj, i sve ostalo što vam je potrebno, bez problema. Iznad svega, vožnja je prijatna, zadovoljavajuća i luksuzna.
Skladište
Luksuzna vozila obično nisu poznata po ogromnom skladišnom prostoru, ali zadnja sedišta se sklapaju ravno u tri sekcije. Uspeo sam da smestim bicikl za odrasle i zatvorim poklopac, tako da to daje ideju o prostoru za skladištenje. Ako povezujete dečije sedište, isofiks ankeri su jasno označeni i nećete imati problema. Nažalost, nema prednjeg prtljažnika.
Garancija
Garancija na bateriju električnog vozila uključuje zamenu ako kapacitet baterije padne ispod određenog procenta originalnog kapaciteta.
BMW za vozilo uključuje osnovnu i pogonsku garanciju od četiri godine/80km. Takođe, i4 dolazi sa dve godine besplatnog brzog punjenja na najbližoj Elektrisifaj Amerika stanici, iako je besplatno punjenje ograničeno na 30 minuta. Takođe uključuje 60 minuta besplatnog punjenja na 240-voltnim punjačima, iako su te brzine punjenja znatno niže.
Zaključak
Izgled: 10, sve ostalo? Puno toga što možete da zavolite, uz nekoliko manjih zamerki.
Džoš Maks, saradnik Forbes