Hibridi popularniji od benzinskih i električnih automobila: Forbes donosi nekoliko dobrih ponuda

Hibridi su ponovo u trendu.
Oni su trenutno najprodavaniji segment automobila uprkos velikodušnom snižavanju cena proizvođača električnih vozila, koja prate poreske olakšice savezne vlade.
Novo istraživanje kompanije Mekinsi otkrilo je da 46% vlasnika električnih vozila kaže da će njihovo sledeće vozilo biti tradicionalni automobil na benzin. To istraživanje se poklapa sa istraživanjem J.D. Power-a koje kaže da bi 39% vlasnika električnih vozila barem razmotrilo kupovinu automobila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem ili hibrida.
Važna vest je, međutim, da dileri trenutno imaju zalihe novih hibrida za 58 tržišnih dana, u poređenju sa 104-dnevnim snabdevanjem novih električnih automobila i 69-dnevnim snabdevanjem novih automobila na benzin. (Ove informacije je dobila aplikacija za kupovinu automobila CoPilot i dostavljena MarketWatch-u.)
Evo nekih potencijalno dobrih ponuda za hibride:
* Kia Sorento iz 2023. – 36.690 dolara
* Audi SQ7 2024. – 90.400 dolara
* Kia Niro iz 2024. – 26.940 dolara.
* Tojota Tundra 2024 – 57.625 dolara
Zašto se prodaja električnih automobila hladi?
Problem nije nužno u elektrici. To je infrastruktura za punjenje u Americi, prema istraživanju J.D. Power-a iz 2023. Infrastruktura se proširila za 55% u 2021. godini, ali istraživanje otkriva da je zadovoljstvo vlasnika električnih vozila dostupnošću javnih punjača za 32 poena niže nego 2022. godine. Brent Gruber, izvršni direktor EV prakse u J.D. Power, čak je to nazvao „kritično pitanje koje zahteva odlučnu akciju“.
Hibridi su napredovali tek nedavno
U 2022. godini, hibridi i električni su imali stabilan tržišni udeo, 5,8%, odnosno 5,2%, kaže Edmunds. Do maja ove godine, hibridna vozila su dostigla 9,1% tržišnog udela – za 16,9% više u odnosu na prethodnu godinu – dok su EV vozila bila na 6,8%.
Prodavci vole hibride jer je potrebno u proseku samo 29 dana da ih isporuče, za razliku od 74 dana koja bi im bila potrebna da prodaju EV ili 53 dana koja su obično potrebna za prodaju vozila na benzin.
Konačno, tu je i pitanje potrebe za modifikacijom vaše kuće kako bi se prilagodio vašem električnom automobilu. Punjači mogu da koštaju od 300 do 800 dolara. Njihova profesionalna instalacija može biti od 550 do 1.380 dolara – a to može da poraste i na hiljade dolara, ako dom zahteva nadogradnju ili ako punjač treba da se instalira daleko od glavne električne table.
Džoš Maks, saradnik Forbes