Jedan od samo pet napravljenih Bugatija dobio novog vlasnika: Prodat za 1,97 miliona evra

featured image

21. okt 2025. 07:00

Bugati sa jedinstvenim „mirror“ lakom (ogledalo) – Veyron 16.4 Pur Sang iz 2008. godine prodat je na aukciji za 1,97 miliona evra. Očekivanja da će njegova cena dostići 1,9 miliona funti (približno oko 2.185.000 evra) skoro da su i ostvarena.

Ovaj automobil je prvi od samo pet ikada proizvedenih modela Bugati Veyron 16.4 Pur Sang automobila i dostiže brzinu i do 405 kilometara na sat. Prvi put je predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu 2007. godine kada je rečeno da će postojati serija od samo pet primeraka širom sveta.

Eksterijer je upadljiv budući da je umesto boje korišćen aluminijum koji je poliran dok nije dostignut efekat ogledala. Ovaj dizajn je osmislio direktor dizajna kompanije Bugati, Ahim Anšajt, inspirisan rođenjem njegovog prvog deteta.

Bugati Veyron Pur Sang, menjač
Jam Press/Keno Zache/Courtesy of RM Sotheby’s / MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Specifikacije

Ima W16 motor zapremine 8,0 litara sa četiri turbo-punjača. Može da dostigne brzinu i do 405 kilometara na sat uz 1.001 KS (konjskih snaga).

Kako prenosi Luxuary Auto News, za samo dve i po sekunde može da ubrza od nule do 100 kilometara na sat, a za oko 14 sekundi i do 300 km/h. To je omogućeno zahvaljujući W16 motoru sa četiri turbo-punjača, koji pokreće sva četiri točka preko sedmostepenog polu-automatskog menjača.

Bugati Veyron Pur Sang
Jam Press/Keno Zache/Courtesy of RM Sotheby’s / MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Samo tri vlasnika

Za 17 godina promenio je samo tri vlasnika i prešao oko 7.630 kilometara. U Hamburgu je prošao servis „Passeport Tranquillite“ i dobio nove gume.

Srećni kupac automobila dobio je i priručnik za vlasnika Bugatija sa servisnom knjigom, Speed Key ključem, pokrivačem za auto i punjačem.

Na prodaju je ponuđen 18. oktobra u Minhenu, na sajtu za aukciju RM Sotheby‘s, a prodat za 1,97 miliona evra.

Bugati Veyron Pur Sang
Jam Press/Keno Zache/Courtesy of RM Sotheby’s / MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Razvoj automobila naišao na niz prepreka

Iako je sve delovalo sjajno, razvoj samog automobila Veyron naišao je na niz prepreka. Prvobitni datum lansiranja bio je 2003. Međutim, nekoliko puta je odlagan.

Veyron je tada čak postao i predmet podsmeha jer su mnogi sumnjali u to da će ikada biti završen. Ipak, serijska verzija automobila predstavljena je 2005. godine, a trebalo je da prvi kupci dobiju svoje primerke kasnije te godine.

Bugati Veyron Pur Sang
Credit line: Jam Press/Keno Zache/Courtesy of RM Sotheby’s / MEGA / The Mega Agency / Profimedia

Pre nego što je predstavljena konačna verzija, 11 prototipova je prošlo opsežna testiranja u rigoroznim uslovima kojima se izlažu automobili za drumsku vožnju. Nekoliko njih je prešlo i više od 80.500 kilometara kako bi se potvrdilo da pouzdanost odgovara performansama. Uprkos odlaganjima, Bugati je uspeo da ispuni cilj postvaljen još 2001. godine, a to je da dostigne maksimalnu brzinu od 407 kilometara na sat.

Dve godine nakon predstavljanja serijskog modela, francuski proizvođač je najavio još ekskluzivniju verziju „Pur Sang“ – model sa jedinstvenim „mirror“ lakom.