Holandski AI alat: Pogledajte Terazije kao pešačku zonu i Kneza Miloša sa više cveća

Vožnja bicikla dobra je za zdravlje, jeftina i – zabavna. Malo je zemalja koje su prigrlile biciklizam sa toliko entuzijazma kao Holandija, gde je biciklizam sastavni deo kulture
Holandija može da se pohvali sa više od 37.000 kilometara biciklističkih staza širom zemlje, kaže tamošnja turistička zajednica.
Vožnja bicikla je takođe odlična za kvalitetan vazduh i okolinu.
„Kada bi svi na svetu bicikle vozili onoliko koliko to čine Holanđani,” kaže Džil Voren (Jill Warren), direktorka Evropske federacije biciklista, citirajući studiju Univerziteta SDU (University of Southern Denmark), nestalo bi „oko 86 odsto ukupnih emisija ugljenika u zemlji poput Nemačke ili oko 20 odsto emisija ugljenika svih automobila na svetu“.
Iako mnogi gradovi pokušavaju da poboljšaju infrastrukturu kako bi motivisali stanovnike na vožnju bicikla i predstavili je kao siguran i održiv način prevoza, teško je da se taj cilj postigne na brzinu.
Holandska turistička zajednica (NBTC) nedavno je pokrenula inicijativu kojom žele da pomognu svima – od običnih građana do urbanista – da zamisle kako bi njihovi gradovi izgledali s više zelenila, cveća – i bicikala. Novi alat veštačke inteligencije, pod nazivom Sajkling Lajfstajl (Cycling Lifestyle), može da izmeni svaku ulicu i da je učini boljom za život i vožnju bicikla.
Ovaj jednostavan alat kombinuje veštačku inteligeciju, Gugl Strit Vju (Google Street View) i znanje holandskih biciklističkih stručnjaka kako bi vizualno rekonstruisali javne prostore u zelene površine sigurne za bicikliste. Korisnici mogu da odaberu ulicu ili GPS-om ili mini-formularom na stranici alata. Veštačka inteligencija potom kreira četiri različite ideje “holandskog” plana za prostor.
Dodajte holandski stil svojoj ulici
Brajana Van Nout (Briana Van Note), PR menadžerka za NBTC u Severnoj Americi, za Forbes kaže kako je ovaj alat osmišljen kako bi inspirisao ljude širom sveta da lakše zamisle kako bi njihova susedstva mogla da izgledaju ako bi im prioritet pri urbanom planiranju bili upravo biciklisti.
“Krajnji cilj je,” kaže ona, “motivisati stvarnu promenu u zajednicama i vladama kako bi ulice postale zelenije, bolje za život i osmišljene za održive načine prevoza poput bicikala”.



Tanja Mon, saradnica Forbes