Isprobali smo Ford Escape ST-Line 2024

Escape je kao dobar restoran – ima mnogo dobrih stvari. Ako to nije mesto za najbolji sastanak u gradu, to nadoknađuje svojim osnovnim performansama, dobrim izgledom i razumnom snagom koju poseduje.
Momci iz Forda mi kažu da nema nekog značajnijeg poboljšanja kod modela 2024. tako da “novi” prednji deo iz 2023. ima širu rešetku i izmenjen prednji branik i haubu. Vozite se na aluminijumskim ‘fensi‘ felnama od oko pola metra (19 inča).
Uklonili su dobar deo opreme kao što su bili paketi S, SE, SEL i Titanium i zamenili ih sa novim – Active, ST-Line (koga sam testirao) i Platinum. Uz svaki paket ide digitalni displej merača od oko 20 cm (8 inča), ali može biti i veći, u zavisnosti od toga koju opremu izaberete. Osnovna cena za ST-Line je 38.460 dolara, pa sve do 44.150 dolara sa svim opcijama i troškovima.
Motor
Moj model i oprema stigli su sa turbobenzinskim motorom zapremine dva litra i oznakom Ecoboost sa opcijom start-stop, i uz 8-brzinski automatski menjač. Nije da nema snagu, ali ovaj Ford vas ni ne oduševljava pri pokretanju motora ili pri prolasku, tokom vožnje. Stići ćete gde ste krenuli – i naučićete da cenite njegovu kilometražu i potrošnju od oko devet litara na 100 km u kombinaciji autoputa i gradske vožnje.
Unutrašnjost i tehnika
Automobil ima više plastike nego što bi neki voleli, ali inače je to atraktivan, funkcionalan kokpit sa udobnim sedištima i dovoljno mesta za tri odrasle osobe pozadi, sve dok su svi relativno vitki. Iza zadnjeg sedišta vozila postoji i veliki prtljažnik.
Osnovni modeli stižu sa info i zabavnim sistemom na ekranu od oko 20 cm (8 inča), a opciono može biti i od oko 33,5 cm (13,2 inča). Bez obzira na to koju opciju izaberete, dobićete Fordov najnoviji info-zabavni sistem sa softverom Sync 4 koji podržava bežične funkcije Apple Car Play i Android Auto. Takođe, tu je i B&O Plej audio sistem bogatog zvuka sa 10 zvučnika i navigacijom, uz ‘iskačući’ head-up displej.
Vožnja
Vožnja je poboljšana u odnosu na prethodne modele, posebno sa standardnim sistemom pogona na sve točkove koji vas sam vodi preko krivina, čak i kada treba da promenite pravac u žurbi. Menjač je oprezan, ali vozač ponekad ima osećaj kao da je odvojen od točkova. Ubacite ga u sportski režim i bolje ćete osećati gas, a vozilu će biti potrebno malo više vremena za prebacivanje.
Šta nam se nije dopalo
Nikada nisam voleo okrugle menjače, kakvi su sada popularni. To znači da morate da pogledate dole da vidite u kojoj ste brzini, ili da vas zaboli kada pokušavate da izvedete ‘lakat‘ skretanje ili neke druge brze poteze. Pedala kočnice je prilično bučna, iako se, naravno, brzo zaustavljate kada je pritisnete, što je i poenta, na kraju krajeva.

Sigurnost
Dobijate niz standardnih funkcija za pomoć vozaču koje je Ford nazvao Co-Pilot360. Ovo uključuje sledeće opcije (ali nije ograničeno samo na njih):
– Standardno upozorenje na sudar sa automatskim kočenjem u slučaju nužde
– Standardno upozorenje o napuštanju vozne trake sa asistencijom za zadržavanje u traci
– Standardno praćenje mrtvog ugla sa upozorenjem na vozila koja prilaze
Zaključak: Ovo je Ford i ako ste njegov fan, nećete pogrešiti ako odaberete Escape, umesto, recimo Rav4.
Džoš Maks, saradnik Forbes